تارا هیبرید

تارا هیبریدی برای رقابت با چینی‌ها وارد میدان می‌شود + قیمت و تاریخ فروش

گروه صنعتی ایران خودرو، آغاز زمان تولید و تاریخ فروش احتمالی خودرو تارا هیبریدی را به همراه جزئیاتی از مشخصات فنی آن اعلام کردند. در ادامه با مشخصات و قیمت احتمالی تارا هایبرید ایران خودرو همراه شما هستیم.

تارا جزو پرحاشیه‌ترین محصولات ایران خودرو است که منتقدین و طرفداران سرسختی دارد و به دلیل استفاده از پلتفرم پژو 301، همیشه در معرض نقد رسانه‌ها بوده. حالا پس از معرفی رسمی از تارا برقی، نوبت به نسخه HEV آن رسیده است. در آخرین مطلب از سری اخبار خودرو گجت نیوز به سراغ معرفی مشخصات فنی و احتمالی و هرآنچه که از نسخه هیبرید تارا می‌دانیم خواهیم رفت.

مشخصات فنی تارا هیبریدی

در حال حاضر هیچ اطلاعات دقیقی از توان و مشخصات فنی نسخه هایبرید نداریم اما حدس می‌زنیم که ترکیب یک پیشرانه چهار سیلندر تنفس طبیعی 1 لیتری در کنار یک موتور برقی و با توان مجموع 140 اسب بخار قدرت و قطعا بالای 220 نیوتن متر گشتاور، قوای محرک تارا هیبریدی را تشکیل می‌دهند.

مدل هیبریدی تارا

همچنین به گفته معاون تحقیقات ایران خودرو، مصرف سوخت تارا هیبریدی قرار است نسبت به نسخه بنزینی، یک کاهش 40 درصدی را تجربه کند. مصرف سوخت نسخه بنزینی این خودرو در حالت ترکیبی و در هر 100 کیلومتر، برابر با 7 لیتر است که با احتساب یک کاهش 40 درصدی، می‌توان گفت که مصرف سوخت تارا هیبریدی به زیر 4 لیتر در هر 100 کیلومتر خواهد رسید.

تارا هیبریدی

نسخه برقی

اصلی‌ترین فاکتور در خودروهای HEV، موضوع شعاع حرکتی است که حدس می‌زنیم شعاع حرکت تارا هیبریدی به عدد هزار کیلومتر با یک باک نزدیک باشد. همچنین در سیستم انتقال قدرت خودرو تارا هایبریدی هم به احتمال خیلی زیاد، شاهد یک گیربکس اتوماتیک خواهیم بود.

خودرو هیبریدی تارا

نمای عقب نسخه برقی

هرچند که در حال حاضر هیچ اطلاعاتی از آپشن و امکانات رفاهی تارا هیبریدی نداریم اما با احتمال خیلی بالایی حدس می‌زنیم که سیستم کنترل پایداری و کنترل کشش، کروز کنترل، ترمز پارک برقی و اتوهلد، فرمان دی کات، دستیار کنترل حرکت در شیب، سنسور فشار باد لاستیک، سانروف، سیستم بازیابی انرژی ترمزها، صندلی‌های برقی و سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک در کنار سنسور پارک و دوربین 360 درجه، از اصلی‌ترین امکانات و آپشن های تارا HEV باشند.

قیمت تارا هایبرید و تاریخ عرضه

نسخه هایبرید تارا

کابین و داشبورد نسخه برقی

شرکت ایران خودرو اعلام کرده است که خودرو تارا هایبرید در بهار سال آینده یعنی جایی بین فروردین تا خرداد ماه سال 1404 راهی بازار کشور خواهد شد. در حال حاضر یعنی اردیبهشت ماه 1403، قیمت گرانترین نسخه این خودرو یعنی مدل V4 اتوماتیک نزدیک به 700 میلیون تومان است و کمی حساب و کتاب منطقی، می‌توان گفت که قیمت نسخه هیبریدی تارا هم احتمالا باید همین حوالی و شاید گرانتر از 700 میلیون تومان باشد. البته با توجه به تاریخ عرضه این خودرو که سال آینده است، همه چیز می‌تواند تغییر کند!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*