بهترین خودروهای دریفت

14 مورد از بهترین خودروهای دریفت جهان

دریفت یک رشته محبوب در ورزش اتومبیلرانی محسوب می‌شود. در این مطلب قصد داریم 14 مورد از بهترین خودروهای دریفت جهان که تاکنون ساخته شده‌اند را معرفی کنیم.

دریفت کردن به عنوان یک رشته ورزشی نسبتا جدید در اتومبیلرانی شناخته می‌شود که در اوایل دهه 90 میلادی از جاده‌های کوهستانی ژاپن سرچشمه گرفت. این رشته به سرعت به یک نمایش بسیار محبوب در سراسر جهان تبدیل شد و رقابت‌هایی مثل Formula Drift در آمریکا و D1GP در ژاپن، رانندگان را گرد هم می‌آورند تا مهارت خود را در این زمینه به نمایش بگذارند.

از لحاظ فنی، تقریبا می‌توان از هر خودرویی برای دریفت استفاده کرد، اما برخی از خودروها بیشتر از سایرین برای این رشته آماده شده‌اند و مخصوص دریفت طراحی و ساخته می‌شوند. یک ماشین دریفت عالی معمولا مرکز ثقل پایینی دارد، دیفرانسیل عقب است و به راحتی قابل تغییر و ارتقا است. علاوه بر این معمولا چنین خودروهایی مقرون به صرفه خواهند بود، چرا که دریفترها تمایل چندانی به پرداخت مبالغ هنگفت برای خودرویی ندارند که احتمالا در طول عمر ورزشی خود آسیب زیادی می‌بینند.

ممکن است دریفت به عنوان یک رشته ورزشی، نسبتا جدید باشد، اما در حال حاضر طرفداران زیادی در سراسر جهان دارد و روز به روز به تعداد مشتاقان آن اضافه می‌شود. ردبول اعلام کرده که دریفت سریع‌ترین رشد را در بین رشته‌های موتوراسپورت در جهان دارد.

دریفت چیست؟

لازمه اصلی دریفت فرمان بیش از حد کنترل شده با امکان چرخش بیشتر و کنترل دریچه گاز است تا اطمینان حاصل شود که خودرو به طور مناسبی در سرتاسر پیچ‌ها به پهلو حرکت می‌کند و سر می‌خورد. مانگاهای کلاسیک یا همان کمیک‌ها و رمان‌های گرافیکی ژاپنی، مجموعه‌های انیمه‌ای کلاسیک مثل Initial D و از همه مهم‌تر مجموعه فیلم‌های سریع و خشن (Fast and Furious) باعث شدند دریفت به شهرتی جهان برسد. به طور خاص، فیلم «سریع و خشن: توکیو دریفت» در معرفی هنر دریفت کردن به مخاطبان نقش اساسی داشت. در این فیلم، شخصیت قهرمان فیلم یعنی شان از مهارت‌های دریفت خود برای شکست دادن یک رئیس مافیایی به نام تاکاشی استفاده می‌کند و مسابقات آنها در یک جاده کوهستانی پرپیچ و خم به یاد مانده است.

در دنیای واقعی، دریفت به یک ورزش اتومبیلرانی محبوب تبدیل شده و مسابقات متعدد و بزرگی در نقاط مختلف جهان از نیوزلند گرفته تا ایرلند برگزار می‌شوند. این مسابقات با امتیاز دادن به میزان خوب بودن دریفت رانندگان پیش می‌رود. رانندگان در مجاورت یکدیگر حرکت می‌کنند و سعی می‌کنند چندین دریفت طولانی را انجام دهند. هرچه راننده بتواند در کنترل حرکات ماشین خود دقیق‌تر باشد، امتیاز بالاتری را کسب می‌کند.

البته علاوه بر مسابقات حرفه‌ای، مسابقاتی هم برای شرکت کنندگان عادی وجود دارد که بتوانند سرگرم شوند و مهارت خود را آزمایش کنند. در این مطلب می‌خواهیم بهترین خودروهای دریفت جهان را به شما معرفی کنیم. گزینه‌های موجود در این لیست مورد علاقه عموم جامعه هستند و در همه جا از جمله مسابقات حرفه‌ای و مسابقات مردمی، توانسته‌اند عملکرد خوبی را نشان دهند و به محبوبیت زیادی دست پیدا کنند.

