تعرفه جدید برق ماینینگ

ماینرهای ایرانی بخوانند؛ تعرفه جدید برق ماینینگ اعلام شد

مدیرعامل توانیر با اعلام تعرفه جدید برق ماینینگ از برنامه‌ریزی برای کنترل مصرف برق توسط ماینرها و جلوگیری از اتلاف انرژی خبر داد.

در جدیدترین اخبار داخلی، مصطفی رجبی مشهدی، مدیرعامل شرکت توانیر با اشاره به افزایش تعرفه برق ماینینگ اعلام کرد نرخ هر کیلووات ساعت برق مصرفی برای فرآیند استخراج ارز دیجیتال در بازه زمانی 28 اردیبهشت تا 28 مرداد 1403 برابر با 28 هزار و 320 ریال در نظر گرفته شده است.

تعرفه جدید برق ماینینگ مشخص شد

تعرفه جدید برق ماینینگ را هیئت وزیران طی مصوبه‌ای با موضوع «اصلاح آیین‌نامه استخراج رمز دارایی‌ها» و با هدف ساماندهی فعالیت ماینرها و جلوگیری از اتلاف منابع انرژی تعیین و ابلاغ کرده است.

ماینینگ

رجبی مشهدی می‌گوید نرخ جدید برخ ماینینگ بر اساس متوسط قیمت ریالی برق صادراتی و همچنین میانگین نرخ تسعیر ارز محاسبه شده است. او همچنین تاکید کرده که امکان خرید برق از شبکه برای استخراج ارز دیجیتال در زما‌ن‌های محدودیت‌دار وجود ندارد و اساسا ممنوع است.

گفتنی است که در حال حاضر هر دستگاه ماینر بیت کوین به‌تنهایی و به‌طور متوسط به اندازه پنج یخچال 20 فوت و چهار کولر آبی انرژی مصرف می‌کند و همین مسئله سبب شده تا مسئولان توانیر، نگران تاثیر فعالیت ماینرهای ارز دیجیتال بر اختلالات شبکه باشند؛ اختلالاتی که می‌تواند منجر به بروز آسیب در شبکه توزیع شده و به وسایل برقی مردم عادی لطمه وارد کند.

همچنین بخوانید:
معامله گران ارزهای دیجیتال بخوانند: ۶ راهکار برای کنترل هیجان هنگام خرید و فروش هشدار به دارندگان تتر در ایران: ممکن است دارایی شما مسدود شود سرقت ۲۵ میلیون دلار در ۱۲ ثانیه؛ چیزی که فقط در دنیای دیجیتال ممکن است ۱۰ ارز دیجیتالی که بزرگان بازار می‌خرند؛ با سبد خرید نهنگ ها آشنا شوید