خودرو برقی کانسپت تویوتا bZ3X

معرفی تویوتا bZ ؛ شاسی بلند برقی و کانسپت جذاب از سرزمین آفتاب + ویدیو

تویوتا bZ یا احتمالا bZ3X ، یک شاسی بلند تمام برقی است که در قامت یک خودرو مفهومی معرفی شده و از هوش مصنوعی هم بهره می‌برد. پس با ماه همراه باشید تا Toyota bZ را بهتر بشناسید.

تقریبا همه ما می‌دانیم که رابطه تویوتا با ساخت خودروهای تمام برقی، چندان خوب نبوده اما ژاپنی‌ها قصد دارند تا این تفکر را از ذهن مردم پاک کنند. بعد از معرفی تویوتا پریوس و پریوس پرایم جدید، اکنون وقت آن رسیده که به سراغ دومین خودرو تمام الکتریکی تویوتا برویم و هرآنچه که از آن می‌دانیم را به روی دایره بیاوریم. اما قبل از هر چیزی از شما دعوت می‌کنیم تا ویدیو رونمایی از این محصول را تماشا کنید و با طراحی ظاهری آن بیشتر آشنا شوید.

معرفی شاسی بلند برقی مفهومی تویوتا bZ

قبل از هر چیزی باید بگوییم که کراس اور تویوتا bZ4X EV ، اولین خودرو فول برقی تویوتایی‌ها به حساب می‌آید و اکنون تویوتا بی زد اینجاست تا دومین گامِ این خودروساز ژاپنی در برقی شدن را به نمایش بگذارد. بد نیست بدانید که تویوتا قصد دارد تا انتهای سال 2030، دقیقا 30 خودرو برقی را به سبد محصولات خود اضافه کند و تا اینجای کار با دو مورد از آن‌ها آشنا شده‌ایم. همچنین در همین ابتدای کار باید به شما بگوییم که فعلا هیچ اطلاعاتی از مشخصات فنی و قیمت تویوتا bZ در دست ما نیست اما می‌دانیم که این محصول احتمالا با نام bZ3X روانه بازار شود. اما نا امید نشوید چرا که حتی دیدن تصاویر و کابین زیبای این خودرو هم واقعا شما را سر ذوق می‌آورد. به هر حال ما با جمع آوری اطلاعات، حدس‌هایی را در مورد قیمت و مشخصات فنی تویوتا بی زد عنوان کرده‌ایم که در انتهای مطلب به سراغ آن‌ها خواهیم رفت.

خودرو برقی کانسپت تویوتا bZ3X

شاهکار طراحی در شاسی بلند برقی تویوتا bZ از همان جلو پنجره شروع می‌شود. معمولا جلو پنجره و سپر در خودروهای برقی، فاقد جذابیت است اما ژاپنی‌ها، استاد غافلگیری هستند. ترکیبی از چراغ‌های هدلایت و ال ای دی های DRL در قسمت جلویی، کاملا با فرم کاپوت و لبه‌های آن هماهنگ شده‌اند و به هیچ عنوان نمی‌توانید آن‌ها را کسل کننده بخوانید.

شاسی بلند مفهومی تویوتا bZ

در نمای کناری هم علاوه بر رینگ‌های 21 اینچی مشکی رنگ و لاستیک‌های بریجستون پوتنزا اسپرت، قوس زیبای درب‌ها را داریم که در کنار باله‌های کناری و خطوط منحنی در پنجره دوم، از یک اثر هنری حکایت می‌کنند. باور کنید که اگر ابعاد تویوتا bZ کمی کوچکتر بود، واقعا می‌توانست کار تویوتا CHR را یکسره کند و مشتریان آن را بدزدد!

شاسی بلند مفهومی تویوتا bZ

حالا به نمای عقبی می‌رسیم؛ یعنی جایی که اسپویلر اسپرت و دوال به همراه چراغ‌های 3D و یک دیفیوزر مشکی رنگ، انتظار شما را می‌کشند. این نوع از اسپویلرها را قبلا در خودروهای چینی مثل شاسی بلند گک ترامپچی امکو هم دیده بودیم. چراغ خطر سوم هم دقیقا حس و حالی از «چراغ شارژ باتری در خودروهای فرمول یک» را به نمایش می‌گذارد و حتی یک چراغ خطر اضافی هم روی آنتن کوسه‌ای نصب شده!

شاسی بلند مفهومی تویوتا bZ

اگر تا اینجای کار از شاسی بلند کانسپت تویوتا bZ خسته شده‌اید، باید فقط کابین آن را ببینید تا ژاپنی‌ها را به صورت ایستاده تشویق کنید. طراحی اتاق و داشبورد تویوتا بی زد ، بدون ذره‌ای اغراق، دست کمی از سفینه‌های فضایی در فیلم‌های علمی و تخیلی ندارد!

شاسی بلند تویوتا بی زد

در همان نگاه اول به داشبورد تویوتا bZ ، فرمان یوک مانند و دو صفحه نمایش دیجیتال خمیده، توجه شما را می‌دزدند. اگر این سه مورد را از داشبورد تویوتا bZ3X حذف کنیم، با یک داشبورد ساده و عاری از خطوط شکسته طرف خواهیم بود. یعنی تویوتا دقیقا آینده را به کابین خودرو خود هدیه داده است! شاید خنده‌دار به نظر بیاید اما حتی رنگ کالیپرهای ترمز هم به رنگ آبی طراحی شده‌اند تا نمادی از آینده باشند.

شاسی بلند مفهومی تویوتا bZ

در کنسول وسطی هم کلیدهای انتخاب حالت حرکت، کلید استارت و اتو هولد به چشم می‌آیند. همچنین دو شارژر وایرلس هم در این قسمت دیده می‌شوند و عبارت “YUI” هم از حضور سیستم هوش مصنوعی تویوتا در این خودرو خبر می‌دهد.

ناگفته نماند که این دستیار هوش مصنوعی را قبلا در خودروهای کانسپتی مثل تویوتا i و تویوتا LQ هم دیده بودیم. سقف پانارومیک دو تکه را هم از قلم نیندازید و همچنین احتمال می‌دهیم که روکش صندلی‌ها از مواد بازیافتی باشند.

مشخصات فنی و قیمت احتمالی برای شاسی بلند کانسپت تویوتا bZ3X (بی زد)

شاسی بلند مفهومی تویوتا bZ

رینگ‌های 21 اینچی و درگاه شارژ در پشت گلگیر جلویی

در انتهای کار باز هم یادآوری می‌کنیم که فعلا در مورد مشخصات فنی و قیمت تویوتا بی زد ، هیچ اطلاعاتی منتشر نشده است اما با توجه به آماده بودن این خودرو، احتمالا به زودی bZ یا بهتر بگوییم، bZ3X را در خیابان‌ها خواهیم دید. همچنین با توجه به بازار هدف، احتمالا توان موتور یا موتورهای الکتریکی این خودرو در بازه 450 تا 600 اسب بخار قرار بگیرند و قیمت تویوتا bZ هم به احتمال زیاد در حدود 58 تا 65 هزار دلار خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*