بهترین خودروهای دریفت جهان را بشناسید

1. فورد موستانگ RTR

بهترین خودروهای دریفت

فورد موستانگ یکی از پرفروش ترین خودروهای اسپورت در جهان است و ماهیت در دسترس بودن و بازار گسترده پس از فروش آن باعث شده به یک گزینه عالی برای علاقه مندان به خودروهای دریفت و یکی از بهترین خودروهای این رشته تبدیل شود. در حال حاضر سه مدل موستانگ در مسابقات قهرمانی فرمول دریفت 2022 حضور پیدا می‌کنند. دو مورد از این خودروها توسط RTR به عنوان یک سازنده قطعات توسعه داده شده است. RTR توسط وان گیتین جونیور که خود یکی از رانندگان مطرح دنیای دریفت است، تاسیس شد و با همکاری مستقیم با شرکت فورد، عملا پشتیبانی این خودروهای دریفت را بر عهده گرفته است.

این یکی از اولین بارهایی بود که یک خودروساز مطرح در جهان از تولید خودروهای دریفت حمایت می‌کرد و این حمایت مستمر از جانب فورد، موستانگ را به محبوبیت زیادی برای مسابقات سطح بالای دریفت رساند. خودروهای اصلاح شده با RTR را می‌توان از نمایندگی‌های منتخب فورد نیز سفارش داد و این شرکت اکنون برای تولید انواع مدل‌های پرفورمنس، چندین خودرو دیگر فورد را نیز توسعه داده است.

با وجود این، موستانگ همچنان پرمخاطب‌ترین مدل RTR بوده و خودرویی است که باعث شروع حرکت این شرکت در صنعت دریفتینگ شد.

2. نیسان سیلویا 240 اس ایکس (S14)

بهترین خودروهای دریفت

اگرچه این S13 بود که برای اولین بار سری Silvia/240SX را به عنوان یک خودروی دریفت در کانون توجه‌ها قرار داد، اما اکنون S14 به محبوب‌ترین نسل در بین خریدارانی تبدیل شده که به دنبال یک خودروی S-Chassis آماده‌ی دریفت هستند. داده‌های بیمه Hagerty نشان می‌دهند که 64 درصد بیمه‌های S14 به عنوان اصلاح شده علامت‌گذاری شده‌اند و در مقابل این آمار برای S13 برابر با 52 درصد است. بنابراین می‌توان با اطمینان گفت که حداقل نیمی از خودروهای S14 باقی مانده در جاده‌های ایالات متحده آمریکا به نوعی اصلاح شده هستند و برای دریفت آماده می‌شوند.

خودرو S14 ارتفاع کمتر، عرض بیشتر و توزیع وزن بهتری نسبت به خودروی نسل قبلی دارد. یکی دیگر از نقاط قوت این خودرو، محفظه موتور آن است که به اندازه کافی جا دارد تا بتوان آن را ارتقا داد.

خودروهای S14 زمانی بسیار مقرون به صرفه بودند، اما محبوبیت آنها در بین دریفت کنندگان باعث شده که مشمول مالیات دریفت قرار بگیرند. همانطور که نمونه‌های بیشتری از این خودرو اصلاح می‌شوند، مسابقه می‌دهند و اغلب خراب می‌شوند، پیدا کردن نمونه‌هایی که شرایط خوبی داشته باشند نیز سخت‌تر می‌شود. این امر موجب بالا رفتن قیمت آن می‌شود تا جایی که علاقه‌مندان با بودجه محدود نمی‌توانند به آن دسترسی داشته باشند.

طبق گزارش‌های منتشر شده، یک S14 اصلاح نشده که به خوبی نگهداری شده باشد، اکنون حدود 20 هزار دلار قیمت دارد که نسبت به قیمت‌های چهار رقمی این خودروها در همین چند سال پیش فاصله زیادی پیدا کرده است.

