پورشه هونی پگاسوس

پورشه هونی پگاسوس؛ دست پخت 1400 اسب بخاری آلمانی‌ها برای کن بلاک افسانه‌ای

پورشه هونی پگاسوس، یک پورشه 911 با 1400 اسب بخار و خودرو مخصوص به پیست است که به طور اختصاصی برای کن بلاک، قهرمان دریفت طراحی شده.

به نظر می‌رسد که سورپرایزهای کن بلاک برای طرفداران خود به این زودی‌ها به پایان نمی‌رسد. او بعد از فورد موستانگ مدل 1965 با 1500 اسب بخار قدرت یا همان  هونی کورن معروف و آئودی S1 e-tron quattro خود این بار به سراغ یکی دیگر از خودروهای افسانه‌ای آلمان یعنی پورشه 911 رفته است تا آسفالت پیست‌های مخصوص به دریفت را با این هیولای 1400 اسب بخاری آشنا کند. در ادامه به تمامی زوایای این خودرو مخصوص به دریفت نگاهی خواهیم داشت.

معرفی پورشه هونی پگاسوس؛ اسباب بازی جدید کن بلاک

پورشه هونی پگاسوس

راننده دریفت و رالی افسانه‌ای جهان پس از 11 سال متوالی تصمیم گرفت تا فصل جدیدی از زندگی خود را آغاز کند و از فورد جدا شود. آئودی به مقصد جدید کن بلاک تبدیل شد و شاهد درخشش او با خودروهای برقی آلمانی‌ها بودیم. از آن جایی که قرارداد او با ابر شرکت فولکس واگن ثبت شده است پس این راننده آمریکایی می‌تواند با شرکت‌هایی مثل آئودی، پورشه، سیات، لامبورگینی، بنتلی، اشکودا و دوکاتی همکاری داشته باشد. کن بلاک از بین شرکت‌های یاد شده، پورشه را انتخاب کرده است و انصافا آلمانی‌های پورشه هم برای او سنگ تمام گذاشته‌اند.

مشخصات فنی

پورشه هونی پگاسوس

پورشه هونی پگاسوس در واقع همان 911 RSR است که برای به دست آوردن مرکز ثقل پایین تر، پیشرانه‌ آن کمی به سمت وسط خودرو و کف زمین منتقل شده است. اما چرا رنگ صورتی؟

اگر شما هم از طرفداران مسابقات 24 ساعته لمانز باشید، حتما پورشه 917 مدل 1971 با نام «خوک صورتی» را به یاد دارید. خودرویی که افتخارات و پیشرفت‌های زیادی را به تیم ریسینگ پورشه هدیه داده بود. اما هونی پگاسوس جدا از رنگ، اشتراکات دیگری هم با «خوک صورتی» دارد. یک پیشرانه 6 سیلندر خطی تویین توربو شارژ 4 لیتری با قدرت 1400 اسب بخار، قلب تپنده پورشه هونی پگاسوس را تشکیل می‌دهند. همچنین بد نیست بدانید که این خودرو با چنین قدرتی، فقط 1000 کیلوگرم وزن دارد.

ظاهر خودرو همه دقیقا ما را به یاد کلمه داون فورس می‌اندازد و با چنین بال عقب بزرگ و کیت بدنه‌ی عریضی، امکان ندارد که این خودرو مسابقه‌ای از سطح زمین جدا شود.

سیستم تعلیق فوق پیشرفته با استفاده از سیستم های تله متری

پورشه هونی پگاسوس

داده های تله متری، یکی از مهم‌ترین اطلاعات در تحلیل رقابت‌ها هستند. تیم ریسینگ پورشه همراه با تیم BBi و با کمک همین داده‌ها توانسته است تا یک سیستم تعلیق فوق پیشرفته و بر اساس اطلاعات GPS را برای پورشه هونی پگاسوس طراحی کند. این سیستم می‌تواند هر متر مربع از پیست را به صورت جدا آنالیز کند و در زمان رقابت به کمک سیستم‌های اکتیو تعلیق، ارتفاع خودرو را به صورت بلادرنگ تنظیم کند.

اولین رقابت پورشه هونی پگاسوس

پورشه هونی پگاسوس

این خودرو ترسناک قرار است برای اولین بار در اواسط تیر و رقابت‌های «Pikes Peak» در کلرادو آمریکا، با هنرنمایی کن بلاک به روی صحنه بیاید. او قرار است در کلاس آزاد شرکت کند اما این سری از رقابت‌‎ها، اولین تجربه حضور کن بلاک در فلان نیست. چرا که او در سال 2005 و 2017 هم در کلاس‌های رالی 200 اسب بخاری و رقابت‌های دریفت «Pikes Peak»، با همان فورد موستانگ مدل 1965 یا هونی کورن RTR V2 معروف هم شرکت کرده بود. به هرحال برای افرادی که با سری رقابت‌های «Pikes Peak» آشنا نیستند باید بگوییم که این مسابقات در یک مسیر 20 کیلومتری با 156 پیچ خطرناک، آن هم در ارتفاع 4302 متری از سطح دریا برگزار می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*