مقایسه گلکسی F55 با گلکسی M55 سامسونگ

مقایسه گلکسی F55 با گلکسی M55 سامسونگ؛ کدام گوشی را بخریم؟

با مقایسه گلکسی M55 و گلکسی F55 از نظر ظاهری و سخت‌افزاری، به بررسی تفاوت‌ها و شباهت‌ها و ارزش خرید دو جدید سامسونگ می‌پردازیم.

شرکت سامسونگ به‌تازگی دو گوشی میان‌رده جدید را با نام‌های گلکسی F55 5G و گلکسی M55 5G وارد برخی از بازارها کرده است. اگرچه این دو گوشی شباهت‌های زیادی با هم دارند، اما تفاوت‌هایی نیز بین آن‌ها وجود دارد‌ به همین خاطر پیش از خرید باید به مقایسه گلکسی F55 با گلکسی M55 توجه کنید.

مقایسه گلکسی F55 با گلکسی M55

در این پست نگاه دقیقی به مشخصات، ویژگی‌ها و طراحی این گوشی‌ها خواهیم انداخت تا ببینیم کدام یک برای شما مناسب‌تر است.

طراحی و نمایشگر

هر دو گوشی دارای یک نمایشگر بزرگ 6.7 اینچی FHD پلاس (1080×2400 پیکسلی) سوپر امولد پلاس از نوع Infinity-O با نرخ رفرش 120 هرتزی و حداکثر روشنایی 1000 نیت هستند. این ویژگی‌ها باعث ایجاد تصاویری روان و تجربه‌ای عالی برای کارهای روزمره، بازی و تماشای ویدیو می‌شود. اندازه و وزن آن‌ها نیز تقریباً یکسان است (۱۶۳.۹ در ۷۶.۵ در ۷.۸ میلی‌متر) و ۱۸۰ گرم وزن دارند.

تفاوت بین این دو دستگاه، در بخش طراحی آن‌ها است. گلکسی F55 با داشتن پشت چرمی شیک وگان، نسبت به پنل پلاستیکی استاندارد گلکسی M55 ظاهری ممتازتر دارد. علاوه بر این، هر دو گوشی دارای رتبه IP67 مقاومت در برابر گرد و غبار و آب هستند که در برابر ریختن و پاشیدن مایعات به طور اتفاقی از آن‌ها محافظت می‌کند. همچنین حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر نیز در هر دو گوشی تعبیه شده است.

مقایسه گلکسی F55 با گلکسی M55 سامسونگ

عملکرد فنی

هر دو گوشی از پردازنده مرکزی میان‌رده قدرتمند Snapdragon 7 Gen 1 کوالکام استفاده می‌کنند که باید بتواند از پس اکثر کارهای روزمره و بازی‌ها بدون مشکل برآید. آن‌ها در نسخه‌هایی با 8 یا 12 گیگابایت رم و 128 یا 256 گیگابایت حافظه داخلی ارائه می‌شوند که به شما اجازه می‌دهند پیکربندی متناسب با نیازهای خود را انتخاب کنید. هر دو از طریق شکاف کارت حافظه microSD برای انعطاف‌پذیری بیشتر در ذخیره سازی، قابلیت افزایش حافظه را ارائه می‌دهند.

همچنین اگر فکر می‌کنید که این میزان رم برای شما کافی نیست، می‌توانید با ترفند افزایش حافظه رم سامسونگ، بخشی از فضای ذخیره‌سازی گوشی‌تان را به رم مجازی تبدیل کنید تا عملکرد سریع‌تری را در اختیار داشته باشید.

مقایسه گلکسی F55 با گلکسی M55 سامسونگ

مقایسه گلکسی F55 با گلکسی M55 سامسونگ

نرم افزار

هر دو گوشی مجهز به سیستم‌عامل اندروید 14 با رابط کاربری One UI 6.1 سامسونگ هستند. این امر تضمین‌کننده یک تجربه کاربری روان و دسترسی به آخرین ویژگی‌ها و بروزرسانی‌های امنیتی است. سامسونگ متعهد شده است که برای هر دو گوشی 4 نسل بروزرسانی اندروید و 5 سال آپدیت امنیتی ارائه دهد که از نظر پشتیبانی نرم افزاری خیالی راحت را برای شما فراهم می‌کند.

دوربین

هر دو گوشی دارای یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی در پشت با لرزشگیر اپتیکال (OIS) و لرزشگیر دیجیتال ویدیو (VDIS) برای عکس‌های واضح‌تر و ویدیوهای باثبات‌تر هستند. برای عکس‌های عریض، هر دو دستگاه دارای لنز 8 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 هستند. علاوه بر این، آن‌ها همچنین با یک سنسور عمق 2 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4 عرضه می‌شوند.

مقایسه گلکسی F55 با گلکسی M55 سامسونگ در دوربین

در جلو نیز هر دو گوشی از یک دوربین سلفی با رزولوشن بالای 50 مگاپیکسلی بهره می‌برند که نسبت به نسل‌های قبلی ارتقا قابل توجهی محسوب می‌شود. این امر باید به تصاویر سلفی واضح‌تر و تماس‌های ویدیویی بهتر ترجمه شود.

باتری و شارژ

هر دو گوشی گلکسی F55 و گلکسی M55 از یک باتری مناسب 5000 میلی‌آمپرساعتی بهره می‌برند که باید برای اکثر کاربران طول عمر باتری یک روزه را فراهم کند. این دو همچنین از شارژ سریع 45 وات پشتیبانی می‌کنند که به‌لطف آن می‌توانید باتری گوشی‌تان را در کمترین زمان ممکن شارژ کنید. اما خبری از آداپتور شارژر داخل جعبه نیست و باید آن را جداگانه تهیه کنید.

مقایسه گلکسی F55 با گلکسی M55 سامسونگ

مقایسه گلکسی F55 با گلکسی M55 سامسونگ

نتیجه‌گیری

در مقایسه گلکسی F55 با گلکسی M55 سامسونگ تنها نکته قابل توجهی که وجود دارد، طراحی این دو است. این گوشی‌ها در بسیاری از ویژگی‌ها شبیه به همدیگر هستند و  اگر چهره متفاوت آن‌ها را فاکتور بگیریم، از نظر سخت افزاری با دستگاه‌های کاملاً مشابهی طرف هستیم. بنابراین اگر می‌خواهید یک گوشی میان‌رده باکیفیت از برند سامسونگ را داشته باشید که یک قاب پشتی چرمی آن را با سایر محصولات بازار متمایز کند، گلکسی اف ۵۵ را بخرید.

در گجت نیوز بخوانید: ویدیو مقایسه گلکسی A35 و گلکسی A55؛ کدام برنده جنگ خانوادگی سامسونگ است؟ مقایسه گلکسی A55 و A54؛ آ 54 سال قبل یا آ 55 جدید سامسونگ؟ مقایسه دو گوشی سامسونگ گلکسی آ 55 و گلکسی S23 FE؛ کدام را بخریم؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*