ارزهای دیجیتال در ایران

ارزهای دیجیتالی که به شدت در ایران مورد استقبال قرار گرفتند + میزان سود دهی

در این مطلب به معرفی ارزهای دیجیتال پرطرفدار در ایران و رمزارزهای محبوب بین کاربران فعال در حوزه کریپتو کارنسی در یک سال اخیر می‌پردازیم.

وقتی صحبت از معاملات پر سود در حوزه ارز دیجیتال می‌شود، بدون شک تمامی افکار به سوی بیت کوین (BTC) منعطف می‌شود؛ ارزی که بیشترین ارزش مالی را در حوزه رمز ارزها دارد و در یک سال گذشته تا به امروز رشد حدود ۱۸۵ درصدی را تجربه کرده است. در حالی که پروژه‌های رایگانی چون همستر کامبت، در چند وقت اخیر نقل محافل خبری شده است، اما برخی دیگر از ارزهای غیر رایگان در این حوزه وجود دارند که با وجود بی نام و نشان بودن، سود دهی نسبتا بالایی را برای کاربران ایرانی به ارمغان آورده‌اند. در ادامه به ۸ ارز دیجیتال محبوب ایرانی‌ها در سال گذشته و میزان بازدهی و سوددهی آنان اشاره می‌کنیم.

ارزهای دیجیتال محبوب در ایران کدامند؟

ارزهای دیجیتال

در میان ارزهای این لیست، شیبا که اتفاقا جزو رمزارز‌های محبوب سرمایه‌گذاران ایرانی است، در این مدت بازدهی ۲۵۰ درصدی داشته و دوج کوین رفتاری شبیه خود بیت کوین از خودش نشان داده است. تتر نیز جایگزینی کم‌دردسر برای دلار کاغذی محسوب می‌شود و معاملات زیادی به قصد سرمایه‌گذاری روی آن انجام می‌شود و به‌جز این سه ارز، ایرانی‌ها پیگیر برخی ارزهای دیگر نیز بوده‌اند که در ادامه نام می‌بریم و میزان سوددهی آنها در بازه زمانی خرداد 1402 تا خرداد 1403 را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

1- ارز په‌ په با میزان سود دهی 1330 درصد

ارز دیجیتال په په

خرید په‌ په در خرداد سال قبل، ریسک بزرگی برای سرمایه‌گذاران بازار ارز دیجیتال به‌حساب می‌آمد؛ اما الان آن دسته از افرادی که پولشان را به این قورباغه شگفت‌انگیز تبدیل کرده بودند، راضی هستند. خرید په‌ په در این مدت به نرخ دلار، سود 1 هزار و ۳۰ درصد را تجربه کرده است و سرمایه‌گذاران ایرانی بابت خرید په‌ په به سود بیش از هزار درصدی رسیده‌اند. خرید په په در خرداد سال قبل حدود ۰.۰۶ تومان خرج برمی‌داشت، اما جهش خیره‌کننده‌ای که در این یک سال شامل په په شده، باعث می‌شود ارزش هر واحد به ۰.۸ تومان برسد. به‌همین خاطر، جایگاه په‌ په نیز از یک سال قبل تا الان تکان خورده و به‌جای حضور در جایگاه ۱۱۰، حال یکی از ۲۰ رمز ارز برتر دنیا محسوب شود.

2- ارز شیبا با میزان سود دهی ۲۵۰ درصد

ارز دیجیتال شیبا

شیبا به مانند دوج کوین، جزو ارزهای دیجیتال مورد علاقه ایرانی‌هاست. این ارز یکی دیگر از میم کوین‌های معروف حوزه رمزارز به‌حساب می‌آید که با نرخ دلار، افزایش قیمت ۱۹۰ درصدی را تجربه می‌کند. خرید شیبا با این حال برای سرمایه‌گذاران ایرانی حوزه کریپتو سود بیشتری داشته و معادل ۲۵۰ درصد محاسبه می‌شود. قیمت شیبا به پول خودمان از ۰.۴ تومان به ۱.۴ تومان بدل شده و همین اتفاق، سود شگفت‌انگیزی را برای سرمایه‌گذاران ایرانی به‌همراه داشته است.

3- ارز دوج کوین با میزان سود دهی ۱۵۱ درصد

ارز دیجیتال دوج کوین

دوج کوین یکی از ارزهای دیجیتال محبوب در ایران است و اتفاقا در یک سال گذشته حدود نزدیک ۱۵۰ درصد برای تریدر‌های ایرانی عایدی داشته است. خرید دوج کوین الان حدود ۰.۱۵ دلار (معادل ۹ هزار و ۳۰۰ تومان) برای شما تمام می‌شود، اما آن‌هایی که یک سال قبل در چنین روز‌هایی سراغ خرید دوج کوین رفتند، ۰.۰۷ دلار یعنی چیزی نزدیک سه هزار و ۷۰۰ تومان هزینه کردند. خرید دوج کوین به‌این ترتیب سود ۱۱۸ درصدی به‌همراه داشته که این عدد برای تریدر‌های ایرانی معادل ۱۵۱ درصد محاسبه می‌شود.

