تویوتا لندکروز 2024

معرفی کامل تویوتا لندکروز 2024 ؛ سلطان بی‌رقیب آفرود و حضرت باشکوه ژاپنی اینجاست

تویوتا لندکروز 2024 یا همان پرادو سری 250، یک شاهکار بی‌عیب و نقص از ژاپن است که رازهایی جذابی را در دل خود دارد. در ادامه با زیر و بم تویوتا لندکروز جدید یا همان لندکروز LC250 آشنا می‌شویم و جزئیات دلربای آن را بیان می‌کنیم.

داستان لندکروز و پرادو، سرانجام به یک نقطه مشترک رسیده است؛ نقطه‌ای که همه چیز، به یک موتور 2.4 لیتری هیبریدی گره می‌خورد و 630 نیوتن متر گشتاور را با سیستم چهار چرخ محرک به راننده هدیه می‌دهد. تویوتا لندکروز جدید دقیقا همان چیزی است که پرچم ژاپن را در 5 قاره بالا می‌برد؛ اما چرا؟ در ادامه به این سوال پاسخ می‌دهیم و سعی می‌کنیم تا تمام زوایای تاریک این خودرو را برای شما شرح بدهیم.

فهرست عناوین:

معرفی کوتاه تویوتا لندکروز LC250 ؛ پرادو در لباسی جدید

هرچند که این خودرو نام لندکروز را یدک می‌کشد اما ژنتیک پرادو را دارد؛ دقیقا همان پرادوهایی که در خیابان‌های ایران دیده می‌شوند. اما اسم واقعی آن چیست و چرا چند نام متفاوت دارد؟ در ادامه به این سوالات پاسخ می‌دهیم.

تویوتا لندکروز 2024 یا پرادو سری 250؟

قبل از هرچیزی باید یک نکته مهم را بدانید؛ این خودرو در برخی از کشورها، با اسم تویوتا لندکروز مدل 2024 به فروش می‌رسد اما هیچ ربطی به تویوتا لندکروز سری 300 ندارد! همچنین در برخی از مناطق جهان مانند خاورمیانه، با نام تویوتا پرادو 2024 یا پرادو سری 250 شناخته خواهد شد و در بعضی از کشورهای دیگر، نام لندکروز مدل 2024 یا لندکروز LC250 را یدک می‌کشد.

تاریخچه و اصالت تویوتا پرادو 2024 به کجا برمی‌گردد؟

تویوتا لندکروز 2024

نسل قبلی این خودرو، پرادو 150 یا همان پرادویی است که در ایران، با اسم پرادو فیس لیفت خرید و فروش می‌شود. قبل از آن هم پرادو سری 120 را داشتیم که در سال 2002، یعنی اوایل دهه 80 شمسی وارد بازار ایران شد و پس از گذشت بیش از 20 سال، باز هم در کوه و دشت و بیابان، غوغا می‌کند. اگر به طور خلاصه بگوییم، سری تویوتا پرادو در سال 1985 و با نام پرادو سری 70 چشم به جهان گشود و دل و عقل آفرود بازها را با خود برد و همچنان قصد دارد تا با پرادو سری 250، همان مسیر قبلی را تکرار کند.

طراحی ظاهری و ابعاد تویوتا پرادو LC250

پرادو مدل 2024

اندازه و ابعاد تویوتا لندکروز 2024 یا همان پرادو LC250 شامل 4925 میلی متر طول، 1980 میلی متر عرض و 1870 میلی متر ارتفاع می‌شود و فاصله محورهای آن هم به 2850 میلی متر می‌رسد. از نظر قد و هیکل، تویوتا لندکروز جدید از لکسوس GX چند سانتی متر بزرگ‌تر است اما زمانی که لندکروز سری 300 را در کنار آن قرار می‌دهیم، سرش را پایین‌ می‌اندازد و احترام حضرت را حفظ می‌کند. فاصله کف تویوتا لندکروز سری 250 از سطح زمین به 221 میلی متر می‌رسد و زاویه ورود، خروج و زاویه رمپ آن هم به ترتیب 31، 22 و 25 درجه است.