3. بی ام و ام 3 (E36)

بهترین خودروهای دریفت

خودرو E36 در حال حاضر ارزان‌ترین نسل بی ام و M3 در بازار خودروهای کارکرده است و مقرون به صرفه بودن آن باعث شده در سال‌های اخیر به گزینه‌ای محبوب برای دریفترها تبدیل شود. موتور 3 لیتری 6 سیلندر مستقیم این خودرو را می‌توان به توربوشارژ مجهز کرد و به این ترتیب نیاز به تعویض موتور کاهش پیدا می‌کند. با این حال کسانی که در جستجوی حداکثر قدرت هستند می‌توانند بدون دردسر زیاد، موتور LS را تعویض کنند.

شاسی متعادل M3 و توانایی بالای آن در هندلینگ، این خودرو را به یک گزینه عالی برای رانندگان تبدیل کرده و در نتیجه، پایه‌ای عالی برای ساخت یک خودروی دریفت خوب است. مانند بسیاری از اتومبیل‌هایی که در لیست بهترین خودروهای دریفت جهان قرار داده‌ایم، E36 نیز پشتیبانی خوبی در بازار دارد و یافتن قطعات و ارتقای آن به آسانی انجام می‌پذیرد. محبوبیت فزاینده BMW M3 E36 باعث شده قیمت این مدل نیز کمی افزایش پیدا کند، اما در حال حاضر هنوز هم می‌توان نمونه‌هایی را با قیمت کمتر از 20 هزار دلار پیدا کرد.

4. تویوتا سوپرا MkIV

بهترین خودروهای دریفت

وقتی درباره افزایش قیمت‌ها صحبت می‌کنیم، تعداد کمی از خودروها هستند که به اندازه تویوتا سوپرا MkIV در دهه گذشته رشد ارزش را تجربه کرده‌اند. نمونه‌هایی از این خودرو که مسافت کمی را پیموده باشند می‌توانند تا قیمت یک چهارم میلیون دلار نیز معامله شوند و برای هر کسی که به دنبال تغییر و ارتقای آن است، قابل دسترسی نخواهد بود.

با این حال نمونه‌های زیادی وجود دارند که پیش از تبدیل شدن سوپرا به یک کالای کلکسیونی، به خودروهای دریفت تبدیل شده‌اند. یکی از این نمونه‌ها، خودروی دریفت دن بورکت، راننده حرفه‌ای مسابقات فرمول دریفت است که که قبل از تبدیل شدن به یک اتومبیل مخصوص این رقابت‌ها، بیش از 230 هزار مایل را در جاده‌های معمولی طی کرده بود.

موتور 2JZ شش سیلندر مستقیم سوپرا به دلیل توانایی‌اش در ارائه قدرت بسیار زیاد با حداقل تغییرات مشهور است و خودروی دن بورکت نیز قدرت 957 اسب بخار را به چرخ‌ها می‌رساند. خودروهای تویوتا سوپرا با وجود شهرتشان به عنوان یکی از شناخته شده‌ترین خودروهای JDM (خودروهای بازار داخلی ژاپن)، در ژاپن چندان رایج نیستند و آنهایی که در آنجا اصلاح می‌شوند، عمدتا نمونه‌های خیابانی هستند.

شهرت این خودرو به عنوان یک خودروی دریفت عمدتا در ایالات متحده آمریکا و اروپا به دست آمد؛ زیرا رانندگان دریفت غربی پتانسیل‌هایی را در موتور 2JZ این خودرو مشاهده کردند که می‌توانست قدرت را به بیش از هزار اسب بخار برساند. خودرو A80 سوپرا از زمانی که در مجموعه فیلم‌های سریع و خشن جاودانه شد، یکی از محبوب‌ترین خودروهای JDM باقی مانده و به نظر نمی‌رسد محبوبیت آن به این زودی‌ها کاهش پیدا کند.

5. دوج وایپر

بهترین خودروهای دریفت

دوج Viper ساده‌ترین خودرویی نیست که می‌توان آن را کنترل کرد، اما با وجود این، توربوشارژهای عظیم آن قدرت موجودی خودرو را به بیش از دو برابر افزایش داده‌اند و در نتیجه به خودرویی تبدیل شده که شبیه هیچ چیز دیگری در دریفت‌های حرفه‌ای نیست.

