ساخت سریال ضد ایرانی 300

ضد ایرانی ترین سریال جهان در حال ساخت است

احتمالاً «سیصد»، فیلم ضد ایرانی جنجال‌برانگیزِ سال 2006 را به یاد داشته باشید. گزارشی حاکی از این است که سریال 300 هم به‌زودی ساخته می‌شود.

فیلم 300، محصول سال 2006 جزو فیلم‌های تاریخی پرفروشی است که ایرانی‌ها به‌دلیل داستان بحث‌برانگیزش به خوبی با آن آشنایی دارند. این ساخته زک اسنایدر که نبرد 300 نیرو اسپارتی به فرماندهی پادشاه لئونیداس با ارتش 300 هزار نفری خشاریاشا هخامنشی را روایت می‌کرد، به‌خاطر دستبرد به تاریخ و اهانت به تمدن ایران با موج انتقادات منفی از سوی بینندگان ایرانی مواجه شد. جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون حکایت از این دارند که ممکن است به‌زودی سریال 300 با کارگردانی زک اسنایدر وارد پروسه تولید شود؛ اتفاقی که به هیچ وجه به مذاق بینندگان ایرانی خوش نخواهد آمد.

ساخت سریال 300 توسط برادران وارنر

زمزمه‌هایی به گوش می‌رسد مبنی بر این‌که زک اسنایدر مشغول مذاکره برای کارگردانی پیش‌درآمدی بر فیلم 300 در قالب یک سریال است. به گزارش ورایتی، بخش تلویزیونی شرکت برادران وارنر «در مراحل خیلی ابتدایی» این پروژه به سر می‌برد؛ به‌طوری که حتی نویسنده یا پلتفرمی را برای این سریال مشخص نکرده است. در این مقطع صرفاً گزارش شده است که زک اسنایدر و دبورا اسنایدر، همسر و تهیه‌کننده او در این پروژه دخیل هستند.

فیلم 300 که دومین تجربه کارگردانی زک اسنایدر بود، در زمان خود سر و صدای زیادی به پا کرد و با فروشی نزدیک به 500 میلیون دلار، در باکس آفیس درخشان ظاهر شد. بعد از این فیلم بود که زک اسنایدر فیلم‌هایی مثل «نگهبانان» (Watchmen)، «مرد پولادین» (Man of Steel)، «بتمن در برابر سوپرمن: طلوع عدالت» (Batman v Superman: Dawn of Justice) و «لیگ عدالت» (Justice League) را کارگردانی کرد.

ساخت سریال ضد ایرانی 300

اسنایدر در فیلم 300 با سبک کارگردانی منحصر به فرد و همچنین وفاداری به کمیک 300 از فرانک میلر به‌عنوان منبع اقتباس این فیلم، توجهات زیادی را به خود جلب کرد. در پی موفقیت این فیلم، «۳۰۰: ظهور یک امپراتوری» (300: Rise of an Empire) در سال 2014 به اکران رسید که زک اسنایدر کارگردانی آن را بر عهده نداشت، ولی فیلم‌نامه آن را نوشته بود. این فیلم هرچند به اندازه 300 پرسر و صدا نشد، از لحاظ تجاری موفقیتی دوباره برای تولیدکنندگان رقم زد.

در حال حاضر هیچ جزئیات دیگری از سریال 300 در دسترس نیست و این امکان وجود دارد که این سریال به هر سمت و سویی متمایل شود. در هر صورت، اگر این سریال هم کماکان همان مسیر فیلم اصلی را در پیش بگیرد، احتمالاً باری دیگر بین تماشاگران ایرانی حاشیه‌ساز شود. البته در درجه اول این‌که احیای چنین اثری در قالب یک سریال پس از گذشت سال‌ها موفقیت‌آمیز خواهد بود یا خیر محل بحث است.

اخیراً سریال مصری حشاشین که حول محور ظهور حسن صباح، موسس دولت اسماعیلیان الموت می‌چرخد مورد توجه کاربران ایرانی در شبکه‌های اجتماعی قرار گرفت. مدت زیادی طول نکشید که خبر ممنوعیت پخش سریال حشاشین در ایران منتشر شد و به بحث درباره این سریال دامن زد. شورای صدور مجوز ساترا پخش این سریال را به‌دلیل روایت مغرضانه آن ممنوع اعلام کرد.

در گجت نیوز بخوانید:
فصل چهارم سریال ویچر؛ از تریلر تا بازیگران جدید تا اطلاعات فاش شده سریال آخرین شاه با موضوع محمدرضا شاه پهلوی توسط نتفلیکس ساخته می‌شود از فصل دوم سریال بازی مرکب چه می‌دانیم؛ زمان پخش، داستان و لیست بازیگران دیدنی ترین سریال های جنایی سال ۲۰۲۴

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*