پیکاپ آمیکو در روسیه

فروش پیکاپ آمیکو در روسیه آغاز می‌شود

پیکاپ های برند چینی هوانگهای (Huanghai) که در کشور ما توسط شرکت آمیکو و با این برند عرضه می‌شوند، به کشور روسیه نیز راه پیدا کرده‌اند.

طبق جدیدترین اخبار خودرو، شرکت هوانگهای چین که به عرضه محصولات خود در کشورهای جهان سوم مشهور است، قصد دارد تا دو پیکاپ پرفروش خود با نام‌های N2 (همان پیکاپ آمیکو آسنا M244) و N7 را به‌صورت وارداتی در روسیه عرضه کند. اما آیا این پیکاپ با همان مشخصات و امکانات بازار ایران به دست مشتریان روسی می‌رسد؟

پیکاپ آمیکو با نام هوانگهای N2 در روسیه عرضه می‌شود

پیکاپ آمیکو در روسیه

هلدینگ «اوبوخوف» به‌عنوان یکی از واردکنندگان بزرگ روسیه قصد دارد فروش خودروهای چینی هوانگهای را در این کشور آغاز کند و در اولین اقدام خود قصد دارد پیکاپ هوانگهای N2 یا همان آمیکو آسنا را نیز به بازار روسیه عرضه کند. محصولات این شرکت چینی به کپی‌برداری از پیکاپ های آمریکایی مشهور هستند و این مدل نیز از نظر ظاهری شبیه فورد F-150 است. قیمت این پیکاپ در بازار چین از 72,800 تا 139,800 یوان (تقریبا 902 هزار تا 1.7 میلیون روبل) متغیر است.

نکته قابل توجه این است که محصولات هوانگهای در کشورهای جهان سوم و کمتر توسعه یافته بسیار مشهور هستند. بدین ترتیب که در ایران، N2 تحت نام آمیکو آسنا تولید و فروخته می‌شود و در کره شمالی، این مدل با نام Pyeonghwa Ssangma-0109 شناخته می‌شود. این برند چینی در قاره آفریقا نیز نمایندگی گسترده‌ای دارد. برای مثال در کشور نیجریه، محصولات این برند تحت نام محلی Nord تولید می‌شوند. طبق خبرها، نسخه وارداتی به بازار روسیه تنها چند تفاوت جزئی از نظر آپشن با نسخه عرضه شده در ایران دارند. از رقبای اصلی این پیکاپ در بازار ایران می‌توان به فوتون تونلند دیزلی اشاره کرد.

در بخش فنی، خودرو پیکاپ هوانگهای N2 نسخه روسیه از یک پیشرانه چهار سیلندر میتسوبیشی با حجم ۲۳۷۸ سی‌سی بهره می‌برد که قادر به تولید حداکثر قدرت ۲۱۸ اسب بخار و گشتاور ۳۲۰ نیوتن‌متر است.

پیکاپ هوانگهای N2

از امکانات رفاهی و ایمنی این پیکاپ می‌توان به قفل دیفرانسیل اتوماتیک مکانیکی، 4 عدد کیسه هوای راننده و سرنشین، تهویه مطبوع اتوماتیک، محافظ قسمت بار، رکاب جانبی، چراغ روشنایی در روز، نمایشگر لمسی مرکزی، کروز کنترل، اتولایت، تنظیم ارتفاع نور چراغ‌های جلو، چراغ‌های عقب LED، آینه‌های جانبی با تنظیم برقی و دارای گرم‌کن، فرمان برقی، کامپیوتر سفری، سیستم کنترل کشش و پایداری، قفل مرکزی و قفل خودکار، سنسور پارک و دوربین عقب اشاره کرد.

محصول دیگر هوانگهای برای بازار روسیه

پیکاپ بعدی که قرار است در روسیه عرضه شود، هوانگهای N7 است که در سال 2019 در چین معرفی شد. از نظر ظاهری، این خودرو تقریبا کپی آشکاری از شورولت سیلوارادوی آمریکایی است. حتی از نظر ابعاد نیز این کپی چینی تقریبا پروتوتایپ خود را تکرار می‌کند. با وجود جثه بزرگ این خودرو، N7 در روسیه به یک پیشرانه چهار سیلندر 2.4 لیتری توربو 4K22D4T میتسوبیشی تولید شده توسط Shenyang Aerospace Mitsubishi Motors Engine Manufacturing مجهز خواهد شد. قدرت این پیشرانه با کاهش 13 اسبی به نسبت نسخه بازار چین، تنها 205 اسب بخار و گشتاور آن 320 نیوتن‌متر است.

نمای داخل پیکاپ هوانگهای N7

در کشور چین، علاوه بر موتور بنزینی توربو برای این پیکاپ، دو پیشرانه توربودیزل با نام‌های JE4D25Q5A و JE4D25Q6A نیز در دسترس هستند. این پیشرانه‌های تولیدی ایسوزو روی پیکاپ روسی آمبرتراک ورک (برند جدید JMC Vigus) نیز به‌کار رفته است. هر دو آنها حجم 2.5 لیتری دارند و قدرتشان 129 و 150 اسب بخار است. گشتاور بسته به نسخه از 320 تا 360 نیوتن متر متغیر است. گزینه‌های گیربکس شامل یک نسخه دنده ای 6 سرعته و یک نسخه اتوماتیک 6 سرعته است. در چین، هوانگهای N7 از 106,800 تا 151,800 یوان (تقریباً 1.3 تا 1.8 میلیون روبل) قیمت دارد؛ اما در روسیه و با در نظر گرفتن تمام هزینه‌های مرتبط برای گواهینامه و پرداخت عوارض بازیافت، قیمت این پیکاپ می‌تواند به حدود 4 میلیون روبل جهش کند.

در حال حاضر، خط تولید برند هوانگهای شامل پیکاپ‌های N1، N1S، N2، N2S، N3 و N7 است. همه آنها به موتورهای مشابه میتسوبیشی یا ایسوزو مجهز شده‌اند و همچنین از نظر ظاهری شباهت زیادی به همتایان آمریکایی خود دارند.

همچنین بخوانید:
پیکاپ رم ۱۲۰۰ معرفی شد؛ چانگان هانتر با لوگوی رم آمریکایی پیکاپ G9 بهمن موتور؛ مشخصات فنی، آپشن ها و قیمت مقایسه تیگارد L7 با کی ام سی T8؛ پیکاپ جدیدی که هیچ برتری به تی 8 ندارد