گریدی جاد ، کلانتری که می‌خواهد تیم کوک را به زندان بیندازد!

این روزها جامعه‌ی آمریکا درگیر تنش‌های به وجود آمده میان دولت آمریکا و کمپانی اپل هستند. از تهدید‌ گرفته تا اعمال فشار به اپل، تنها برای این است تا به گفته‌ی دولت آمریکا، اپل گوشی متعلق به Syed Farook را هک کند. اما کمپانی سازنده‌ی آیفون می‌گوید که دولت از آن‌ها خواسته تا یک در پشتی برای سیستم عامل ios بسازد تا هر وقت نیاز بود مسئولین آمریکا بتوانند به اطلاعات دیوایس‌های ios دسترسی داشته باشند. حال یک کلانتر از ایالت فلوریدا تیم کوک، مدیر عامل اپل را تهدید کرده که در صورت قبول نکردن درخواست دولت او را به زندان خواهد انداخت. در ادامه با گجت نیوز همراه شوید.

گریدی جاد ( Grady Judd ) کلانتری از ایالت فلوریدا است که زودتر از رای قاضی تصمیم گرفته و قصد دارد تیم کوک را به زندان اندازد. وی در کنفرانس مطبوعاتی که در مورد حمله به San Bernardino برگزار شده بود گفت:

شما نمی‌توانید تجارتی را که دوست دارید درست کرده و بگویید ما به قوانین فدرال و ایالتی اهمیت نخواهیم داد و بالاتر از قانون هستیم. مدیر عامل اپل باید درک کند که او بالاتر از قانون نیست.

البته از دید خیلی‌ها، این قوانین در زمان‌های قبل‌تر از شکل گرفتن سیستم حمل و نقل کنونی مانند هواپیماها، خودروها، و همچنین تکنولوژی روز نوشته شده اند و در حال حاضر توان مشمول شدن تکنولوژی روز که هر لحظه در حال پیشرفت است را ندارند.

هرچند که اپل در برابر این سخنان هیچگونه واکنشی نداشته اما برای کلانتر جاد گویا موضوع مشخص است:

من به شما می‌گویم، زمانی که در بازگشایی یک آیفون به مشکلی برخوردیم با حکم فاضی به سراغ اپل خواهیم رفت و اگر آن‌ها از بازکردن قفل گوشی طفره روند من به سراغ مدیر عامل اپل خواهم رفت و آن آدم حقه باز را به زندان خواهم انداخت.

جالب است بدانید که جاد شخصیت جالبی دارد. در یک پرونده از او پرسیدند چرا ماموران او به یک مظنون ۱۱۰ بار شلیک کردند که ۶۸ گلوله به فرد اثابت کرده بود، در پاسخ گفت که این تمام گلوله‌هایی بوده که مامورانش به همراه داشته اند. حال باید دید که از چقدر مهمات برای تیم کوک استفاده خواهد شد.

منبع: Cnet

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. واقعا تو سیاست این آمریکا من موندم

  2. خدا به تیم کوک رحم کنه