خودروی شماره 43 دین کیرنی در مسابقات فرمول دریفت یک نمونه عالی است که چندین نسل مختلف را پشت سر گذاشته و در شکل فعلی خود بیش از 1350 اسب بخار قدرت را تولید می‌کند. این میزان قدرت عظیم، با نصب دو توربوشارژ روی موتور 8.3 لیتری V10 و سپس ارتقای میل بادامک، پیستون، میله‌ها و تعداد زیادی از اجزای دیگر برای افزایش توان امکان‌پذیر شده است.

دوج وایپر ممکن است متعارف‌ترین ماشین دریفت نباشد، اما مطمئنا یک نمونه موثر است که موفقیت‌های زیادی در رقابت‌های بزرگ کسب کرده و به یکی از بهترین خودروهای دریفت جهان تبدیل شده است. ساموئل هوبینت، راننده سوئدی در سال 2004 اولین قهرمانی مسابقات فرمول دریفت را با این خودرو به دست آورد و دو سال بعد نیز این عنوان را تکرار کرد.

هزینه خرید اولیه دوج وایپر باعث شده خیلی از رانندگان نسبت به خرید آن دلسرد شوند، اما این خودرو از همان روزهای اولیه این ورزش در آمریکا، گزینه‌ای مورد علاقه در بین دریفترهای حرفه‌ای بوده است.

6. مزدا RX-7 FD3S

بهترین خودروهای دریفت

مزدا RX-7 با فروش بیش از 800 هزار دستگاه در بین سال‌های 1978 تا 2002 میلادی، پرفروش‌ترین خودروی چرخشی در تمام دوران محسوب می‌شود. آر ایکس 7 به عنوان یک ماشین دریفت با کیت بدنه متمایز Veilside در فیلم «سریع و خشن: توکیو دریفت» جاودانه شد. این کیت نمادین‌ترین محصول Veilside تا به امروز بوده است و همچنان برای خرید در دسترس است.

با این حال کیت Veilside تنها کیت موجود برای مزدا آر ایکس 7 نبود و تقریبا هر قطعه‌ساز بزرگی مانند Re Amemiya ژاپنی یا برند جدیدتر Rocket Bunny یک کیت را برای این خودرو طراحی کرده‌اند. موتور چرخشی قدرتمند 13B مزدا آر ایکس 7 را به یک گزینه مناسب برای دریفت تبدیل می‌کند و صدای لذت‌بخش آن در دورهای بالا به جذابیت این خودرو می‌افزاید. با این حال، قیمت خودروهای کارکرده مزدا آر ایکس 7 باعث شده رانندگان مردمی دسترسی سختی به آن داشته باشند. بخشی از این قیمت به دلیل مالیات دریفت و بخش دیگری به دلیل هزینه‌های بالای نگهداری خودرو است.

7. نیسان 350 زد

بهترین خودروهای دریفت

نیسان 350Z که در سال 2002 عرضه شد، پس از چندین سال وقفه از بازگشت سری خودروهای اسپورت Z خبر داد. این خودرو به ریشه‌های خط تولید Z بازگشته و فناوری پیشرفته و سیستم‌های پیچیده نسل قبلی خود یعنی 300ZX را کنار گذاشته تا یک چیدمان ساده موتور V6 در جلو و سیستم دیفرانسیل عقب را ارائه دهد. این فرمولی بود که به خوبی در بین علاقه‌مندان طنین‌انداز شد و این خودرو در هفت سالی که در فروش بود بیش از 165 هزار دستگاه در ایالات متحده آمریکا به فروش رسید.

این محبوبیت نشان می‌دهد که مدل‌های زیادی از این خودرو برای فروش در بازار کارکرده وجود دارند که این امر باعث شده قیمت آن پایین نگه داشته شود. بنابراین نیسان 350Z یکی از بهترین خودروهای اسپورت ژاپنی و یکی از بهترین خودروهای دریفت جهان محسوب می‌شود. ممکن است این خودرو کمی ارزان باشد، اما پتانسیل رقابت در سطح بالای دریفت را دارد و به همین دلیل به یکی از رایج‌ترین خودروهای مسابقات فرمول دریفت و یکی از بهترین خودروهای دریفت جهان تبدیل شده است.

