گران شدن قیمت گوشی های پرچمدار با چیپست اسنپدراگون 8 نسل 4

پردازنده‌ پرادعا جدید اسنپدراگون قیمت گوشی های پرچمدار را گران می‌کند

اسنپدراگون 8 نسل 4، پردازنده جدید کوالکام با ارتقای قدرت در راه است. با این حال، این چیپست باعث افزایش سرسام‌آور قیمت گوشی های پرچمدار می‌شود.

کوالکام، شرکت آمریکایی تولیدکننده نیمه‌رساناها در ماه اکتبر پیش رو (مهر تا آبان 1403) چیپست جدید خود با عنوان اسنپدراگون 8 نسل 4 را عرضه می‌کند. بنا به جدیدترین اخبار گوشی های موبایل، این چیپست علی‌رغم قابلیت‌های هیجان‌انگیز خود منجر به گران شدن قیمت بهترین گوشی های پرچمدار خواهد شد؛ اتفاقی که می‌تواند تاثیراتی محسوس روی میزان فروش بزرگ‌ترین شرکت‌های تولیدکننده گوشی بگذارد.

چیپست پرقدرت اسنپدراگون، باعث و بانی افزایش قیمت گوشی های جدید 

شرکت صنایع نیم‌رسانای تایوان (به اختصار TSMC) در تولید اسنپدراگون 8 نسل 4 با کوالکام همکاری می‌کند و گزارش‌ها از سوی منابع موثق حکایت از این دارند که به‌دلیل افزایش هزینه ویفر تولیدی این شرکت، قیمت گوشی های پرچمدار مجهز به پردازنده جدید کوالکام هم گران خواهد شد. این موضوع با واکنش گسترده کاربران چینی در شبکه‌های اجتماعی مواجه شده است.

گران شدن قیمت گوشی های پرچمدار با چیپست اسنپدراگون 8 نسل 4

تکنولوژی کوالکام برای تراشه جدید خود در همان حال که عملکرد را ارتقا و مصرف انرژی را کاهش می‌دهد، افزایش قابل توجه هزینه‌ها را به دنبال دارد. به‌طور مشخص، افزایش تعداد ابزارهای لیتوگرافی فرابنفش فرین (EUV) به هزینه ویفر و تراشه اضافه کرده است. نتیجه مشهود این برای مصرف‌کنندگان معمولی این است که باید گوشی‌ های پرچمدار جدید را با قیمتی بیشتر از حد معمول بخرند. گران شدن قیمت گوشی های پرچمدار همچنین روی قدرت خرید مشتریان ایرانی که در حال حاضر در خرید گوشی با چالش‌هایی مواجه‌اند تاثیر می‌گذارد.

اواخر سال 2023 گوشی ویوو X100 مجهز به چیپست دیمنسیتی 9300 با قیمت پایه 3 هزار و 999 یوان برابر با حدود 550 دلار معرفی شد. در همان زمان، شیائومی 14 که از چیپست اسنپدراگون 8 نسل 3 بهره می‌بُرد با قیمتی در همین محدوده از راه رسید. حالا اطلاعات به دست آمده از منابع وابسته به زنجیره تامین نشان می‌دهند که موبایل‌های برخوردار از اسنپدراگون 8 نسل 4 با قیمت محدود 4 هزار و 500 روانه بازار خواهند شد.

ردمی کی 70 پرو - Redmi K70 Pro

قیمت خرید اسنپدراگون 8 نسل 3 نزدیک به 1500 یوان معادل 200 دلار تخمین زده می‌شود و نسخه 12/256 گیگابایتی ردمی K70 پرو با این پردازنده 2 هزار و 999 یوان معادل تقریباً 415 دلار قیمت دارد. با افزایش قیمت اسنپدراگون 8 نسل 4، نسخه‌های آینده از جمله ردمی K80 پرو که در آینده با این تراشه عرضه می‌شوند از محدوده قیمت معمول در حال حاضر عبور خواهند کرد.

از دست ندهید:
بررسی گوشی سامسونگ گلکسی آ 55 – Samsung Galaxy A55 بررسی ویدیویی گلکسی A35 ؛ زیر و بم جدیدترین گوشی میان‌رده سامسونگ ویدیو مقایسه گلکسی A35 و گلکسی A55؛ کدام برنده جنگ خانوادگی سامسونگ است؟ مقایسه گلکسی A55 و A54؛ آ 54 سال قبل یا آ 55 جدید سامسونگ؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*