زمانی که پای طراحی به میان می‌آید، باز هم چشم ما به همان امضای معروف پرادو روشن می‌شود؛ یعنی بدنه‌ی باکسی شکل (جعبه‌ای شکل) با چراغ‌های مستطیلی و عاری از هرگونه موج و خطوط شکسته.

پرادو مدل 2024

فقط با یک نگاه به شیب سینی جلویی، قابلیت‌های تویوتا لندکروز 2024 در آفرود از جلوی چشم شما رژه می‌روند. همچنین جای قلاب و وینچ هم از قبل روی آن تعبیه شده است. چراغ‌های نواری شکل و چینی را هم دور بریزید چرا که پرادو مدل 2024، هیچ شباهتی به شاسی بلندهای دیگر ندارد و اصلا به چراغ‌های DLR و نواری یا به هم پیوسته، علاقه‌ای نشان نمی‌دهد. هواکش‌های سپر جلویی هم انگار توسط یک مهندس ژاپنی با بیماری «وسواس قرینگی» طراحی شده‌اند و از اصل «ساده بودن» بهره می‌برند.

پرادو مدل 2024 مدل 1985 ادیشن

تویوتا لندکروز 1985 ادیشن

البته بسته به بازار هدف و تریم‌ انتخابی، در نمای جلویی با دو چراغ متفاوت طرف می‌شویم. به هرحال فرقی ندارد که طرفدار چراغ‌های مستطیلی باشد یا دایره‌ای، تویوتا لندکروز 2024 در خدمت شماست! ناگفته نماند که مدل چراغ گرد با نام تویوتا لندکروز 1958 ادیشن به بازار خواهد آمد. همین ایدئولوژی در نمای کناری هم تکرار شده است. از ساده بودن که عبور کنیم، آینه‌ بغل‌های بزرگ و رکاب‌های پله‌ای را خواهیم داشت که یادآور پرادوهای قبلی و تویوتا اف جی کروز هستند. فاصله لاستیک‌ها تا گلگیر هم هر آفرود بازی را به وجد می‌آورد و ریل‌های سقفی هم خیال شما را از سفر با بار زیاد راحت می‌کنند. به هرحال مگر می‌شود که با لاستیک‌های میشلن و رینگ‌های 17 اینچی، احساس راحتی نکرد؟

پرادو مدل 2024

نمای عقبی هم سادگی را به اوج خود می‌رساند و فقط میزبان دو چراغ خطر معمولی است. به هر حال در این قسمت، خیال پژو 206 حسابی راحت است، چرا که رقیب اصلی او در قسمت عقبی، طراحی جالبی ندارد! اگر داستان رقابت بین پژو 206 و لندکروز را نمی‌دانید، روی این لینک کلیک کنید.

طراحی کابین و داشبورد لندکروز جدید

تویوتا پرادو سری 250

اگر افرودباز هستید و فقط با نگاه کردن به چهره‌ی تویوتا لندکروز جدید، کنترل خود را از دست داده‌اید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که این بخش را نبینید. اتاق و داشبورد تویوتا لندکروز 2024 شبیه به یک تانک جنگی است و دکمه‌های فیزیکی، سراسر آن را اشغال کرده‌اند. معمولا تمام خودروهای شاسی بلند مدل 2023، فاقد کلیدهای مکانیکی هستند و تمام کارها، توسط دکمه‌های لمسی انجام می‌شود.

داشبورد تویوتا پرادو مدل 2024 حتی از امضای خودروهای مدرن هم پیروی نمی‌کند و به مانیتورهای دوال اسکرین، پشت کرده‌ است. در مرکز داشبورد، با دو نمایشگر کاملا مجزا طرف هستیم که نظیر آن‌ها را معمولا در خودروهای مدل 2018 پیدا می‌کنید.

تویوتا پرادو سری 250

مانیتور 12.3 اینچی نقش مولتی مدیا را بازی می‌کند که در مدل‌های پایه (مدل‌های استاندارد یا کم آپشن)، جای خود را به مانیتور 8 اینچی می‌دهد. کلاستر یا همان پشت آمپر دیجیتال هم 10 اینچی است و به تمام جزئیات فنی را در اختیار راننده قرار می‌دهد. در کنسول میانی، اهرم دنده را می‌بینیم که نسبت به تمام رقبای خود، سایز بزرگ‌تری دارد و عملکرد آن هم مکانیکی است، نه برقی!

