نرم افزار حسابداری

3 مورد از پرکاربردترین نرم افزار حسابداری در حوزه های مختلف

انتخاب نرم افزار حسابداری متناسب با حوزه کسب‌وکارتان، نکته‌ای بسیار مهم است که باید رعایت شود. اگر برای حسابداری شرکت صنعتی از نرم افزار فروشگاهی استفاده کنید، قطعا این نرم‌افزار هیچ فایده‌ای برای شما نخواهد داشت. هم‌چنین ممکن است باعث ایجاد مشکلاتی در فرایند ثبت سندهای مالی یا فاکتورهای فروش شود. از‌همین‌رو مهم است که نرم افزار حسابداری را کاملا مطابق با حوزه‌ای که کسب‌وکارتان در آن فعال است انتخاب کنید.

فرقی نمی‌کند کسب‌وکار شما در حوزه صنعتی فعال باشد یا فروشگاهی و خدماتی، در این مقاله بهترین نرم‌افزارهای حسابداری مختص به هر کدام از حوزه‌ها را معرفی خواهیم کرد.

با بهترین نرم افزارهای حسابداری صنعتی آشنا شوید

کسب‌وکار‌های صنعتی، شامل فعالیت در زمینه تولید، واردات و فروش محصولات صنعتی مانند ماشین آلات، صنایع حمل و نقل سنگین، فرآوری مواد خام، ساخت و ساز، صنعت خودرو، الکترونیک و صنایع شیمیایی فعالیت می‌کند. ارقام فاکتورهای این شرکت‌ها بسیار بزرگ و فاکتورهای آن‌ها بسیار متنوع است، از‌‌همین‌رو در شرکت‌های حسابداری صنعتی، از نرم افزار حسابداری صنعتی باید استفاده شود.

برخی از ویژگی‌های نرم افزار حسابداری صنعتی می‌توان به پیش‌بینی تولید،  ثبت سربار و دستمزد برآوردی هر سفارش و محاسبه هزینه‌های مواد اولیه، محاسبه بهای تمام شده هر محصول، مدیریت موجودی انبار و تعیین حداقل و حداکثر موجودی برای هر کالا، شناسایی به‌موقع کالاهای نیازمند سفارش و انبارگردانی و صدور تگ انبار اشاره کرد.

نرم افزار حسابداری

سپیدار؛ یکی از بهترین نرم‌افزارهای حسابداری خدماتی

حسابداری خدماتی مجموعه‌ای از فعالیت‌های حسابداری است که شرکت‌های خدماتی و بازرگانی برای تطبیق ستون‌ بدهکار و بستانکار در دفتر روزنامه از آن استفاده می‌کنند. کسب‌وکار خدماتی، محصولی را نمی‌فروشد،‌ بلکه خدماتی از جمله خدمات شخصی، تجاری یا اجتماعی را ارائه می‌کنند. از‌ همین رو حسابداری خدماتی با سایر روش‌های حسابداری متفاوت است و نرم افزار مخصوص حسابداری خدماتی نیز باید متفاوت باشد. برخی از ویژگی‌های نرم‌افزار حسابداری خدماتی به شرح زیر است:

  • افزایش سودآوری مدیریت فروش با تعیین نوع فروش برای خدمات متفاوت
  • تهیهٔ درلحظهٔ صورت حساب طرف مقابل و ارتباط شفاف با مشتریان
  • تعیین مدل‌های گوناگون پورسانت، تعریف واسط و محاسبهٔ خودکار پورسانت بر مبنای تسویه یا عدم تسویه فاکتور
  • ثبت عملیات مرتبط با چک‌‎های دریافتی و پرداختی و مدیریت تمام دریافت‌ها و پرداخت‌ها
  • تهیه‌ی خودکار صورت مغایرت بانکی و صرفه‌جویی در زمان و جلوگیری از دوباره‌کاری و اشتباه‌
  • تهیه ساده گزارش‌های قانونی و اجرای تکالیف قانونی

با در نظر گرفتن این ویژگی‌ها، شما می‌توانید نسبت به انتخاب نرم افزار مناسب خدمات خود اقدام کنید. برای مثال با تهیه‌ خودکار صورت مغایرت بانکی از ایجاد خطاهای احتمالی جلوگیری می‌شود. توجه داشته باشید که برای کسب و کار خدماتی، باید از نرم افزار خدماتی و برای خدمات فروشگاهی از نرم افزار حسابداری فروشگاهی استفاده کنید.

