کانسپت FT-Se تویوتا در نمایشگاه خودرو توکیو ژاپن

کانسپت FT-Se، نمایان‌گر نسل جدید خودروهای اسپرت تمام الکتریکی تویوتا است + ویدیو

تویوتا طی نمایشگاه خودرو توکیو 2023 از کانسپت خودرو اسپرت الکتریکی FT-Se رونمایی کرد. این خودرو می‌تواند عضو جدید خانواده اسپرت تویوتا باشد.

تویوتا پس از انتشار تصاویری از کانسپت FT-Se اخیراً در نمایشگاه خودرو توکیو یا Japan Mobility Show کنونی به‌صورت کامل این کانسپت را به نمایش گذاشت. این خودرو مفهومی شبیه به یک نمونه نزدیک به تولید انبوه به نظر می‌رسد که شاید طبق وعده آکیو تویودا، مدیرعامل سابق این خودروساز ژاپنی، نقش برادر محصولات اسپرت دیگر آن یعنی سوپرا و GR86 را ایفا کند.

معرفی کانسپت خودرو اسپرت برقی تویوتا FT-Se

کانسپت FT-Se تویوتا در نمایشگاه خودرو توکیو ژاپن

جزئیات فنی زیادی درباره خودرو مفهومی جدید تویوتا در دسترس نیست و باید به چند نکته به اشتراک گذاشته درباره آن بسنده کرد. تویوتا در گذشته از کار روی یک معماری جدید برای توسعه باتری‌های فوق فشرده خبر داده بود که سلول‌های آن‌ها حتی کمتر از 100 میلی‌متر ارتفاع دارند. حالا با توجه به طراحی و اندازه این خودرو بدنه به نظر می‌رسد که همین باتری‌ها در آن به کار رفته‌اند. همچنین هرچند ابعاد دقیق این کانسپت مشخص نیست، در نگاه به نمای بیرونی آن احتمالاً عرض زیاد، فاصله به‌شدت پایین نسبت به سطح زمین و قرارگیری چرخ‌ها در گوشه‌ترین نقاط بدنه توجه شما را جلب می‌کنند.

در فضای داخلی کانسپت FT-Se تویوتا طراحی مینیمالِ بدون شلوغ‌کاری و در همان حال آینده‌گرایانه به چشم می‌خورد. عملاً همه کلیدهای فیزیکی حذف شده‌‌اند و جای خود را به دو پنل در دو طرف فرمان داده‌اند که از لحاظ ابعاد شبیه پنل گوشی‌های هوشمندند. فرمان به‌شکل مستطیلی یا اصطلاحاً «یوک» (Yoke) طراحی شده که یکی از ترندهای این روزها، خصوصاً در طراحی کانسپت‌ها است. پشت همین فرمان در بخش بالایی داشبورد هم یک نمایشگر تخت عریض به‌عنوان صفحه آمپر دیجیتال پیش رو راننده قرار دارد.

تویوتا خودرو اسپرت کانسپت FT-Se را در کنار کراس اوور کانسپت FT-3e نمایش داده و اظهار داشته است این دو خودرو، همان‌طور که از نامشان بر می‌آید، اشتراکات زیادی با یکدیگر دارند. هر دو مدل بر اساس پلتفرم الکتریکی نسل جدید تویوتا توسعه پیدا کرده‌اند و از تطبیق‌پذیری این پلتفرم جدید ژاپنی‌ها حکایت می‌کنند. البته FT-Se محصول متفاوتی در مقایسه با کراس اوور مذکور است و روی عملکرد اسپرت سطح بالا تمرکز دارد؛ نشان به آن نشانی که نشان GR متعلق به بخش عملکردمحور گازو ریسینگ تویوتا در نمای بیرونی و کابین آن دیده می‌شود.

می‌توان انتظار داشت که در آینده نه چندان دور این کانسپت با تغییراتی به‌عنوان یک خودرو اسپرت تولید انبوه جدید از تویوتا روانه بازار شود. آکیو تویودا به‌عنوان مدیرعامل قبل این کمپانی پیش‌تر درباره سه خودرو اسپرت یا به‌طور دقیق «سه برادر» صحبت کرده بود که دو مورد آن‌ها سوپرا و GR86 هستند و حالا FT-Se می‌تواند حداقل زمینه‌ساز تولید سومین عضو این خانواده باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*