جشنواره حالت‌های رانندگی آفرودی و سیستم‌های کمکی

دکمه‌های ترمز پارک برقی، اتوهلد، کلید MTS (مربوط به تنظیم سیستم حرکت در آفرود)، کلید کرال کنترل (سیستم Crawl Control با وظیفه کنترل خودرو در مسیرهای سخت آفرودی و با سرعت پایین)، دکمه ESP، کلید SDM تویوتا لندکروز 2024 (مخفف Stabilizer Disconnect Mechanism با وظیفه کنترل سیستم تعلیق در مسیرهای آفرودی)، کلید قفل دیفرانسیل مرکزی و دفلاک عقب و نهایتا کلید‌های سیستم چهار چرخ محرک یا همان دنده کمکی سبک و سنگین را هم می‌توانید در کنسول وسطی پیدا کنید.

فرمان تویوتا لندکروز 2024 هم کاملا عضلانی طراحی شده و میزبان دکمه‌های مولتی فانکشن است که قابلیت‌هایی مثل کروز کنترل اتوماتیک و تنظیم سیستم صوتی را انجام می‌دهند. کمی دقیق‌تر که نگاه می‌کنیم، یک کلید متفاوت با علامت “Tow Haul” را می‌بینید که با فشار دادن آن، تویوتا پرادو سری 250 به یک تریلی تبدیل می‌شود و می‌تواند تا وزن 2722 کیلوگرم را یدک بکشد.

مشخصات فنی و آپشن‌های تویوتا لندکروز 2024

پرادو مدل 2024

موتور تویوتا لندکروز 2024 در بازارهای آمریکا شمالی و چین، یک موتور 4 سیلندر توربو شارژ هیبرید 2.4 لیتری با کد T24A-FTS است که 326 اسب بخار قدرت و 630 نیوتن متر گشتاور را تحویل راننده می‌دهد. این نسخه میزبان سیستم هیبرید «تویوتا i-Force» است که یک ماشین تمام چرخ محرک واقعی را تحویل راننده می‌دهد؛ یعنی هرچند که شما با یک ماشین هیبرید 4WD طرف هستید اما چرخ‌های عقبی، مستقیما با میل گاردان به گیربکس وصل شده‌اند. اکثر شاسی بلندهای هیبرید مدل 2023، این سیستم را ندارند و چرخ‌های عقبی، فقط توسط یک موتور الکتریکی به حرکت درمی‌آیند و از میل گاردان هیچ خبری نیست. به علاوه بد نیست اشاره کنیم که قوی‌ترین نسخه از تویوتا لندکروز سری ۷۰ مدل 2024 هم نمی‌تواند از نظر توان به گرد پای لندکروز سری 250 برسد.

موتور تویوتا پرادو 2024 در بازار خاورمیانه و اروپای شرقی، غیر هیبریدی می‌شود، اما توربو بودن را حفظ می‌کند و توان آن به 277 اسب بخار قدرت و 430 نیوتن متر گشتاور کاهش پیدا می‌کند و از لحاظ عملکرد، هیچ فرقی با موتور T24A-FTS ندارد. در سایر مناطق اروپا و حتی خود ژاپن، مشتریان باید به سراغ موتور 2.7 لیتری تنفس طبیعی با کد 2TR-FE بروند که توان آن چنگی به دل نمی‌زند و فقط 161 اسب بخار قدرت و 246 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

تویوتا پرادو سری 250

ساکنین اروپای غربی و استرالیا که لندکروز را روی چشم خود می‌گذارند هم میزبان نسخه 2.8 لیتری دیزل با کد 1GD-FTV خواهند بود که این نسخه از سیستم مایلد هیبرید یا همان هیبرید خفیف 48 ولت بهره می‌برد و 201 اسب بخار قدرت و 500 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. همچنین بد نیست بدانید که این نسخه، مدل غیر هیبریدی هم دارد که از نظر توان و قدرت، چیزی از مدل مایلد هیبریدی کم ندارد. هرچند که این نسخه مخصوص غربی‌ها خواهد بود، اما مطمئن باشید که چینی‌ها به سراغ آن هم خواهند رفت!

