پشت صحنه تست مقاومت گوشی های آیفون اپل

تماشا کنید: تست مقاومت آیفون های اپل چگونه انجام می‌شود؟

مارکز براونلی، یوتیوبر مشهور از آزمایشگاه اپل بازدید کرد. نتیجه این بازدید، ویدیوهایی جذاب از تست مقاومت آیفون و همچنین حقایقی درباره شیوه کار اپل است.

مارکز براونلی، یوتیوبر و تولیدکننده محتوا اخیراً به دعوت اپل از آزمایشگاه­‌های ویژه این شرکت آمریکایی برای تست مقاومت آیفون بازدید کرد. او ویدیوهایی را از این بازدید منتشر کرده است که فرایند آزمایش محصولات اپل برای ارزیابی سطح مقاومتشان در برابر نفود آب، گرد و غبار و همچنین لرزش را نشان می‌دهند.

پشت صحنه تست مقاومت گوشی های آیفون

همان‌طور که در ویدیوها می‌توان دید، کوپرتینویی‌ها ماشین‌هایی مخصوص برای هر کدام از تست‌ها توسعه داده‌اند. همچنین به گفته براونلی، اتاقی کامل به تست آب/گرد و غبار اختصاص داده شده است.

در یکی از ویدیو‌ها برای تست مقاومت آیفون 15 پرو مکس مقابل نفوذ آب یک ماشین همزمان 13 جریان آب را از زوایای مختلف در حال چرخش به‌صورت 360 درجه به این گوشی می‌پاشد. در واقع اپل تست آب گوشی‌ها را در چهار مرحله چکیدن آب، اسپری جت (شبیه به دوش حمام)، پاشش از شلنگ آتش‌نشانی واقعی و غوطه‌وری زیر آب با فشار اضافی انجام می‌دهد.

مارکز براونلی همچنین ویدیوهایی از تست‌های سقوط و لرزش آیفون به اشتراک گذاشته است. در تست سقوط آیفون، ماشین مخصوص اپل سقوط از چند صد زاویه روی سطوح با جنس‌های مختلف را شبیه‌سازی می‌کند. آن‌ها همچنین از این فرایند فیلمبرداری می‌کنند تا بعد از انجام تست، آن را با سرعت آهسته مشاهده کنند.

در ویدیو مربوط به تست لرزش هم دستگاهی جالب به چشم می‌خورد که گوشی های آیفون روی آن قرار می‌گیرند تا با فرکانس مشخصی، مثلاً فرکانس پیشرانه یک موتورسیکلت، به لرزش در بیایند. در این فرایند سوار شدن کاربر روی موتورسیکلت یا حضور در مترو در حالی که گوشی خود را به‌همراه دارد شبیه‌سازی می‌شود.

جالب است بدانید «جان ترنوس» (John Ternus)، مدیر بخش سخت‌افزار اپل در گفتگو با مارکز براونلی در حاشیه این بازدید اشاره کرد که اپل گاهی اوقات تا 10 هزار دستگاه از یک نسخه مشخص از آیفون را قبل از عرضه آزمایش می‌کند!

از دست ندهید:
تست مقاومت آیفون ۱۵ پرو مکس + ویدیو با زیرنویس فارسی واردات تمام مدل های آیفون اپل به ایران ممنوع شد!؟ آیفون ۱۶ پرو کم حاشیه ترین نمایشگر جهان را خواهد داشت اولین عکس واقعی از آیفون ۱۶ را تماشا کنید

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*