جیپ واگنیر S برقی

نوبت به جیپ رسید؛ شاسی بلند واگنیر هم تماماً برقی شد

جیپ نسخه تمام برقی شاسی بلند فول سایز واگنیر (Wagoneer) را رسماً معرفی کرد. این خودروساز آمریکایی هم با این اقدام از موتورهای بنزینی خداحافظی می‌کند.

جیپ هم مثل خیلی از خودروسازان هم‌رده خود الکتریکی‌سازی محصولاتش را کلید زده است. این خودروساز آمریکایی که در گذشته کراس اوور برقی جمع و جور اونجر را در اروپا عرضه کرده بود، به‌تازگی از واگنیر S به‌عنوان اولین خودرو برقی خود در ایالات متحده پرده برداشت. آخرین اخبار خودرو حکایت از این دارند که جیپ بعد از معرفی اولیه واگنیر S، طی رویدادی در شهر نیویورک به‌صورت کامل این شاسی بلند تمام برقی را به نمایش گذاشت و جزئیات مختلف آن از جمله مشخصات فنی را اعلام کرد.

دسترسی به بخش‌های مطلب:

طراحی نمای بیرونی جیپ واگنیر S

جیپ واگنیر برقی در مقایسه با واگنیر بنزینی دستخوش تغییراتی محسوس شده است. اول از همه، طراحان جیپ در طراحی این خودرو از شکل مکعبی یا باکسی قبلی فاصله گرفته‌اند و همچنین اندازه آن را کاهش داده‌اند. به‌طور دقیق‌تر، این شاسی بلند الکتریکی جدید 4886 میلی‌متر طول دارد، در حالی که طول واگنیر پیش‌تر به 5453 میلی‌متر می‌رسید.

نمای جلو جیپ واگنیر S برقی

با نگاهی اجمالی به طراحی نمای بیرونی Wagoneer S احتمالاً متوجه شباهت آن به رنج روور می‌شوید. این شباهت بیشتر در طراحی سقف و شیشه و همچنین ستون آخر این اس یو وی به چشم می‌آیند که در نوع خود می‌تواند جالب باشد. به گفته جیپ، فرم بدنه این خودرو ضریب درگ آن را به 0.29 رسانده است که کمتر از هر محصول دیگری از این شرکت به حساب می‌آید.

نمای عقب جیپ واگنیر S برقی

در همین حال، جیپ‌ امضای خود را دست‌نخورده باقی گذاشته است؛ نشان به آن نشانی که جلوپنجره 7 میله‌ایِ همیشگی این شرکت آمریکایی سر جای خود قرار دارد. با این حال، به‌خاطر الکتریکی شدن پیشرانه این خودرو، این جلوچنجره حالا دیگر نقشی تزئینی به خود گرفته است و حتی با نورانی شدن در شب، جلوه جذابی را به وجود می‌آورد.

کابین جیپ Wagooner الکتریکی

کابین واگنیر S هم از همان قاعده اس یو وی‌های دیگر جیپ پیروی می‌کند و لزوماً به‌واسطه الکتریکی‌سازی پیشرانه قرار نیست تغییری اساسی در آن صورت بگیرد. در فضای داخلی این خودرو یک نمایشگر سه‌گانه 45 اینچی شامل صفحه آمپر تمام دیجیتال، نمایشگر مرکزی مولتی مدیا و نمایشگر سرنشین جلو دیده می‌شود و نسخه زمان عرضه آن موسوم به Launch Edition به سیستم صوتی مکینتاش با 19 اسپیکر مجهز خواهد بود.

مشخصات فنی جیپ واگنیر برقی

واگنیر الکتریکی بر اساس پلتفرم STLA-Large استلانتیس توسعه پیدا کرده است و در واقع بعد از دوج چارجر جدید، دومین خودرویی است که از این پلتفرم بهره می‌برد.

انرژی مورد نیاز این اس یو وی را یک باتری پک 100.5 کیلووات ساعتی تامین می‌کند که با یک بار شارژ کامل آن می‌توان مسافت 482 کیلومتر را طی کرد. هرچند سرعت شارژ دقیق این خودرو مشخص نشده است، با توجه به حداکثر نرخ شارژ 350 کیلوواتی دوج چارجر به‌عنوان هم‌پلتفرمی آن انتظار می‌رود واگنیر اس در زمینه سرعت شارژ یکی از برترین شاسی بلندهای بازار شود. جیپ صرفاً اشاره کرده است که این شاسی بلند برقی با استفاده از پرتوان‌ترین تکنولوژی فست شارژ DC فقط به 23 ثانیه زمان نیاز دارد تا از 20 تا 80 درصد شارژ شود.

جیپ واگنیر S به دو موتور الکتریکی مجهز است که نیرو محرکه آن‌ها به هر چهار چرخ هدایت می‌شود، ولی جهت کاهش مصرف انرژی امکان غیرفعال‌سازی موتور جلو وجود دارد. این دو موتور می‌توانند 600 اسب بخار قدرت و 836 نیوتن متر گشتاور تولید کنند و این خودرو با اتکا به آن‌ها ظرف تنها 3.4 ثانیه از 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت شتاب می‌گیرد. چنین رقمی از یک پیشرانه الکتریکی به هیچ وجه دور از انتظار نیست، اما برای شاسی بلندی با این ابعاد چشمگیر است.

جیپ همچنین از کانسپت واگنیر S تریل هاوک به‌عنوان نسخه آفرودی این شاسی بلند رونمایی کرد. این نسخه آفرودی از فاصله بیشتر نسبت به زمین، تایرهای همه‌جارو، قلاب یدک‌کشی در جلو و عقب و صفحه ضد ضربه برخوردار است و حالتی اختصاصی با نام Rock را برای سنگ‌نوردی در سرعت پایین پیش رو راننده می‌گذارد. این پایان تدارکات جیپ نیست و همچنین قفل الکترونیکی دیفرانسیل عقب این خودرو مفهومی در زمین‌های به‌شدت ناهموار به کمک راننده می‌آید.

کانسپت واگنیر S تریل هاوک

کانسپت جیپ واگنیر S تریل هاوک

کانسپت جیپ واگنیر S تریل هاوک در حال حاضر آماده تولید به نظر می‌رسد و پیش‌بینی می‌شود در آینده نزدیک نسخه نهایی آن به‌عنوان یکی از تیپ‌های این شاسی بلند الکتریکی به بازار معرفی شود.

تاریخ عرضه و قیمت جیپ تمام برقی

واگنیر اس برقی با قیمت پایه 72 هزار دلار در پاییز آینده به نمایندگی‌های جیپ در ایالات متحده راه پیدا می‌کند. انتظار می‌رود جیپ در آینده نسخه‌هایی ارزان‌تر از این ماشین معرفی کند.

در گجت نیوز بخوانید:
بی ام و M3 مدل 2025، خودرو اسپرت آلمانی با موتور 6 سیلندر قدرتمند از راه رسید پورشه ۹۱۱ فیس لیفت معرفی شد؛ اولین نسخه هیبرید از خودرو افسانه‌ای آلمانی تویوتا به زودی با عرضه یک شاسی بلند اسپرت، طرفدرانش را شگفت‌زده خواهد کرد نتیجه یک پژوهش: خودروهای برقی برای جان مردم خطرناک‌ترند

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*