عرضه خودرو برقی وارداتی

ده هزار خودرو برقی وارداتی تا تیرماه امسال به بازار عرضه می‌شود

وزارت صمت در تلاش است تا با عرضه ده هزار دستگاه خودرو برقی وارداتی به کشور، گام مهمی در راستای طرح برقی سازی وسایل نقلیه بردارد. برای جزئیات بیشتر این خبر همراه ما باشید.

عرضه خودروهای برقی وارداتی به بازار، یکی از طرح‌های جدید وزارت صمت در راستای کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی در کشور محسوب می‌شود که روند انجام آن طی چند ماه گذشته به کندی سپری شده است. حال نماینده ویژه وزیر صمت، توضیحات جدیدی از این طرح ارائه کرده که در ادامه مطلب به آن می‌پردازیم.

کریمی سنجری، نماینده وزارت صمت در حوزه توسعه خودروهای برقی اظهار کرد 140 هزار نفر برای خرید خودروهای برقی در سامانه یکپارچه خودرو ثبت نام کرده‌اند. الان حدود 7 تا 8 هزار از خودروهای برقی به گمرک رسیده و در حال سپری کردن مراحل ترخیص و پلاک‌گذاری است و تا تیرماه، 2 هزاری خودروی دیگر به این مجموعه افزوده خواهد شد.

عرضه خودرو برقی وارداتی

کریمی در ادامه به توضیحاتی در خصوص روند توسعه واردات و تولید خودروهای برقی پرداخت و اظهار داشت که طرح جایگزینی خودروهای برقی از 5 سال گذشته در دستور کار وزارت صمت قرار گرفته؛ اما تا به امروز با روند بسیار کندی پیش رفته است.

در فاز اول طرح برقی‌سازی وسایل نقلیه، چه تعداد خودرو وارد کشور خواهد شد؟

در ادامه نماینده وزارت صمت از طرح برقی‌سازی وسایل نقلیه توسط این وزارتخانه خبر داد و با اشاره به این موضوع که برنامه جدید وزارت صمت برای تولید و واردات خودروهای برقی، دو سال یا حتی 3 سال ممکن است به طول بی‌انجامد، بیان کرد 100 هزار تاکسی، 20 هزار خودرو شخصی، 4 هزار دستگاه اتوبوس برقی و 400 هزار موتورسیکلت در اولین فاز برقی‌سازی به کشور وارد خواهند شد.

وی در ادامه به برقی‌سازی ناوگان اتوبوس‌رانی اشاره کرد و گفت در حوزه اتوبوس، روند توسعه و جایگزینی، پیشرفت خیلی اندکی داشته؛ به‌طوری که در سال گذشته تنها 100 دستگاه اتوبوس برقی در کشور عرضه شده که 60 اتوبوس آن تولید داخل و 40 دستگاه دیگر وارداتی بوده‌اند.

چرا روند عرضه خودرو برقی وارداتی به کندی در حال پیشرفت است؟

یکی از مشکلات اصلی واردات خودروهای برقی به کشور، عدم توسعه زیر ساخت‌های لازم برای تولید برق مورد نیاز پیشرانه این خودروها است. به‌نظر نمی‌رسد با توجه به وضعیت فعلی، نیروگاه‌های تولید برق وزارت نیرو، ظرفیت حضور 140 هزار خودرو برقی در خیابان‌های کشور را داشته باشند.

واردات و تولید خودروهای الکتریکی نظیر ریرا برقی، حرکتی رو به جلو برای صنعت خودرویی کشور محسوب می‌شود و اتخاذ تصمیم تخصیص ارز برای عرضه خودرو برقی وارداتی، نیت درستی است؛ اما حضور خودروهای برقی در خیابان‌های کشور تصمیمی نیست که وزارت صمت به تنهایی بتواند آن را اتخاذ کند و باید به ظرفیت سایر وزارتخانه‌های مرتبط با این موضوع، مانند وزارتخانه نیرو نیز توجه داشته باشد.

به‌عنوان مثال، وزارتخانه نیرو هنوز توانایی تولید برق مصرفی اماکن مسکونی و تجاری کشور را ندارد و در بسیاری از مواقع، شاهد قطعی برق در استان‌های مختلف کشور هستیم. از سوی دیگر، بخش زیادی از این برق به‌وسیله سوزاندن مازوت در نیروگاه‌ها تولید می‌شود که گاز حاصل از سوختن آن سمی بوده و حتی آثار زیان‌‌بارتری به نسبت سوخت‌های فسیلی برای سلامت انسان‌ها و محیط زیست از خود بر جای می‌گذارد.

عرضه خودرو برقی وارداتی

سوزاندن مازوت برای تولید انرژی الکتریکی

برقی‌سازی، حرکت درست و حتی دیرهنگام از سوی وزارت صمت است که وزارت نیرو باید با افزایش توان خود، آن را همراهی کند.

در گجت نیوز بخوانید:
مرسدس بنز برای ماشین جدید خود دست به دامن یک شرکت نوپای چینی می‌شود غول آفرودی BYD با طراحی متفاوت از خودروهای معمول در راه است + عکس واردات خودرو برقی و هیبریدی کارکرده با عمر کمتر از پنج سال آزاد شد؛ تصمیمی عجیب و مخرب نبکا ET5 پلاک ملی گرفت؛ یک خودرو برقی با ادعای استانداردهای روز جهان

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*