AMD و Sulon هدست واقعیت مجازی ساخته اند که درون خود یک کامپیوتر دارد

با وجود رقبای قدرتمندی مانند سامسونگ، اچ تی سی، مایکروسافت که همه‌ی آن‌ها هزینه‌ی زیادی در راه توسعه‌ی واقعیت مجازی کرده اند، می‌توان آینده‌ی روشنی را برای این تکنولوژی پیشبینی کرد. دستگاه‌هایی مانند اوکولوس ریفت ( Oculus Rift )، Gear VR ، و اچ تی سی وایو ( HTC Vive ) اولین قدم‌های این کمپانی‌ها برای رشد واقعیت مجازی‌ست. جدا از مشکلاتی که به خاطر محدودیت‌های حال حاضر بر سر راه واقعیت مجازی وجود دارد، هدست واقعیت مجازی Sulon Q که محصول مشترک AMD و Sulon است سعی کرده بعضی از این موانع را از سر راه خود بردارد. در ادامه با گجت نیوز همراه شوید.

ایده‌ای که Sulon در سر دارد می‌تواند یک موفقیت بزرگ باشد و یا شکستی که نتوان جبرانش کرد. هدستی که این کمپانی ساخته به تنهایی قابل استفاده بوده و دیگر نیازی به گوشی یا کامپیوتری ندارد.

این هدست که Sulon Q نام دارد با همکاری AMD ساخته شده و درون خود یک کامپیوتر کامل جای داده است. پردازش این هدست بر عهده‌ی AMD FX-8800P بوده که در حقیقت یک APU است. این یعنی دو ماژول CPU یا یک مجموعه‌ی ۴ هسته‌ای برای پردازش داده‌ها و همچنین ۸ هسته‌ی گرافیکی Radeon R7 که وظیفه‌ی محاسبات داده‌ها را بر عهده دارند؛ مجموعه‌ای که می‌تواند انرژی کمی مصرف کرده و در عین حال، عمل‌کردی قدرتمند داشته باشد.

تقریبا عمل‌کرد این هدست را می‌توان با یک کامپیوتر دسکتاپ مقایسه کرد. البته به لطف تکنولوژی LiquidVR، و همچنین سازگاری Vulkan و DirectX 12 که کار پردازش گرافیکی را سبک‌تر می‌کند، قدرت این هدست از آن چه که هست نیز افزایش خواهد یافت.

از دیگر مشخصات سخت افزاری این هدست می‌توان به صفحه‌ی نمایشگر OLED با رزولوشن ۲,۵۶۰ در ۱,۴۴۰ پیکسل، ۸ گیگابایت رم، و ۲۵۶ گیگابایت فضای SSD اشاره کرد. همچنین پشتیبانی از صدای ۳D نیز به لطف تکنولوژی AstoundSound وجود دارد.

هدست Sulon Q همچنین قابلیتی به نام واحد پردازش فضایی دارد که از محیط اطراف کاربر یک نقشه‌ی سه بعدی درست می‌کند. این کار به لطف دو دوربینی که در مقابل هدست قرار دارد صورت گرفته تا کاربر هنگامی که هدست را بر سر دارد به محیط اطراف خود برخورد نکرده و آسیبی نبیند

هرچند هنوز در مورد قیمت این هدست حرفی زده نشده اما مشکل اصلی در ابعاد آن است که امکان دارد برای بعضی کاربران آزاردهنده باشد.

AMD و Sulon هدست واقعیت مجازی ساخته اند که درون خود یک کامپیوتر دارد۱ AMD و Sulon هدست واقعیت مجازی ساخته اند که درون خود یک کامپیوتر دارد۲

منبع: gsmarena

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*