بازار پس از فروش خودرو بسیار بزرگ است و در طول فرایند ساخت و ارتقا، گزینه‌های زیادی را در اختیار مالکان قرار می‌دهد. پیشرانه V6 خودرو را به راحتی می‌توان ارتقا داد یا حتی آن را با یک نمونه 2JZ با قدرت حداکثری تعویض کرد.

8. سوبارو BRZ

بهترین خودروهای دریفت

سوبارو BRZ و برادر دو قلوی آن یعنی تویوتا GT86 اکنون بیش از ده سال است که برای فروش در دسترس هستند و در این مدت خود را به عنوان دو مورد از بهترین خودروهای اسپورت ارزان بازار معرفی کرده‌اند. نسل دوم BRZ در سال 2022 با بهبود و ارتقاهایی نسبت به نسل قبلی خود از جمله شاسی اصلاح شده و موتور جدید و قدرتمندتر وارد بازار شد. در حال حاضر این خودرو قدرت 228 اسب بخار را تولید می‌کند، اما می‌توان آن را به راحتی تغییر و ارتقا داد تا قدرت آن به میزان قابل توجهی بیشتر شود.

یکی از بزرگترین نقاط قوت سوبارو بی آر زد، قیمت آن است. این محصول با مشخصات پایه با قیمت کمتر از 30 هزار دلار عرضه می‌شود. هندلینگ سطح بالا، بازار پس از فروش قابل توجه و قیمت اولیه مقرون به صرفه، همگی با هم ترکیب شده‌اند تا بسته جذابی را برای علاقه مندان به خودروهای دریفت در اختیار قرار بدهند. دیدن خودروهای سوبارو BRZ در مسابقات پایه و خیابانی یا حتی در بالاترین سطوح این ورزش، به امری رایج و معمول تبدیل شده است.

9. لکسوس IS300

بهترین خودروهای دریفت

ممکن است لکسوس آی اس 300 انتخابی غیر عادی برای دریفت کردن به نظر برسد، اما این خودرو تمام پیشنهادهای عالی برای دریفت را ارائه می‌کند. این سدان دیفرانسیل عقب یک موتور تنفس طبیعی 2JZ-GE را در زیر کاپوت پنهان کرده که نمونه آن را در تویوتا سوپرا MkIV نیز می‌بینیم. همچنین لکسوس IS300 گزینه مقرون به صرفه‌ای است و مدل‌های خوب آن با قیمت 10 هزار دلار به فروش می‌رسند.

هر راننده‌ای که بخواهد عملکرد و ظاهر خودروی خود را ارتقا بدهد، می‌تواند این کار را در بازار پس از فروش گسترده خودرو انجام دهد و گزینه‌های زیادی برای تعویض موتور وجود دارد که از جمله رایج‌ترین آنها می‌توان به 1JZs و 1UZs اشاره کرد. IS300 در اصل برای رقابت با رقبای آلمانی مثل بی ام و سری 3 طراحی شده بود،‌ اما قابلیت اطمینان و پتانسیل بالای آن در تیونینگ باعث شده جذابیت منحصربه‌فردی پیدا کند و از رقبا متمایز شود.

همچنین لکسوس آی اس 300 یکی از ارزان‌ترین راه‌ها برای خریداران به منظور دستیابی به موتور 2JZ است، چون همانطور که بالاتر گفتیم، قیمت تویوتا سوپرا در سال‌های اخیر بسیار بالاتر رفته و آنها را برای بسیاری از رانندگان دور از دسترس قرار داده است. با لکسوس IS 300 خریداران از پتانسیل عملکرد موتور 2JZ بهره می‌برند و برای رانندگانی که بودجه کمتری دارند،‌ گزینه بسیار مناسبی خواهد بود.

 10. هولدن کومودور

بهترین خودروهای دریفت

شاید این نام در آمریکا چندان بزرگ و مطرح نباشد، اما هولدن کومودور جایگاه ویژه‌ای در قلب بسیاری از طرفداران خودروهای استرالیایی دارد. Holden Commodore یکی از بهترین خودروهای دریفت جهان و یکی از محبوب‌ترین مدل‌های شرکت Down Under برای دهه‌ها بوده است. این خودرو برای 14 سال متوالی در بین سال‌های 1996 تا 2010 پرفروش‌ترین خودروی استرالیا شد.

