کانسپت FT-3e تویوتا در نمایشگاه خودرو توکیو ژاپن

کانسپت FT-3e تویوتا از راه رسید؛ کراس اوور شهری تمام برقی با 7 نمایشگر!

کانسپت برقی FT-3e تویوتا در نمایشگاه خودرو توکیو به نمایش گذاشته شد. این کراس اوور الکتریکی شهری، طراحی متفاوت و 7 نمایشگر داخل کابین دارد.

بر اساس آخرین اخبار خودرو، تویوتا در جریان نمایشگاه خودرو توکیو 2023 که حالا با عنوان Japan Mobility Show شناخته می‌شود، از دو کانسپت هم‌خانواده پرده برداشت؛ یکی تویوتا FT-Se و دیگری FT-3e. در حالی که FT-Se خودرویی اسپرت عملکردمحور مثل سوپرا و GR86 بود، FT-3e کراس اووری شهری است که نسل جدید کراس اوورهای تویوتا را با طراحی متفاوت خود به تصویر می‌کشد.

جزئیات کانسپت کراس اوور الکتریکی FT-3e تویوتا

خودرو مفهومی FT-3e در نمایشگاه خودرو توکیو ژاپن

مثل کانسپت مذکور دیگر، درباره این شاسی بلند مفهومی هم جزئیات فنی بیشتری مثل قوای محرکه، ظرفیت باتری و… در دسترس قرار نگرفته است و باید بر اساس آنچه از تصاویر این خودرو می‌بینیم آن را قضاوت کنیم. FT-3e طراحی متفاوت پرجزئیاتی دارد که حتی در ابتدا شاید نتوان متوجه شد محصولی طراحی شده توسط تویوتا است و زوایای برجسته، چراغ‌های سرتاسری باریک جلو و عقب، پنل مشکی روی کاپوت، سقف شناور و اسپویلر دو تکه برخی از ویژگی‌های طراحی آن هستند.

یکی از ویژگی‌های این خودرو مفهومی جدید Toyota که جلب توجه می‌کند، وجود دو نمایشگر در دو پهلو است که وظیفه ارائه اطلاعاتی مثل میزان شارژ باتری، دما و کیفیت هوا به راننده و سرنشینان را بر عهده دارند. مربع‌های قرار گرفته در ستون‌های وسط هم احتمالاً همان سنسورهای مختص به تشخیص اثر انگشت باشند و حتی با دقت بیشتر می‌توانید ببینید که پورت شارژ به شکل ظریف‌تری عقب‌تر از گلگیر عقب زیر چراغ‌های عقب پیاده‌سازی شده است؛ پیش‌تر تویوتا در کراس اوور bZ4x پورت شارژ را در گلگیر جلو قرار داده بود.

کابین خودرو مفهومی FT-3e در نمایشگاه خودرو توکیو ژاپن

در کابین کانسپت FT-3e دست کم 7 نمایشگر با کارایی‌های مختلف به چشم می‌خورند. در مرکز داشبورد نمایشگر مرکزی سیستم اطلاعات و سرگرمی قرار گرفته و یک نمایشگر عریض به‌عنوان صفحه آمپر دیجیتال مرسوم هم پشت فرمان تعبیه شده است؛ ولی علاوه بر این‌ها دو نمایشگر عمودی شبیه به پنل گوشی‌های هوشمند دو طرف فرمان پیش رو راننده هستند. دو نمایشگر دیگر هم در دو گوشه داشبورد زیر شیشه جلو نصب شده‌اند که اطلاعات خود را از دوربین‌های جانبی بیرونی دریافت می‌کنند. به‌جای آینه عقب هم نمایشگر در نظر گرفته شده و حتی به نظر می‌رسد فضای خالی روی داشبورد پشت فرمان متعلق به نمایشگر هدآپ است.

سمت راست فضای خالی مذکور مقصد راننده، زمان تقریبی رسیدن به مقصد و سرعت لحظه‌ای خودرو به نمایش در می‌آیند تا سیستم اطلاعات و سرگرمی این محصول تویوتا را تکمیل کنند. در واقع تنها کلیدهای فیزیکی باقی مانده را در پنل‌های درب‌ها می‌توان پیدا کرد که آن‌ها هم از نوع لمسی خازنی هستند.

خودرو مفهومی FT-3e در نمایشگاه خودرو توکیو ژاپن

تا به اینجا تویوتا عرضه نسخه تولیدی از کانسپت کراس اوور برقی FT-3e را تایید نکرده است و کماکان باید آن را یک محصول نمایشی جهت ارائه ایده‌های نوآورانه این خودروساز ژاپنی در نظر گرفت. البته FT در نام این خودرو مفهومی مخفف Future Toyota به معنی «تویوتای آینده» است، اما نمی‌توان بر این اساس نتیجه‌گیری کرد که نسخه تولید انبوه آن به‌زودی به مرحله عرضه می‌رسد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*