پیکاپ رم ۱۲۰۰

پیکاپ رم ۱۲۰۰ معرفی شد؛ چانگان هانتر با لوگوی رم آمریکایی

کمپانی استلانتیس از پیکاپ رم ۱۲۰۰ برای بازار آمریکای شمالی رونمایی کرد؛ خودرویی که مبتنی بر طراحی چانگان هانتر چینی است.

کمپانی‌ چند ملیتی استلانتیس که در حال حاضر رهبری ۱۷ شرکت خودروسازی مطرح اروپایی و آمریکایی از جمله دوج را بر عهده دارد، در راستای گسترش فروش محصولات خود در بازار کشورهای آمریکایی جنوبی از دوج رم ۱۲۰۰ رونمایی کرده است. در این بخش از اخبار خودرو سایت گجت نیوز به معرفی این پیکاپ دورگه آمریکایی-چینی می‌پردازیم.

پیکاپ رم ۱۲۰۰؛ خودرو آمریکایی با کالبد چانگان چین!

پیکاپ رم ۱۲۰۰

پیکاپ رم ۱۲۰۰ که از نظر جایگاه تولیدی در محصولات سری رم (RAM) دوج، بین رم 1500 و رم 700 قرار می‌گیرد برای رقابت با هیوندای سانتاکروز و فورد ماوریک عرضه شده است. این پیکاپ سایز متوسط، نسخه ری‌بج شده پژو لندترک و فیات تیتانو است که همگی بر اساس شاسی نردبانی مشترک با پیکاپ چانگان هانتر ساخته شده‌اند. این در نتیجه همکای مشترک خودروسازان چینی با سایر خودروسازان مطرح جهان است. با توجه به تصاویری که رم ۱۲۰۰ را در نسخه‌های تک کابین و دو کابین نشان می‌دهد، بدنه این پیکاپ با پژو لندترک یکسان به‌نظر می‌رسد و صرفا جلوپنجره جدیدی برای آن در نظر گرفته شده است تا به پیکاپ‌های بزرگ‌تر سری رم شباهت پیدا کند.

در تیپ پایه این پیکاپ به‌نام تریدزمن که در دو نسخه تک و دو کابین عرضه می‌شود، سپرها بدون رنگ، جلوپنجره مشکی و رینگ‌ها فولادی هستند؛ اما در دو تیپ بعدی به‌نام‌های بیگ‌هورن و لارامی، شاهد سپرهای هم‌رنگ بدنه، دی‌لایت‌های LED، جلوپنجره کرومی و رینگ‌های آلومینیومی هستیم. هرچند ابعاد رم ۱۲۰۰ هنوز اعلام نشده است، اما از آنجایی که اساساً با پژو لندترک و فیات تیتانو یکسان است، باید در نسخه دو کابین ۵,۳۳۱ میلی‌متر طول داشته باشد که این یعنی ابعادی مشابه تویوتا هایلوکس و فورد رنجر دارد.

مشخصات فنی RAM 1200

تمام چهار نسخه‌ این پیکاپ با یک پیشرانه ۲.۴ لیتری بنزینی توربو مشترک با پژو لندترک عرضه می‌شوند که ۲۱۰ اسب بخار قدرت و ۳۲۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد. برای این مشخصات فنی، گیربکس‌ شش سرعته دستی یا شش سرعته اتوماتیک ارائه شده است. به‌جز تیپ لارامی (فول) که از سامانه چهار چرخ محرک 4X4 بهره می‌برد، در دو تیپ دیگر قدرت تنها به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود.

نمای داخل پیکاپ رم ۱۲۰۰

در نمای داخل نیز این خودرو شباهت بسیاری به چانگان هانتر دارد و از امکاناتی نظیر کلاستر دیجیتال راننده، سنسور پارک جلو و عقب، دوربین 360 درجه، کروز کنترل، کنترل کشش و پایداری و سلکتور تغییر وضعیت به چهار چرخ محرک بهره می‌برد.

پیکاپ رم ۱۲۰۰ مخصوص عرضه در بازار آمریکای جنوبی در کشور چین تولید خواهد شد. ظرفیت بار تیپ پایه تک کابین این پیکاپ ۱۲۰۰ کیلوگرم و ظرفیت یدک‌کشی آن ۳ تن اعلام شده است. قیمت رم ۱۲۰۰ در مکزیک از ۴۴۵ پزو معادل 26 هزار و 700 دلار برای تیپ پایه تریدزمن آغاز شده و به ۶۶۹ هزار پزو معادل 40 هزار و 200 دلار در تیپ پرچم‌دار لارامی می‌رسد. انتظار می‌رود فروش این پیکاپ از ماه آینده آغاز شود.

ویدیو مرتبط
همچنین بخوانید:
نسل جدید چانگان هانتر، پیکاپ وارداتی سایپا معرفی شد افتخاری بزرگ برای جک و کرمان موتور ؛ آمار خیره کننده فروش پیکاپ در سطح جهان خبر بد برای طرفداران تویوتا هایلوکس در سراسر جهان

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*