کانسپت تویوتا EPU هایلوکس برقی

تویوتا EPU کانسپت، وقتی هایلوکس دوست داشتنی برقی می‌شود + تصاویر

تویوتا پیش از نمایشگاه توکیو از کانسپت الکتریکی ای پی یو رونمایی کرد. خودرو مفهومی تویوتا EPU همان هایلوکس برقی آینده را به‌نمایش می‌گذارد.

تویوتا در تابستان گذشته با رونمایی از تویوتا لندکروزر مدل 2024 یا به‌طور دقیق‌تر لندکروزر پرادو پرادو سری 250 که دستخوش تحولی اساسی در طراحی شده بود، موفق شد سر و صدای زیادی به پا کند. بنا به جدیدترین اخبار خودرو، این خودروساز مطرح ژاپنی به‌تازگی کانسپت تویوتا لندکروز SE تمام برقی با طراحی مینیمال آینده‌گرایانه را به نمایش گذاشته و در کنار آن، از تویوتا EPU هم پرده برداشته است؛ کانسپت یک پیکاپ تمام برقی که می‌تواند پیش‌نمایشی از نسخه برقی هایلوکس در آینده باشد.

کانسپت تویوتا EPU، پیش‌نمایش هایلوکس برقی

کانسپت تویوتا EPU هایلوکس برقی

تویوتا ای پی یو یک پیکاپ دو کابین چهار در، ساخته شده به شکل یونی‌بادی است که تویوتا آن را به‌عنوان «کانسپت یک پیکاپ سایز متوسط نسل جدید» معرفی می‌کند. هرچند جزئیات زیادی درباره این خودرو مفهومی جدید ژاپنی‌ها در دسترس نیست، مشخص شده که این خودرو دارای 5069 میلی‌متر طول، 1910 میلی‌متر عرض و 1710 میلی‌متر ارتفاع است و دو محور آن در فاصله 3350 میلی‌متری از یکدیگر جا گرفته‌اند. در واقع، ای پی یو ابعاد کم و بیش غیرمعمول دارد؛ خصوصاً وقتی می‌بینیم محور عقب آن عقب‌تر از حد معمولِ پیکاپ‌ها قرار گرفته است.

تویوتا مشخصات فنی EPU را به اشتراک نگذاشته و تنها موضوعی که رسماً اعلام کرده، تمام الکتریکی بودن قوای محرکه آن است. با وجود این، بر اساس تایرهای آفرود این پیکاپ کانسپت می‌توان حدس زد که اگر پیشرانه مشخصی برای آن در نظر گرفته شده باشد، احتمالاً دو موتوره بوده باشد.

کابین کانسپت تویوتا EPU هایلوکس برقی

هایلوکس برقی یا به‌طور دقیق تویوتا EPU در نمای بیرونی هیچ المان غیرمتعارفی ندارد که احتمال عرضه آن در آینده نزدیک را منتفی کند؛ شکل و شمایل این پیکاپ خبر از یک محصول آماده تولید در چند وقت آتی می‌دهد. با این حال، در طراحی کابین این خودرو المان‌های آینده‌گرایانه بیشتری به چشم می‌خورند که از جمله باید به فرمان مستطیلی یا به‌اصطلاح «یوک» (Yoke)، طراحی مینیمال داشبورد و یک نمایشگر دوگانه عریض برای سیستم اطلاعات و سرگرمی و کلاستر اشاره کرد؛ قاعدتاً اینکه تویوتا تا ماه هفته آینده پیکاپی الکتریکی با فرمان مستطیلی تسلایی عرضه کند، کمی دور از تصور به نظر می‌رسد!

کابین کانسپت ای پی یو

طی چند سال اخیر در پی روند ناگریز الکتریکی‌سازی خودروها، پیکاپ‌های مختلفی با قوای محرکه الکتریکی نظیر فورد اف-150 لایتنینگ، هامر EV و ریویان R1T به عرضه رسیده‌اند و توانسته‌اند به سرعت به بازار جدیدی شکل بدهند؛ این خصوصاً درمورد ایالات متحده صدق می‌کند. تویوتا هم علی‌رغم اینکه طی سال‌های اخیر در قدم برداشتن به سمت آینده الکتریکی کُند عمل کرده، پیش‌تر در سال 2021 هم کانسپت یک پیکاپ الکتریکی را طی رویداد مشترک خود به‌همراه لکسوس با محوریت خودروهای الکتریکی به نمایش گذاشته شده بود.

حالا معرفی خودرو مفهومی EPU نشان از این دارد که تویوتا عرضه چندین پیکاپ کاملاً برقی در آینده را در دستور کار قرار داده است. باید منتظر ماند و دید که بالاخره اولین پیکاپ تمام برقی تولید انبوه این خودروساز ژاپنی چگونه خواهد بود. EPU و لندکروزر SE در نمایشگاه 2023 Japan Mobility Show یا همان نمایشگاه خودرو توکیو سابق که در 26 اکتبر (5 آبان) برگزار می‌شود در معرض دید عموم قرار خواهند گرفت. حالا نظر شما کاربران گجت نیوز درباره این دو کانسپت تازه معرفی شده چیست؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*