ویدیویی بسیار دیدنی از گرد و خاک کن بلاک با آئودی هونی ترون در لاس وگاس

آئودی S1 Hoonitron یا همان اس وان هونی ترون ، اولین خودرو برقی و مخصوص دریفت از نوع جیمخانا است که آسفالت خیابان‌های لاس وگاس را می‌درد.

اگر از طرفداران رشته ورزشی دریفت باشید، حتما با سلطان دریفت‌های نامنظم یعنی کن بلاک آشنا هستید. آخرین خودرو دریفت کن بلاک، یک هیولای برقی با قدرتی معادل 6 هزار نیوتن متر گشتاور است که در ادامه با زیر و بم آن آشنا خواهیم شد. اما قبل از رسیدن به مشخصات فنی، از شما دعوت می‌کنیم که هنرنمایی کن بلاک با آئودی S1 هونی ترون در خیابان های لاس وگاس را تماشا کنید.

نمایش دریفت کن بلاک با آئودی Hoonitron در لاس وگاس

برای اینکه نگاه دقیق تری به این خودرو داشته باشیم باید به سال های 1980 و مسابقات هیجان انگیزی مثل رالی گروه B باز گردیم. آئودی کواترو S1 E2 یکی از خودروهای بی رقیب در مسابقات رالی به حساب می‌آید که حتی حضور آن در خط استارت، خون تماشاچیان را به جوش در می‌آورد.

آئودی S1 هونی ترون

اکنون پس از اینکه حدود 43 سال از بازنشستگی این اسطوره می‌گذرد، آئودی قصد دارد تا نام آن را دوباره زنده کند. البته این بار در رشته دریفت نمایشی و به کمک افسانه‌ای به نام کن بلاک!

مشخصات فنی آئودی S1 هونی ترون

آئودی S1 هونی ترون

ماشین تمام برقی آئودی S1 Hoonitron جزو خودروهای دریفت سری جیمخانا (Gymkhana) است. سری جیمخانا، به مجموعه ویدیوهای نمایشی کن بلاک در رشته دریفت مربوط می‌شود که طی سال‌های اخیر، حسابی در اینترنت غوغا به پا کرده است. البته آئودی S1 هونی ترون بر خلاف هونی کرون و پگاسوس که به پیشرانه بنزینی بهره مجهز بودند، از چهار موتور برقی بهره می‌برد و به همین دلیل، شاید بتوان گفت که نام « الکتریک خانا » برای سری ویدیوهای آئودی S1 Hoonitron مناسب تر باشد!

در حال حاضر می‌‌دانیم که آئودی S1 هونی ترون بر اساس سیستم معماری 800 ولت DC ساخته و طراحی شده است و این سیستم به طراحان اجازه می‌دهد تا چهار موتور الکتریکی را روی شاسی سوار کنند. البته این موضوع فعلا به صورت رسمی تایید نشده است اما زمانی که به موتورهای الکتریکی آن نگاه می‌کنیم، با عدد ترسناکی رو به رو می‌شویم؛ تقریبا 6 هزار نیوتن متر گشتاور، حاصل توانی است که از موتورهای الکتریکی این خودرو استخراج می‌شود.

اما چرا چهار موتور؟ لوسید ایر با توانی معادل 1050 اسب بخار قدرت و لوتوس اویجا با 1972 اسب بخار، به دو موتور الکتریکی مجهز شده‌اند. البته گشتاور لوتوس اویجا به 5500 نیوتن متر هم می‌رسد اما برای دریفت کشیدن، اصلا گزینه مناسبی به حساب نمی‌آید. برای اینکه بهترین دریفت خود را تجربه کنید و یک اور استیر کامل را داشته باشید، بهتر است که کنترل هر چهار چرخ را در دست بگیرید. پس چه بهتر که برای هر کدام از آن‌‌ها، یک موتور مجزا را اختصاص دهید!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*