موتور V8، سیستم دیفرانسیل عقب سنتی و چیدمان گیربکس دستی، آن را گزینه‌ای مناسب برای تبدیل شدن به یک خودروی دریفت کرده است. هولدن سال‌ها یکی از محبوب‌ترین خودروهای دریفت در منطقه خود بود، اما زمانی که جاش رابینسون یک کومودور Ute را در سال 2017 به مسابقات Formula Drift آورد، به شهرت بین‌المللی رسید.

متاسفانه سال 2017 همان سالی بود که تولید کومودور در استرالیا متوقف شد، زیرا افزایش هزینه‌های تولید و کاهش فروش باعث شده بود تولید این خودرو برای سازنده سودی نداشته باشد. بین سال‌های 2017 تا 2019، یک خودرو اوپل اینسیگنیا تحت نام Commodore فروخته شده، اما ریشه‌های غیر آسیایی آن باعث شد که به شدت منفور شود. طبق گزارش‌های منتشر شده، این خودرو تا سال 2020 به کلی از خط تولید خارج شد، اما محبوبیت طولانی‌مدت آن در بین استرالیایی‌ها باعث شد هنوز هم نمونه‌های زیادی در بازار کارکرده‌ها وجود داشته باشد.

آمریکایی‌ها هم می‌توانند نسخه مخصوص دریفت این خودرو را خریداری کنند، چرا که کومودور بین سال‌های 2014 تا 2017 به عنوان شورولت SS به فروش رسید.

11. بی ام و ام 3 (E46)

بهترین خودروهای دریفت

بی ام و ام 3 E46 درست مانند نسل قبلی خود یعنی E36 گزینه‌ای مقرون به صرفه برای مشتریان محسوب می‌شود. با ارزان‌تر شدن این خودرو، توسعه مدل‌های مخصوص دریفت E46 به طور پیوسته افزایش یافته است. موتور S54 این خودرو به طور پیش‌فرض قدرتمند است، اما می‌توان قدرت آن را تا سه برابر خروجی اصلی افزایش داد. یکی از خودروهای مسابقه‌ای که توسط ESSA Motorsports برای رقابت‌های فرمول دریفت ساخته شده است، قدرت 1015 اسب بخار را با تغییرات کم ارائه می‌کرد که شگفت‌انگیز است.

با این حال تعویض موتور E46 غیر عادی هم نیست و موتورهای 2JZ و LS بهترین انتخاب‌ها برای رانندگان هستند. حتی یک مدل مخصوص دریفت دارای موتور وی 10 S85 از M5 و M6 بود که انتخابی عجیب به نظر می‌رسد؛ چرا که این موتورها به دلیل غیر قابل اعتماد بودن شهرت داشتند. با این حال همانطور که نمونه‌های کارکرده این خودرو ارزان‌تر می‌شوند، احتمالا به زودی ارتقاهای غیر عادی‌تری از آن نیز به نمایش گذاشته خواهند شد.

12. نیسان سیلویا S15 Spec-R

بهترین خودروهای دریفت

آخرین خودرویی که نام برجسته و متمایز Silvia را یدک می‌کشید، S15 بود که در نسخه Spec-S و Spec-R عرضه شد. مدل Spec-R قدرتمندتر بود و از موتور توربوشارژ SR20DET با قدرت 247 اسب بخار بهره می‌برد. مدل Spec-S هم موتور SR20DE با قدرت 163 اسب بخار داشت. بنابراین Spec-R نسخه‌ای شده که به محبوبیت زیادی بین رانندگان دریفت دست پیدا کرد.

موفقیت سیلویا S13 و S14 به عنوان خودروهای دریفت باعث شد که S15 حتی در خود کارخانه نیز به شدت مورد توجه قرار بگیرد. این محبوبیت تا امروز نیز ادامه پیدا کرده و S15 اکنون یکی از چندین خودروی JDM محسوب می‌شود که تسلیم مالیات دریفت شده است.