4- ارز اتریوم با میزان سود دهی ۱۳۰ درصد

ارز دیجیتال اتریوم

خرید اتریوم از یک سال قبل تا الان نسبت به بیت کوین بازدهی کمتری داشته است. قیمت بیت کوین به‌عنوان پادشاه بازار کریپتو کارنسی حدود ۱۵۰ درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته و این عدد برای اتریوم حدود ۱۰۰ درصد محاسبه می‌شود. خرید اتریوم البته برای سرمایه‌گذاران ایرانی در این مدت با سود ۱۳۰ درصدی پیش رفته است. هر واحد اتریوم در حال حاضر نزدیک به ۲۲۰ میلیون تومان ارزش دارد؛ اما یک سال قبل در چنین روز‌هایی، قیمت اتریوم به ۹۷ میلیون تومان نمی‌رسید. اتریوم از نظر جایگاه و اعتبار در بازار، پشت‌ سر بیت کوین قرار دارد و همین الان مالک ۱۸ درصد از پول‌های موجود در بازار است.

5- ارز ترون با میزان سود دهی ۵۶ درصد

ارز دیجیتال ترون

ترون جایگاه سال گذشته خودش را در بازار ارزهای دیجیتال دست داده و به‌جای حضور در جمع ۱۰ رمز ارز برتر بازار، حالا به رتبه پانزدهم سقوط کرده است. با این حال خرید ترون برای سرمایه‌گذاران ایرانی نسبت به نیمه خرداد پارسال با سود ۵۶ درصدی همراه بوده است. خرید ترون در آن زمان 4100 تومان هزینه داشته، اما افزایش قیمت TRX باعث شده ارزش این ارز دیجیتال به 6500 تومان برسد.

6- ارز پولکادات با میزان سود دهی ۵۱ درصد

ارز دیجیتال پولکادات

خرید پولکادات از یک سال قبل به این طرف برای ایرانی‌ها سود ۵۱ درصدی داشته است. قیمت پولکادات در حال حاضر حدود هفت دلار یعنی ۴۱۴ هزار تومان است؛ اما در اواسط خرداد پارسال خرید پولکادات ۵.۳ دلار هزینه داشت. خرید پولکادات به‌خاطر افزایش نرخ ارز در این مدت، به‌جای سود ۳۲ درصدی، کمی بیش از ۵۰ درصد برای ایرانی‌ها عایدی داشته است. پولکادات با سهم تقریبا ۰.۴ درصدی از بازار کریپتو، جایگاه چهاردهم را در بین ۳۰ هزار رمزارز فعلی در اختیار دارد.

7- ارز آدا (کاردانو) با میزان سود دهی ۳۶ درصد

ارز دیجیتال کاردانو

آدا یا همان کاردانو، یکی از ۱۰ رمز ارز برتر فعلی بازار است. تقریبا ۰.۶ درصد از سرمایه موجود در بازار ارزهای دیجیتال از سوی سرمایه‌گذاران برای خرید آدا هزینه شده و از این بابت با نهمین رمزارز برتر دنیا طرف هستیم. خرید آدا یک سال قبل کمتر از نیم دلار هزینه داشت که به پول خودمان در آن روز‌ها معادل ۱۹ هزار و ۱۸۰ تومان می‌شد. الان هم آدا کمتر از نیم دلار ارزش دارد، اما تفاوت جزئی قیمت آدا و کنار آن افزایش نرخ ارز باعث می‌شود سود یک ساله خرید آدا برای تریدر‌های ایرانی به ۳۶ درصد برسد.

8- ارز تتر با میزان سود دهی ۱۳ درصد

ارز دیجیتال تتر

خرید تتر، جایگزینی برای دلار کاغذی است و برای سرمایه‌گذاران ایرانی چیزی شبیه به خرید دلار به‌حساب می‌آید. هر واحد تتر به‌همین خاطر الان معادل ۵۹ هزار تومان ارزش دارد؛ اما نیمه خرداد پارسال، خرید تتر حدود ۵۱ هزار تومان آب می‌خورد. خرید تتر به‌این ترتیب سود ۱۳ درصدی در این مدت داشته که نسبت به اغلب رمزارز‌های سرشناس، عدد کمتری به‌حساب می‌آید. تتر به‌خاطر تسلط تقریبا چهار درصدی به بازار، بعد از بیت کوین و اتریوم، سومین رمزارز محبوب دنیاست و آمار و ارقام غیر رسمی نشان می‌دهند حدود ۳۰ درصد حجم تراکنش‌های تریدرهای ارزهای دیجیتال در ایران، بابت خرید و فروش تتر انجام می‌شود.

از دست ندهید:
علت اختلال و مشکل باز نشدن بازی همستر کمبات تلگرام چیست؟ موسس تلگرام: نات کوین حالا یکی از ۵ ارز دیجیتال پرمعامله جهان است پیش‌بینی قیمت جدید بیت کوین توسط آنالیزور معروف ارز دیجیتال تپ سواپ تلگرام چیست ؛ لینک عضویت و آموزش کامل

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*