تویوتا bZ4X

تویوتا bZ4X به عنوان اولین خودرو تمام الکتریکی تویوتا معرفی شد

شرکت ژاپنی تویوتا در نهایت با معرفی خودرو تویوتا bZ4X به بازار رقابتی ماشین‌های تمام الکتریکی وارد شد و می‌توان مطمئن بود که این SUV زیبا ناامیدتان نخواهد کرد.

سرانجام شرکت Toyota از خودرو تمام الکتریکی جدید خود به نام تویوتا bZ4X رونمایی کرد. پیش از این شاهد انتشار تصاویر مفهومی زیادی از یک خودروی تمام الکتریکی بودیم، اما حالا خودروساز ژاپنی یک گام فراتر گذاشته و به صورت رسمی از تویوتا bZ4X پرده برداری کرده است.

اولین بار در نمایشگاه اتومبیل شانگهای 2021 بود که تعدادی تصویر از طرح اولیه تویوتا bZ4X به نمایش گذاشته شد، اما در آن زمان اطلاعات خیلی کمی از این SUV تمام الکتریک در دسترس قرار داشت.

تویوتا bZ4x

اکنون شرکت تویوتا تصمیم به ارائه اطلاعات بیشتری از بی زد 4 ایکس  گرفته که شامل مشخصات فنی این خودرو هم می‌شود. احتمالا مطلع هستید که شرکت تویوتا در گذشته هم خودروهای تمام الکتریکی را برای بازار چین عرضه کرده بود، اما bZ4X اولین ماشین الکتریکی این شرکت است که بر پایه پلتفرم BEV طراحی شده است و روانه بازارهای جهانی می‌شود.

همانطور که در گذشته هم توضیح داده شده بود، عبارت bZ مخفف “Beyond Zero” یا فراتر از صفر است که اشاره به استراتژی صرفه‌جویی و کم مصرفی تویوتا دارد و قرار است در آینده هم به عنوان یکی از مهم‌ترین زیر شاخه‌های این شرکت در زمینه خودروهای برقی گسترش یابد.

تویوتا bZ4X تفاوت چندان زیادی با تصاویر و طرح‌های اولیه‌اش ندارد و فقط شامل تعدادی بروز رسانی و جزئیات بیشتر از جمله زوایای تیزتر و اغراق شده‌تر در طراحی قسمت‌های کناری بدنه می‌شود.

تویوتا bZ4x

این خودرو مجهز به باتری 71.4 کیلو وات در ساعتی است که برد مسافتی 500 کیلومتر (برای مدل دیفرانسیل جلو) و 460 کیلومتر (برای مدل 2 دیفرانسیل) را در یک بار شارژ کامل طی می‌کند. مدل دیفرانسیل جلو با موتور برقی 150 کیلو وات مجهز شده است؛ در حالی که مدل 2 دیفرانسیلی با داشتن دو موتور 80 کیلو وات در هر اکسل، قدرت بیشتری را در اختیار راننده قرار می‌دهد.

شرکت Toyota برای محصول جدید خود، ویژگی‌های جذابی را در نظر گرفته است که شامل شارژ دوطرفه می‌شود و دارندگان می‌توانند از باتری خودرو برای راه اندازی وسایل برقی درون منزل استفاده کنند (مانند یک موتور برق). یک آپشن اضافی دیگر هم برای این خودرو در نظر گرفته شده که سقف مجهز به پنل خورشیدی است که می‌تواند الکتریسیته لازم برای 1800 کیلومتر رانندگی را در طول یک سال فراهم کند. برای درک بهتر این قضیه باید بگوییم که در واقع این پنل خورشیدی می‌تواند در هر سال، سه بار باتری خودرو را به طول کامل پر کند.

تویوتا bZ4x

یکی دیگر از آپشن‌های اضافی تویوتا bZ4X فرمان به شکل پر است که دید بهتری را در اختیار راننده قرار می‌دهد. فناوری قفل فرمان هوشمند باعث می‌شود تا راننده بتواند تا حداکثر 150 درجه فرمان را بچرخاند تا کنترل و عمق بیشتری در رانندگی حاصل شود.

سیستم bZ4X حرکت تایرها را به دقت کنترل می‌کند تا از ثبات حرکتی در شرایط دشوار رانندگی و جاده‌های ناهموار یا در زمان فعال بودن سیستم دستیار تشخیص لاین، اطمینان حاصل کند. ویژگی «دستگیره تک حرکتی» (One-motion grip) در فرمان باعث می‌شود تا فضای بیشتری برای پاهای راننده به وجود بیاید و ورود و خروج به کابین راحتتر شود.

تویوتا bZ4x

خودروی تویوتا bZ4X برای اولین بار در بازار داخلی ژاپن و از اواسط سال 2022 میلادی عرضه خواهد شد. اطلاعات بیشتر در مورد قیمت و عرضه جهانی این SUV برقی هم بزودی در دسترس علاقه مندان قرار خواهد گرفت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*