این مدل جزو خودروهایی است که مشمول قانون ممنوعیت واردات 25 ساله ایالات متحده شده و در حال حاضر آمریکایی‌ها امکان وارد کردن قانونی آن را ندارند و در صورتی که این اتفاق رخ دهد قطعا شاهد افزایش قیمت خودرو خواهیم بود. اولین نمونه‌های S15 در سال 1999 از خط تولید خارج شدند، بنابراین از سال 2024 برای واردات به آمریکا در دسترس خواهند بود. سیلویا در حال حاضر محبوب‌ترین خودرو در بین رانندگان حرفه‌ای در مسابقات قهرمانی D1GP ژاپن است و ده راننده این خودرو را در فصل 2022 استفاده می‌کنند.

13. مزدا RX-8

بهترین خودروهای دریفت

جانشین مزدا برای RX-7 FD3S خودرو RX-8 بود. این خودرو کمی دست کم گرفته شده است، اما هندلینگ تیز و چرخشی دو توربوی آن، باعث شده به رقیبی جدی برای پورشه 911 تبدیل شود. این نگرانی وجود داشت که این خودرو بیش از حد پیچیده و پرهزینه شود، به همین دلیل مزدا تصمیم گرفت برای RX-8 همه چیز را به حالت اولیه بازگرداند و یک نسخه تنفس طبیعی از موتور Wankel را برای آن ارائه کند.

به این ترتیب این خودرو حتی اگر روی کاغذ میزان قدرت مشابهی با مدل قبلی خود داشته باشد، اما کمی کندتر از قبل عمل می‌کند. فروش RX-8 برای سال اول خوب بود و این خودرو تا به امروز قیمت مناسبی داشته و به یکی از خودروهای دریفت ارزان قیمت تبدیل شده است. مزدا آر ایکس 8 با دور موتور 9000 دور در دقیقه، بازار پس از فروش مناسب و پروفایل‌های رده بالای دریفت، انتخابی عالی برای دریفترها محسوب می‌شود.

اگر هنوز متقاعد نشده‌اید که مزدا آر ایکس 8 یکی از بهترین خودروهای دریفت جهان است، باید نگاهی به آر ایکس 8 مایک ویدت با نام BadBul بیندازید که قدرت 800 اسب بخار را از موتور خود دریافت می‌کند. این خودرو در مسابقات فرمول دریفت، سری دریفت نیوزلند، ردبول دریفت شیفترز و تعدادی از رویدادهای مطرح دیگر شرکت کرده است. ممکن است RX-8 به اندازه RX-7 محبوب نباشد، اما یک خودروی دریفت عالی است.

14. تویوتا کرولا AE86

بهترین خودروهای دریفت

کرولا AE86 قبلا به عنوان یک ماشین دریفت عالی در اولین روزهای این ورزش شهرت داشت، اما چیزی که واقعا آن را به شهرت رساند، نقش برجسته آن در مانگای کلاسیک ژاپنی یعنی Initial D بود. این مجموعه کمیک ژاپنی، قهرمانی ژاپنی به نام تاکومی فوجیوارا را به نمایش می‌گذاشت که به عنوان یک راننده تحویل کار می‌کرد و مهارت‌های دریفت خود را در جاده‌های کوهستانی ژاپن با کرولا AE86 نشان می‌داد. کیچی سوچیا، یک راننده مسابقه ژاپنی با نام مستعار Drift King است که توصیه‌های فنی را برای این مجموعه ارائه داد و حدس زده می‌شود که شخصیت اصلی کمیک نیز از روی خود او ساخته شده است؛ زیرا او با یک AE86 در گذرگاه‌های کوهستانی ژاپن مسابقه می‌داد.

بنابراین این خودرو نه تنها ستاره دنیای کمیک، مانگا و انیمیشن‌ها است، بلکه یکی از نخستین ماشین های دریفت شناخته شده است. بنابراین تعجبی ندارد که کرولا AE86 را یکی از بهترین خودروهای دریفت تاریخ بدانیم. اکنون یافتن این خودرو در شرایط اصلی و بدون تغییر بسیار دشوار است و تعداد محدودی از آن که برای فروش قرار گرفته‌اند، قیمتی بیشتر از قیمت اصلی خود دارند. این باعث شده کرولا AE86 در بسیاری از بازارهای جهانی دور از دسترس علاقه‌مندان قرار بگیرد و اکنون رانندگان به نسل جدیدتری از خودروهای مخصوص دریفت روی آورده‌اند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*