شاسی بلند BW BJ212، بنز جی کلاس چینی

نسخه چینی جی کلاس فقط 800 میلیون تومان قیمت دارد؛ با شاسی بلند آفرودی BAW BJ212 آشنا شوید

باو بی جی 212، نسخه چینی جی کلاس با طراحی رترو جذاب و قیمت وسوسه‌برانگیز معرفی شد. در ادامه بیشتر با شاسی بلند آفرودی BW BJ212 آشنا شوید.

خودروسازانی که قصد داشته باشند از شاسی بلند لوکس نمادین مرسدس بنز جی کلاس تقلید کنند یا دست کم الهام بگیرند کم نیستند؛ خصوصاً بین چینی‌ها. شرکت شناخته‌شده چینی بایک پیش‌تر با بایک BJ80 برای ساخت نمونه چینی جی کلاس تلاش کرده است و در آخرین اخبار خودرو نمونه جالب دیگری را می‌توان مشاهده کرد؛ نسل جدید شاسی بلند BJ212 از شرکت «باو» (BAW) که از قضا زمانی زیرمجموعه بایک بود.

دسترسی به بخش‌های مطلب:

طراحی نمای بیرونی جی کلاس چینی

نمای جلو شاسی بلند BW BJ212، بنز جی کلاس چینی

شاسی بلند BJ212 در اصل به‌عنوان یک آفرودر دو دیفرانسیل از دهه 60 میلادی در خط تولید باو قرار دارد و با نام‌های مختلف دیگری از جمله باو لودی، باو سیتی کروزر و باو کوانگ‌چائو شناخته می‌شود. آنچه اخیراً به نمایش گذاشته، یک نسخه جدید از این شاسی بلند چینی است که از ظاهر آن به راحتی می‌توان حدس زد برای کاربری شهری و آفرود سبک توسعه داده شده است. در واقع، این نسخه جدید مسیر آفرودرهای رترو را که امروزه بازار پر رونقی دارند دنبال می‌کند.

نمای عقب شاسی بلند BW BJ212، بنز جی کلاس چینی

در طراحی نمای بیرونی نسخه چینی جی کلاس المان‌هایی کاملاً آشنا به چشم می‌خورند؛ بدنه مکعبی (به‌اصطلاح باکسی)، چراغ‌های گِرد، دستگیره‌های درب به سبک قدیمی، فلاپ‌های برجسته روی گلگیرها و درب صندوق عقب با لولا در گوشه و لاستیک زاپاس. همه این‌ها از این خودرو یک شاسی بلند رترو ساخته‌اند که مطابق انتظار، شباهت محسوسی به مرسدس بنز جی کلاس دارد. به هر حال، جی کلاس یا جی واگن به نوعی مشهورترین اس یو وی رترویی به حساب می‌آید که این روزها در خیابان‌ها تردد می‌کند.

کابین باو بی جی 212

کابین شاسی بلند BW BJ212، بنز جی کلاس چینی

در طراحی و چیدمان فضای داخلی این ماشین چینی مثل خیلی از آفرودرهای دیگر به حداقل‌ها بسنده شده است. در مرکز داشبورد یک نمایشگر بزرگ دیده می‌شود که دقیقاً زیر آن دریچه‌های مستطیلی تهویه قرار گرفته‌اند. کمی پایین‌تر هم به‌جای کنترل‌های لمسی رایج امروزی، دکمه‌های فیزیکی سیستم تهویه و سیستم‌های آفرود تعبیه شده‌اند. علاوه بر این‌ها، پشت فرمان دی‌کات این خودرو صفحه آمپر تمام دیجیتال در اختیار راننده قرار گرفته است.

مشخصات فنی BAW BJ212

جی کلاس چینی برای تامین قوای محرکه خود از یک موتور 2 لیتری توربوشارژ بهره می‌برد که توانایی تولید قدرت 250 اسب بخار را دارد. با وجود این، علی‌رغم اهمیت گشتاور برای خودرویی با این کاربری، حداقل در حال حاضر مشخص نیست که موتور آن چقدر گشتاور تولید می‌کند.

این خودرو نیرو محرکه خود را به‌واسطه یک گیربکس اتوماتیک 8 سرعته به هر چهار چرخ منتقل می‌شود و همان‌طور که از یک شاسی بلند آفرودی انتظار می‌رود، سیستم دو دیفرانسیل پاره‌وقت قابل تنظیم با حالت‌های سبک و سنگین، قفل دیفرانسیل جلو و عقب و همچنین یک حالت ویژه آفرود را پیش رو راننده می‌گذارد. این اس یو وی چینی همچنین 40 درجه زاویه ورود و 36 درجه زاویه خروج دارد.

قیمت نسخه چینی بنز جی کلاس

هنوز قیمت باو BJ212 جدید به‌صورت رسمی مشخص نیست، اما انتظار می‌رود بین 14 تا 20 هزار دلار قیمت داشته باشد. این یعنی قیمت پایه این شاسی بلند آفرودی که احتمالاً به مذاق برخی از ماشین‌بازهای ایرانی خوش می‌آید، در محدوده 850 میلیون تومان قرار دارد. در نهایت، نظر شما کاربران گجت نیوز درباره این خودرو چیست؟

در گجت نیوز بخوانید:
مرسدس بنز برای ماشین جدید خود دست به دامن یک شرکت نوپای چینی می‌شود غول آفرودی BYD با طراحی متفاوت از خودروهای معمول در راه است + عکس مونتاژ شاسی بلند آفرودی بایک BJ30 در ایران لوکس ترین ماشین چینی وارداتی ایران خریدار ندارد؛ کاهش قیمت همچنان ادامه دارد