دشت؛ بهترین نرم‌افزار حسابداری در حوزه فروشگاهی

مجموعه حسابداری سپیدار، بخشی را با عنوان نرم افزارهای حسابداری فروشگاهی طراحی کرده است که دشت نام دارد. در مجموعه نرم افزارهای سپیداری دشت، یک زیرساخت برای ارسال و دریافت پیامک‌ها در نظر گرفته شده است که حسابداری فروشگاهی پیشرفته را امکان‌پذیر می‌کند. هم‌چنین با تنوع مراودات مالی فروشگاه‌ها، دیگر مدیریت حسابداری فروشگاهی را با اکسل یا روش‌های سنتی امکان‌پذیر نیست.

از ویژگی‌های نرم افزار حسابداری فروشگاهی می‌توان به تعریف درختواره، تعریف تفصیلی شناور، صدور اسناد خودکار و دستی، مشاهده عملیات‌ مالی سیستم و امکان صدور اسناد تجمیعی و تفکیکی اشاره کرد. با استفاده از نرم افزار حسابداری دشت، برای مدیریت فروشگاه خود نیاز به هیچ نرم‌افزار دیگری نخواهید داشت. برای استفاده از خدمات حسابداری دشت یا نرم افزار حسابداری شرکتی سپیدار، فقط کافی است به وب‌سایت رسمی سپیدار همکاران سیستم مراجعه کنید.

مهم‌ترین ویژگی‌های بهترین نرم افزارهای حسابداری چیست؟

در حال حاضر نرم‌افزارهای حسابداری‌های متعددی، در بازار موجود هستند، اما کلیه آن‌ها برای اداره فرایندهای مالی مناسب نیستند. نرم افزار حسابداری کاربردی، باید ویژگی‌های زیر را داشته باشد:

  • رابط کاربری ساده
  • داشبرد
  • صفحه اصلی جامع
  • امنیت
  • هماهنگی و قابلیت اتصال به CRM
  • امکان انتخاب فعالیت‌های گسترده

علاوه بر این ویژگی‌ها، مهم است که نرم‌افزار حسابداری آپدیت شود و خدمات پس از فروش داشته باشد. به این ترتیب در زمانی که نیاز به خدمات پشتیبانی داشته باشید، با یک تماس مشاوره‌های مورد نیاز خود را دریافت خواهید کرد.

نرم افزار حسابداری

استفاده از نرم افزار حسابداری؛ برای ساده‌سازی فرایندهای مالی

استفاده از نرم‌افزار حسابداری در کلیه کسب‌وکارها، باعث ساده‌تر شدن فرایندهای مالی و ثبت سندها می‌شود. همچنین نرم افزارها با تهیه صورت مغایرت‌های مالی و بانکی، احتمال خطا در فرایند حسابداری را به صفر می‌رسانند. برای استفاده از نرم‌افزارهای مالی و حسابداری سپیدار در حوزه‌های صنعتی، فروشگاهی و خدماتی، فقط کافی است وارد وب‌سایت رسمی سپیدار شوید و نسبت به دریافت بسته آزمایشی نرم‌افزار مورد نظر خود اقدام کنید. در صورت داشتن رضایت کافی، می‌توانید نسبت به دریافت نسخه اصلی نرم‌افزار اقدام کرده و یک نرم افزار کاربردی داشته باشید.

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*