پیکاپ جدید گریت وال

پیکاپ جدید گریت وال، یک هیولای شش چرخ خواهد بود

پیکاپ جدید گریت وال یک وانت دو کابین شش چرخ خواهد بود که در برابر رقیبانی مثل شورلت سیلورادو و فورد F150 قد علم می‌کند. پس این شما و این اولین پیکاپ 6*6 شرکت Great Wall Motors!

پیکاپ‌ها در نوع خود، خودروهای بسیار جذابی هستند که با قابلیت‌های آفرودی و ظاهر درشت، طرفداران زیادی دارند. اما پیکاپ های 3 محوره و 6 چرخ، در لیگ دیگری قرار دارند که در سال‌های اخیر، بعضی از شاهکارهای برابوس، فورد، شورلت و تویوتا را با همین طراحی دیده بودیم. اما به نظر می‌رسد که چینی‌ها هم قرار است به میهمانی پیکاپ های 6 چرخ وارد شوند. در ادامه با اولین پیکاپ 6 چرخ گریت وال آشنا خواهیم شد.

نگاهی به پیکاپ جدید گریت وال با سه محور و شش چرخ

پیکاپ جدید گریت وال

شاید پیکاپ گریت وال Poer یا همان PAO را به خاطر داشته باشید. پیکاپ بسیار خوش ساخت چینی که در نسخه heavy duty هم به نمایشگاه آفرود چین آمد و توانست دل علاقه مندان به طبیعت گردی را با خود ببرد. اما به نظر می‌رسد که نسخه جدید PAO قرار است یک هیولای 6 چرخ باشد که بر اساس پلتفرمی با کد P71 تا اواخر سال 2022 معرفی شود و حتی به بازار هم بیاید.

پیکاپ جدید گریت وال

اسناد لو رفته از شرکت گریت وال در رابطه با ساخت یک پیکاپ 6 چرخ جدید

طبق رندر های لو رفته، پیکاپ جدید گریت وال نسبت به نسخه PAO از یک جلوپنجره ماتریکسی سه ردیفه‌ی کاملا جدید بهره می‌برد. همچنین سینی خودرو و چراغ‌های جلویی آن هم تقریبا شبیه به شاسی بلند تانک 500 گریت وال موتورز است.

پیکاپ جدید گریت وال - پیکاپ گریت وال Poer

 

به علاوه از آن جایی که یک محور اضافه به پیکاپ جدید گریت وال اضافه شده، طراحی گلگیرهای عقب هم کاملا تغییر پیدا کرده است و انتظار می‌رود که طول این پیکاپ هم بیشتر باشد. البته این نکته را فراموش نکنید که پیکاپ PAO با طول 5620 میلی متر در نسخه heavy duty، یک پیکاپ سایز بزرگ محسوب می‌شد. در قسمت بار هم با نوشته‌ی “Cyber Style” طرف هستیم که احتمالا به اضافه شدن قاب و محافظ پلاستیکی در قسمت بار و جعبه‌های هارد در این قسمت اشاره دارد.

پیکاپ جدید گریت وال - سایبر تانک 300

سایبر تانک گریت وال

چرا که در شاسی بلند «سایبر تانک گریت وال» هم با همین نوشته رو به رو شدیم و تغییرات مشابه را دیده بودیم. همچنین بد نیست بدانید که «سایبر تانک»، نسخه ارتقا یافته‌ای از شاسی بلند تانک 300 است.

پیکاپ جدید گریت وال

به علاوه حدس می‌زنیم که میله های جناغی سیستم تعلیق محورهای عقب به صورت کامل عوض شوند و همچنین سیستم تعلیق چند میله‌ای یا همان مولتی لینک هم در کنار سیستم تعلیق مستقل به محور عقبی پیکاپ جدید گریت وال اضافه شوند. به صورت کلی احتمال می‌دهیم که سیستم تعلیق و فنربندی این پیکاپ، دقیقا از پلتفرم P05 الهام گرفته شده باشد چرا که این پلتفرم، در اکثر خودروهای آفرودی چینی استفاده شده است.

مشخصات فنی احتمالی و پیشرانه مایوس کننده

پیکاپ جدید گریت وال

اما برخلاف ظاهر غول پیکر، گفته می‌شود که پیکاپ جدید گریت وال از یک پیشرانه 4 سیلندر خطی توربو شارژ 2 لیتری بهره می‌برد. بنابراین حدس می‌زنیم که همان پیشرانه های گریت وال Poer، یعنی پیشرانه GW4C20B و  GW4D20M (هر دو توربو شارژ با حجم 2 لیتر و قدرت 210 اسب بخار) را هم در این وانت آفرودی ببینیم. همچنین بد نیست بدانید که این پیشرانه‌ها، از شاهکارهای همکاری چینی‌ها با تویوتا هستند که این موضوع، یک خبر خوش به حساب می‌آید.

پیکاپ جدید گریت وال

اسناد لو رفته از شرکت گریت وال در رابطه با ساخت یک پیکاپ 6*6

به هر حال هنوز در مورد این موارد اطلاعات مشخصی به دست ما نرسیده است اما هر چه که باشد، چنین موتوری برای یک پیکاپ 6*6 واقعا ناامید کننده خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. خوشبحالشون که می‌خرن سوار میشن ماهم بنده به به چهچه خدا هستیم