لینگشی L

لینگشی L، سدان مشترک هوندا و دانگ فنگ معرفی شد + عکس و مشخصات

لینگشی L، اولین خودرو برقی با شمایل اسپرت این برند چینی محسوب می‌شود که با همکاری مشترک دانگ فنگ و هوندا توسعه یافته است.

وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین به‌تازگی تصاویری از یک سدان جدید با نام لینگشی ال (Lingxi L) منتشر کرده که انتظار می‌رود در نیمه دوم سال ۲۰۲۴ به‌صورت رسمی معرفی و در بازار هدف کشورهای آسیای شرقی عرضه شود. در این بخش از اخبار خودرو سایت گجت نیوز به اعلام اطلاعات منتشر شده پیرامون این محصول جذاب می‌پردازیم.

سدان برقی لینگشی L، نوآوری چینی با تلفیق روح سامورایی‌ها

برند لینگشی به‌عنوان بخشی از سرمایه‌گذاری مشترک دانگ فنگ و هوندا شناخته می‌شود که در سپتامبر سال ۲۰۲۳ میلادی تأسیس شده و لینگشی L نیز به‌عنوان اولین خودرو تمام برقی این شرکت شناخته می‌شود. طراحی این خودرو به نسبت نمونه مفهومی که سال گذشته رونمایی شد تغییرات نامحسوسی داشته و به‌کارگیری خطوط طراحی رسا و عناصر نورپردازی پیچیده کمک می‌کند تا این سدان کامپکت نامتعارف تا حدودی جذاب و جدید به‌نظر برسد.

لینگشی L از طراحی دو رنگ بدنه بهره می‌برد و مانند اکثر خودروهای برقی دارای یک جلوپنجره بسته است. همچنین یک نوار نوری عمودی روی سپر جلو خودرو قرار دارد که با لوگوی برند لینگشی و نوار نوری افقی ترکیب شده و قابل تشخیص است. از دیگر ویژگی‌های طراحی آن می‌توان به دستگیره‌های درب پنهان‌شونده و آینه های دیجیتالی بیرونی اشاره کرد.

نمای جلو لینگشی L

ابعاد لینگشی L در طول، عرض و ارتفاع به‌ترتیب برابر با 4830، 1845 و 1503 میلی‌متر و فاصله بین دو محور آن 2731 میلی‌متر است. این خودرو از رینگ‌های 19 اینچی پنج پره‌ای و تایرهای 245/40 R19 بهره می‌برد. در مقام مقایسه، ابعاد این خودرو شباهت زیادی به دافنگ فنگ آئولوس شاین مکس وارداتی به کشورمان دارد.

لینگشی در مسیر توسعه خودروهای برقی، قدم‌های زیادی برداشته و از این رو، دانگ فنگ-هوندا اعلام کرده که تا سال 2025، سهم مدل‌های الکتریکی و هیبریدی تولید شده را به بیش از 50 درصد افزایش خواهد داد و پس از سال 2027 دیگر هیچ خودروی بنزینی جدیدی را روانه بازار نخواهد کرد.

مشخصات فنی و امکانات خودرو برقی Lingxi L

نسخه پایه و تک موتوره لینگشی ال از یک موتور الکتریکی با نهایت قدرت 160 کیلووات (معادل 218 اسب بخار) بهره می‌برد که در محور جلو قرار گرفته و می‌تواند تا حداکثر 160 کیلومتر در ساعت شتاب بگیرد. انرژی این خودرو الکتریکی از یک باتری فسفات آهن لیتیوم با ظرفیت 59.22 کیلووات‌ساعت تامین می‌شود که در چرخه CLTC برد نهایی تا 520 کیلومتر را فراهم می‌سازد.

نمای داخل لینگشی L

از نظر آپشن نیز در داخل کابین این خودرو، پنج صفحه نمایش شامل کلاستر تمام دیجیتال راننده، صفحه نمایش سیستم اطلاعات مرکزی، نمایشگر مجزا برای سرنشین جلو و نمایشگرهایی برای نمایش تصاویر از نمای آینه‌های جانبی قرار دارد. دیگر امکانات این خودرو شامل سیستم تشخیص چهره، نمایشگر هدآپ (HUD)، سنسور روشنایی محیط، اتوپارک، سنسور فشار باد تایر (TPMS)، کروز کنترل تطبیقی ​​(ACC)، هشدار برخورد از جلو (FCW)، ترمز اضطراری خودکار (AEB)، تشخیص نقطه کور (BSD)، هشدار خروج از خط (LDW) و سیستم پایش حالت راننده (DMS) می‌باشد.

ویدیو مرتبط
همچنین بخوانید:
خودرو دانگ فنگ آئولوس با برند مارس روانه خیابان های کشور می‌شود + مشخصات هوندا سیویک هیبریدی معرفی شد + عکس و مشخصات میتوس پیور اسپید (Mythos PureSpeed) شاهکار فوق لوکس مرسدس بنز معرفی شد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*