گیربکس تویوتا لندکروز 2024 در تمام این نسخه‌ها، یک گیربکس اتوماتیک 8 سرعته است که هر چهار چرخ را با سیستم چهار چرخ محرک دائمی به حرکت در می‌آورد. این گیربکس علاوه بر سیستم حرکت دو دیفرانسیل سبک و سنگین، به قفل دیفرانسیل عقب و قفل دیفرانسیل مرکزی هم مجهز است و برای حالت یدک کشی هم چند حقه در آستین خود دارد و بارهایی با وزن 2722 کیلوگرم را به راحتی جا به جا می‌کند. ناگفته نماند که برخی از مناطق، باز هم می‌توانند تجربه رانندگی با گیربکس اتوماتیک 6 سرعته را بچشند.

تویوتا پرادو سری 250

سیستم تعلیق تویوتا لندکروز سری LC250 هم کمی تغییر کرده و اکنون با سیستم تعلیق دو جناغی پیشرفته در محور جلویی طرف هستیم که در کنار تعلیق مولتی لینک با کمک فنرهای تویین تیوب، نرم‌ترین حالت رانندگی در شهر و آفرود را به راننده پیشکش می‌کنند. سیستم تعلیق هم به دیسک ترمزهای 432 میلی متری مجهز شده تا ترمزها در حالت رانندگی کراول کنترل و MTS، داغ نکنند و آسیبی نبینند. در این دو حالت، ترمزها همیشه درگیر هستند تا سرعت خودروها در آفرود، تغییری نکند؛ انگار که با کروز کنترلی طرف هستید که برای سرعت‌های زیر 50 کیلومتر بر ساعت طراحی شده باشد.

پرادو مدل 2024

نهایتا به فکت‌ها، هایلات‌ها، امکانات و آپشن‌های تویوتا لندکروز 2024 می‌رسیم و برای این قسمت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کروز کنترل اتوماتیک
  • سیستم حرکت کرال کنترل (DAC CRAWL)
  • قابلیت حرکت MTS و MTM (مربوط به رانندگی در شرایط آفرودی)
  • قابلیت SDM (که وضعیت استابلایزر جلویی را تغییر می‌دهد و رانندگی نرم‌تری را در شرایط آفرودی به وجود می‌آورد)
  • افزایش استحکام شاسی و فریم تا 50 درصد و افزایش استحکام کلی خودرو تا 30 درصد
  • استفاده از پلتفرم معروف GA-F (همان پلتفرم استفاده شده در تویوتا لندکروز سری 300)
  • عملکرد بهتر ESP و SDM در سرعت‌های پایین (مخصوص مسیرهای آفرودی)
  • گیربکس اتوماتیک 8 سرعته با سیستم چهار چرخ محرک و دنده کمکی سبک و سنگین
  • قفل دیفرانسیل یا همان دف لاک مرکزی و دفلاک عقب
  • هشدار تصادف از جلو
  • اتوهلد و ترمز پارک برقی
  • سیستم کنترل حرکت خودرو در سربالایی و سرپایینی
  • 6 حالت رانندگی آفرودی شامل برف، یخ، گل، شن و ..
  • مولتی مدیا و کلاستر دیجیتال
  • سانروف پاناروما و …

قیمت تویوتا لندکروز جدید

قیمت تویوتا لندکروز یا همان پرادو 2024 یا سری 250 به گفته منابع رسمی از 50 هزار دلار شروع می‌شود. این قیمت مربوط به نسخه 2.4 توربو شارژ هیبریدی است و قیمت تویوتا پرادو جدید در خاورمیانه، احتمالا کمتر از 45 هزار دلار باشد. ناگفته نماند که قیمت تویوتا لندکروز سری 300 تقریبا 90 هزار دلار است و اگر قصد داشته باشید تا لندکروز سری 300 مدل VX را بخرید، باید چیزی حدود 116 هزار دلار پرداخت کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*