تویوتا هایلوکس

خبر بد برای طرفداران تویوتا هایلوکس در سراسر جهان

برقی سازی اکثر خودروهای کمپانی تویوتا در مرحله نهایی شدن است و به‌نظر می‌رسد سال آینده باید منتظر تویوتا هایلوکس برقی باشیم.

طبق آخرین اخبار خودرو، به‌نظر می‌رسد کمپانی تویوتا که تا چند سال پیش به تولید و عرضه خودروهای برقی بدبین بود، تصمیم گرفته تا اکثر محصولات خود را به‌صورت الکتریکی نیز عرضه کند. بنابراین پیکاپ محبوب تویوتا هایلوکس نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود و پس از معرفی نمونه مفهومی در سال 2022، نسخه تمام برقی این پیکاپ پرفروش سال آینده وارد خط تولید و سپس بازار کشور تایلند خواهد شد.

عرضه تویوتا هایلوکس برقی؛ پایان راه هایلوکس با موتور درون سوز؟

تویوتا هایلوکس

آکیو تویودا به‌عنوان رئیس کمپانی تویوتا معتقد است که خودروهای برقی هیچ‌وقت نخواهند توانست بیشتر از ۳۰ درصد از بازار را تصاحب کنند. علاوه بر این، دیگر مدیران این خودروساز بزرگ ژاپنی معتقدند در حال حاضر پیشرانه‌‌های هیبریدی بهترین راهکار برای کاهش آلایندگی هستند. اما این شرکت در یک اقدام عجیب قصد دارد تا تمامی خودروهای خود را با نسخه برقی نیز عرضه کند. در واقع تولید خودرو برقی بسیار مثبت تلقی می‌شود، اما این موضوع بر خلاف گفته‌ها و اهداف تویوتا است.

نمونه اولیه تویوتا هایلوکس برقی از اواخر سال ۲۰۲۲ در حال گذراندن مراحل تست و توسعه است. این نسخه که با نام Revo به فروش خواهد رسید، در نیمه دوم سال 2025 وارد فاز تولید انبوه می‌شود. این موضوع در مصاحبه اخیر یکی از مدیران تویوتا با خبرگزاری‌های خارجی تایید شده است. بر اساس صحبت‌‌های مدیر مذکور، نسخه برقی تویوتا هایلوکس در تایلند تولید خواهد شد. فروش پیکاپ ‌ها در این کشور بسیار بالاست و بیش از ۵۰ درصد بازار در اختیار این سگمنت خودرویی است.

نسخه برقی تویوتا هایلوکس پس از ورود به بازار، باید به مصاف ایسوزو D-Max برود. جالب این‌که نسخه برقی این پیکاپ نیز در تایلند تولید می‌شود. هایلوکس برقی با اولویت بازار تایلند توسعه یافته، اما عرضه آن در سایر کشورها هم به مرور انجام خواهد شد.

در رابطه با مشخصات فنی تویوتا هایلوکس برقی، فعلا اطلاعات کاملی موجود نیست. مدل مفهومی رونمایی شده از هایلوکس برقی با اتاق تک کابین است که در این مدل، باتری در کف اتاق نصب شده و چرخ‌های محور عقب محرک هستند. این شرکت قبلا تایید کرده که برد حرکتی این نسخه، چیزی در حدود ۱۲۴ مایل یا ۲۰۰ کیلومتر خواهد بود. تویوتا اعتقاد دارد دست‌یابی به برد حرکتی بیشتر، نیازمند نصب باتری بزرگ‌تر است؛ امری که در مقابل، باعث کاهش کارایی و کوچک‌‌تر شدن قسمت بار می ‌شود. در مورد طراحی داخلی و امکانات این خودرو نیز به‌نظر می‌رسد تویوتا تغییر خاصی به نسبت نسل فعلی این خودرو انجام نداده و تنها دسته دنده چرخشی الکتریکی جایگزین نسخه قبلی شده است. ضمن این‌که پیش‌بینی می‌شود این نسخه نیز با حداقل امکانات و آپشن‌ها عرضه شود.

طبق شواهد موجود، تویوتا بیشتر به سمت الکتریکی‌سازی کامل خودروها سوق پیدا کرده است. کراس اوور تویوتا FT-3e، لندکروزر برقی، و ون تویوتا کایویباکو برخی از کانسپت‌های الکتریکی هستند که تویوتا معرفی کرده است و به نوبه خود، چشم‌انداز جذابی از آینده این شرکت ارائه می‌دهند.

همچنین بخوانید:
دو خودرو برقی تویوتا bZ3 و bZ4X توسط شرکت برساوش به ایران وارد می‌شود تویوتا از دو خودرو برقی جدید در نمایشگاه اتومبیل پکن رونمایی کرد ۵ ویژگی جدید و جذاب در تویوتا لندکروزر ۲۰۲۴

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*