لادا ایسکرا

سدان اقتصادی روسی لادا ایسکرا به‌عنوان نسل جدید گرانتا از راه رسید + مشخصات و امکانات

سدان اقتصادی روسی لادا ایسکرا به‌عنوان نسل جدید گرانتا معرفی شد. در ادامه با مشخصات و امکانات Lada Iskra آشنا خواهیم شد.

شرکت روسی لادا سرانجام از سدان اقتصادی جدید خود به نام ایسکرا پرده برداشت که باید آن را نسل جدید گرانتا دانست. با توجه به این‌که صنعت خودروسازی روسیه در شرایط مناسبی قرار ندارد، تولید و عرضه لادا ایسکرا همراه با گرانتا انجام خواهد شد. در این بخش از اخبار خودرو سایت گجت نیوز با مشخصات و امکانات Lada Iskra آشنا خواهیم شد.

مشخصات فنی لادا ایسکرا

نمای جلو لادا ایسکرا

لادا قصد دارد خودرو اقتصادی ایسکرا را مانند وستا در نسخه‌های مختلفی نظیر کراس SW، کراس و سدان به بازار عرضه کند. همچنین ایسکرا در نسخه سدان با قوای محرکه لادا گرانتا روانه بازار خواهد شد. ضمن این‌که ایسکرا در تیپ اتوماتیک نیز قابل سفارش خواهد بود.

نمای عقب لادا ایسکرا

لادا ایسکرا در سه تیپ به فروش خواهد رسید. تیپ اول این خودروی اقتصادی از یک موتور 1.6 لیتری تنفس طبیعی 8 سوپاپه با قدرت 90 اسب بخار و گیربکس 5 سرعته دستی بهره می‌برد. برای تیپ دوم نیز یک موتور 1.6 لیتری تنفس طبیعی 16 سوپاپه با قدرت 106 اسب بخار در نظر گرفته شده که گیربکس 6 سرعته دستی قدرت را به چرخ‌ها منتقل خواهد کرد. تیپ سوم این خودرو نیز از همان پیشرانه 1.6 لیتری تنفس طبیعی 16 سوپاپه تیپ دوم بهره می‌برد، اما در این تیپ یک گیربکس اتوماتیک CVT قدرت را به چرخ‌ها منتقل می‌کند.

امکانات رفاهی و ایمنی لادا Iskra 

کابین لادا ایسکرا

در حال حاضر مشخص نشده لادا Iskra با چه مشخصاتی روانه بازار روسیه خواهد شد، اما به احتمال زیاد به امکاناتی چون ترمزهای ABS و EBD، ترمزهای دیسکی جلو، آنتن کوسه‌ای، رینگ‌های آلومینیومی، چراغ های روز، روکش پارچه‌ای صندلی‌ها، روکش چرمی غربلیک فرمان، سنسورهای هشدار دهنده موانع در قسمت عقب خودرو، سیستم کروز کنترل، گرم‌کن صندلی‌های جلو و عقب، مانیتور لمسی، دوربین 360 درجه و سامانه کنترل پایداری (ESP) مجهز خواهد بود.

ویدیو مرتبط
بیشتر بخوانید:
لادا نیوا ۲۰۲۴ ، پیرمرد روسی در لباسی جدید رونمایی شد خودروهای بی کیفیت و ارزان قیمت روسی لادا با قیمت میلیاردی به ایران می‌آیند