سقوط بازدیدکنندگان پلتفرم توییتر یا ایکس کنونی

سقوط آزاد شبکه اجتماعی ایکس؛ ایلان ماسک چه بر سر توییتر آورده است؟

در پایان تابستان 600 میلیون نفر از بازدیدکنندگان ایکس یا توییتر سابق کاسته شده‌اند؛ اما آیا واقعاً ایلان ماسک باعث سقوط این شبکه اجتماعی شده؟

ایلان ماسک، کارآفرین برجسته پشت کمپانی‌های عظیمی نظیر تسلا، اسپیس ایکس و… اواخر سال 2022 بالاخره پس از جنجال‌های فراوان خرید شبکه اجتماعی پرطرفدار توییتر را نهایی کرد. ماسک از همان ابتدا با ایجاد تغییراتی در این پلتفرم، نشان داد که برنامه‌هایی برای تغییر ماهیت آن دارد و نهایتاً در تابستان گذشته نام توییتر را به «ایکس» (X) تغییر داد و از لوگو و هویت بصری جدیدش پرده برداشت. با وجود این، بر اساس جدیدترین اخبار تکنولوژی به نظر می‌رسد تصمیمات بحث‌برانگیز این میلیاردر آمریکایی از جمله پولی کردن حساب توییتر یا ایکس چیزی جز سقوط این پلتفرم را به دنبال نداشته است.

سقوط تعداد بازدیدکنندگان توییتر (ایکس)

با استناد به آمار و ارقام SimilarWeb که بازدید وب‌سایت‌ها را رصد می‌کند، در ماه سپتامبر گذشته بازدیدکنندگان ایکس از 6.4 میلیارد نفرِ ماه آگوست با کاهشی 600 میلیون نفری به 5.8 میلیارد نفر رسید. این افتی تقریباً 10 درصدی در میزان بازدیدکنندگان از این پلتفرم بر شمرده می‌شود که به نوبه خود جای توجه دارد. همچنین 83 درصد از 176 کشوری که کاربرانشان در ماه سپتامبر اقدام به بازدید از X کرده‌اند، کاهش ترافیک به سمت این پلتفرم را تجربه کرده‌اند. حتی بنا به داده‌های گوگل ترندز، از زمانی که توییتر تحت مالکیت ایلان ماسک در آمده، جستجو برای آن رفته‌رفته کاهش پیدا کرده است.

مدیریت جدید توییتر باعث نارضایتی خیلی از کاربران قدیمی پر و پا قرص آن شده است و باید منتظر ماند و دید که این پلتفرم با سکان‌داری ایلان ماسک در آینده چه مسیری را طی خواهد کرد. توییتر یا ایکس کنونی پلتفرم اجتماعی به‌شدت مهمی است که از اواسط دهه 2000 میلادی تاکنون توانسته پابرجا ماند و کماکان نه تنها فضایی برای تعامل کاربران باشد، بلکه حتی نقش یک مرجع خودجوش خبری را ایفا کند. اکنون شما کاربران گجت نیوز وضعیت کنونی توییتر یا ایکس را چطور ارزیابی می‌کنید؟ همچنین پیش‌بینی‌تان از آینده این شبکه اجتماعی چیست؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*