فراری پورسانگ مدل 2023

فراری پورسانگ اولین شاسی بلند فراری با پیشرانه V12 رونمایی شد + ویدیو

فراری پورسانگ مدل 2023 اولین شاسی بلند این برند ایتالیایی است که از پیشرانه V12 بهره می‌برد. در ادامه به سراغ مشخصات فنی و تصاویر واقعی 2023 Ferrari Purosangue خواهیم رفت.

بالاخره رقیب ایتالیایی لامبورگینی اوروس و وارث آخرین نسل از پیشرانه‌های 12 سیلندر فراری از راه رسید تا به جهان ثابت کند که اسب زرد ایتالیایی هم در ساخت شاسی بلندها، هیچ ضعفی ندارد! ابتدا کار خود را با یک ویدیو زیبا از این شاسی بلند کوپه شروع می‌کنیم تا گرد و خاک و صدای زیبای دست پخت جدید فراری را بهتر ببینیم و بشنویم و سپس به سراغ ادامه کار می‌رویم.

معرفی فراری پورسانگ مدل 2023

این خودرو در قامت یک شاسی بلند کوپه اسپرت طراحی شده که از فرمت درب‌های رولز رویسی و کابین 4 سرنشینه بهره می‌برد. البته چینی‌ها زودتر از فراری، چنین خودرویی را طراحی کرده‌ بودند! این خودرو با نام چری کایی (Kaiyi) در نمایشگاه خودرو چین، حسابی جلب توجه کرده بود. به هر حال چین کجا و ایتالیا کجا!

تقریبا تمام سازندگان خودروهای سوپر اسپر جهان مثل پاگانی، کوئینگزگ، مرسدس بنز AMG و لامبورگینی، با پیشرانه‌های V12 خود خداحافظی کرده‌اند و احتمالا فراری پورسانگ مدل 2023 ، آخرین محصول ایتالیایی‌ها با این موتور باشد. در زیر کاپوت فراری پورسانگ مدل 2023 یک پیشرانه 12 سیلندر خورجینی 6.5 لیتری تنفس طبیعی را داریم که می‌تواند 715 اسب بخار قدرت و 720 نیوتن متر گشتاور را از مسیر یک گیربکس اتوماتیک 8 سرعته دو کلاچه در اختیار هر جهار چرخ قرار دهد.

فراری پورسانگ مدل 2023

همچنین باید اشاره کنیم که فراری Purosangue مدل 2023 در کنتر از 3.3 ثانیه می‌تواند به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند و حداکثر سرعت آن هم به 310 کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

شاسی بلند Ferrari Purosangue

 

به علاوه وزن 2033 کیلوگرمی این شاسی بلند اسپرت بر روی رینگ‌های 23 و 22 اینچی (در محجور عقب و جلو) تقسیم شده است. البته وزن باک 100 کیلوگرمی را از این عدد جدا کنید. برای مهار این وزن و 715 اسب بخار قدرت و تبدیل این اعداد به سبک رانندگی ایتالیایی، فراری به سراغ سیستم تعلیق مولتی ماتیک (Multimatic) رفته که در برابر ضربه‌ها نسبت به کمک فنرهای معمولی، سرعت جذب بالاتری دارند و می‌توانند در عین حال، سواری اسپرت و آرامی را به راننده هدیه دهند. شاید باور نکنید اما هر کدام از کمک فنرهای این خودرو، به یک موتور الکتریکی هوشمند مجهز شده‌اند!

جدا از این موارد، قابلیت‌ و سامانه‌هایی مثل سیستم «کنترل زاویه لغزش از کنار» (side-slip angle control) یا همان SSC، سیستم کنترل گشتاور پیشرفته و ترمزهای ABS سیمی را هم داریم که نسبت به ترمزهای ABS هیدرولیکی، از سرعت و دقت بالاتری برخوردار هستند. این ترمزها را برای اولین بار در فراری 296 GTB دیده بودیم.

شاسی بلند Ferrari Purosangue

همچنین باید اشاره کنیم که فراری پورسانگ مدل 2023 ، سقف فیبر کربنی فراری روما و 812 را هم قرض گرفته است. حالا وقت آن رسیده تا به داخل کابین فراری Purosangue مدل 2023 برویم. در این قسمت با یک کلاستر دیحجیتال و نمایشگر مولتی مدیا 10.25 اینچی طرف هستیم که کاملا رو به روی سرنشین جلو قرار می‌گیرد. همچنین هر چهار صندلی به سیتم تهویه هوای اختصاصی مجهز شده‌اند و از تنظیم برقی 12 نقطه‌ای هم بهره می‌برند.

فراری پورسانگ مدل 2023

در انتهای کار به قیمت فراری پورسانگ مدل 2023 می‌رسیم که طبق گفته‌های شرکت سازنده، با برچسب قیمت 390 تا 400 هزار دلار به بازار خواهد آمد. جالب است بدانید که لامبورگینی اوروس، استون مارتین DBX و بنتلی بنتایگا، همگی تقریبا نصف شاسی بلند فراری قیمت دارند! پس مطمئن باشید که ایتالیایی‌ها یک شاسی بلند معمولی را نساخته‌اند و این SUV کوپه، مطمئنا حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*