ماشین مفهومی تویوتا Kayoibako

تویوتا کایویباکو برقی ؛ ون کانسپت ژاپنی که از آینده آمده است + عکس

تویوتا کایویباکو – Toyota Kayoibako یک خودرو ون برقی و کانسپت است که رنگ و بوی فیلم‌های علمی تخیلی را دارد؛ اما این ماشین مفهومی برای چه کاری ساخته شده و چه قابلیت‌هایی دارد؟ در ادامه به این دو سوال مهم پاسخ می‌دهیم.

ژاپنی‌های تویوتا، روز خود را طوفانی شروع کردند. آن‌ها در ابتدای کار به سراغ حضرت پر ابهت سامورایی‌ها رفتند و برای اولین بار در تاریخ، لندکروز برقی را در قامت یک شاسی بلند کانسپت به جهان نشان دادند. اما کار به همینجا ختم نشد و پیکاپ کانسپت تویوتا EPU به عنوان چیزی که شاید در آینده، هایلوکس برقی باشد، به روی صحنه آمد. کراس اور برقی آن‌ها یعنی تویوتا bZ4X و تویوتا bZ را هم قبلا دیده بودیم و الان فقط نوبت آن است که نسخه برقی تویوتا هایس یعنی محبوب‌ترین ون تویوتا را تماشا کنیم. تویوتا کایویباکو دقیقا قرار است تا چنین کاری را انجام دهد.

فهرست عناوین:

معرفی تویوتا کایویباکو

ماشین مفهومی تویوتا Kayoibako

اطلاعات فنی را فراموش کنید؛ چرا که تویوتا برای مخفی کردن آن‌ها سخت تلاش می‌کند. چیزی که از ظاهر امر معلوم است، در این پروژه با یک ون برقی با ظاهر مستطیلی شکل طرف هستیم که قصد دارد تا تمام فضاهای گوشه و کنار خود را به کاربر تقدیم کند. حالا که به این موضوع فکر می‌کنیم، دلیل «مکعب مستطیلی بودنِ» کانتینرها را بهتر درک خواهیم کرد.

ماشین مفهومی تویوتا Kayoibako

حالا که صحبت از اندازه شد، بد نیست تا سراغ ابعاد در خودرو کانسپت تویوتا کایویباکو هم برویم. اندازه این خودرو کانسپت برقی به 4 متر طول (دقیقا 3962 میلی متر)، 1828 میلی متر عرض و 1828 میلی متر ارتفاع می‌رسد؛ یعنی دقیقا یک مکعب مستطیل بی‌نقص! با یک ضرب ساده متوجه می‌شویم که حجم فضای داخلی این ون تقریبا 13 هزار لیتر است.

نکات پنهان در طراحی ظاهری

خودرو کانسپت ون تویوتا کایویباکو

اولین چیزی که در چهره این خودرو، نظر ما را به خود جلب میکند، حضور آینه‌های دیجیتالی است. آینه‌های جانبی و آینه وسطی، دیگر به شکل سنتی وجود ندارند و جای خود را به 3 نمایشگر دیجیتال داده‌‌اند.

ماشین مفهومی تویوتا Kayoibako

همچنین دستیگره‌های سنتی هم دیده نمی‌شوند و شاهد دستگیره‌های مدرن یعنی همان «دستگیره های پاپ اوت» هستیم. سپس به شکل جلوپنجره می‌رسیم که اگر کمی دقت داشته باشید، ژنتیک ماه نورد تخیلی تویوتا را در آن پیدا خواهید کرد.

خودرو کانسپت ون تویوتا کایویباکو

سقف این ون هم میزبان «سانروف پانارومیک» است؛ چیزی که بیشتر در خودروهای شهری دیده می‌شود و با یک ون کاری، هیچ تناسبی ندارد؛ پس هدف تویوتا از این کار چیست؟ شاید در آینده‌ای نزدیک، نسخه‌ی مخصوص سفر و آفرود تویوتا کایویباکو هم راهی بازار شود و آسمان پر ستاره را به طبیت گردان هدیه دهد.

طراحی کابین و داشبورد

ماشین مفهومی تویوتا Kayoibako

داشبورد و کابین تویوتا کایویباکو، دقیقا حس و حال سواری در یک شاتل فضایی را به شما القا خواهد کرد. این قسمت از یک یوک (فرمان خلبانی)، نمایشگر دیجیتال سراسری و یک نمایشگر 10 اینچی تشکیل شده است.

ماشین مفهومی تویوتا Kayoibako

اگر بیشتر دقت کنید، آینه‌های دیجیتالی را در دو سمت «نمایشگر دیجیتال سراسری» و دکمه‌های لمسی را روی یوک پیدا خواهید کرد. به علاوه به نظر می‌رسد که ماشین مفهومی تویوتا کایویباکو، یک ون تک سرنشینه باشد.

ماشین مفهومی تویوتا Kayoibako

از جمله بالا، متوجه آینده نگری تویوتا می‌شویم. یعنی این شرکت قصد دارد تا وظایف کارگرها را به ربات‌ها محول کند. بنابراین دیگر برای خالی کردن یا بار زدن وسایل در خودرو کانسپت تویوتا کایویباکو به کارگر انسانی نیازی نخواهیم داشت و این ربات‌ها هستند که تمام کارها را انجام خواهند داد.

گالری تصاویر

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*