شاسی بلند برقی Lucid Gravity EV

اولین شاسی بلند برقی لوسید معرفی شد؛ با گراویتی آشنا شوید

شاسی بلند تمام برقی لوسید گراویتی ، اولین SUV این شرکت با ظرفیت 7 سرنشین است که امروز به سراغ مشخصات فنی، تاریخ ورود به بازار و قیمت آن خواهیم رفت. پس پیش به سوی Lucid Gravity EV SUV !

اگر از طرفداران خودروهای برقی هستید و همزمان دوست دارید که امکانات، تجملات و «شماره یک بودن» را با هم داشته باشید، حتما باید به محصولات شرکت لوسید موتورز نگاهی بیندازید. این خودروساز آمریکایی که به نحوی رقیب تسلا هم به حساب می‌آید، بعد از معرفی سدان خود با نام لوسید ایر ، به سراغ مباحث اقتصادی رفته تا با ساخت یک شاسی بلند سه ردیفه، ترازوهای خود را میزان کند. بد نیست بدانید که طبق گفته‌های کارشناسان خودرو در سال 2022، داشتن ماشین‌های شاسی بلند یا کراس اور در سبد محصولات یک شرکت، بقای آن را تضمین خواهد کرد. فراری پورسانگ، بنتلی بنتایگا، لامبورگینی اوروس و پژو 408 کراس اور، همگی گواه این موضوع هستند.

معرفی شاسی بلند برقی لوسید گراویتی

شاسی بلند برقی Lucid Gravity EV

همانطور که از تصاویر پیداست، با یک شاسی بلند فول سایز طرف هستیم که قرار است در فرمت‌های 2 و 3 ردیفه روانه بازار شود. یعنی صندلی‌های کابین به صورت 5، 6 یا 7 سرنشینه قابل سفارش خواهند بود. در نسخه 6 سرنشینه، صندلی‌های کاپیتانی با فرمت تخت خواب شو را خواهیم که در کنار سیستم سانروف تسلایی و سقف شیشه‌ای با استاندارد مقاومت بالاتر یا همان “high-res” نوید یک شاسی بلند پرچمدار را به ما می‌دهند.

مشخصات فنی و قیمت احتمالی لوسید Gravity

لوسید گراویتی

در حال حاضر هیچ اطلاعاتی از مشخصات فنی لوسید گرویتی منتشر نشده است (به صورت رسمی) اما طبق صحبت‌های موثق، اکنون می‌دانیم که لوسید گراویتی در نسخه استاندارد، تقریبا 670 اسب بخار قدرت دارد و احتمالا در تریم‌های بالاتر، شاهد سیستم دو موتوره با توان 1000 اسب بخار و سیستم حرکت AWD باشیم و نسخه‌ پرچمدار هم به سه موتور برقی و 1200 اسب بخار مجهز باشد؛ دقیقا مانند سدان پرچمدار لوسید ایر سافیر!

لوسید گراویتی

پکیج باتری‌ها هم احتمالا از ظرفیت 112 کیلو وات ساعتی بهره‌مند باشند که در هر بار شارژ شدن، تقریبا 500 کیلومتر دوام خواهند آورد اما از آنجایی وزن این باتری‌ها در کنار وزن خود شاسی بلند لوسید گراویتی به عدد وحشتناکی می‌رسد، احتمالا باتری‌های 90 یا 80 کیلو وات ساعتی هم جزو گزینه‌های احتمالی باشند.

متاسفانه شاسی بلند برقی لوسید Gravity از سیستم تعلیق بادی بی نصیب است اما طراحان وعده داده‌اند که تجربه سواری در این SUV، تعریف تازه‌ای از نرمی و راحتی را به دنیای خودرو وارد خواهد کرد. در انتهای کار بد نیست بدانید که کار تولید و پیش فروش لوسید گراویتی از اوایل سال 2023 آغاز خواهد شد و گفته می‌شود که این شاسی بلند پرچمدار در اواسط سال 2024 با برچسب قیمت 110 هزار دلار (در نسخه استاندارد) روانه بازار شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*