کانسپت i-XA 01 در نمایشگاه ماشین Kaiyi

نگاهی به بهترین‌های نمایشگاه خودرو Kaiyi چین؛ سرعت پیشرفت برند جدید چری را تماشا کنید

نمایشگاه خودرو Kaiyi چین تمام ماشین‌های برقی و هیبریدی جدید این برند که سابقا با نام Cowin و تحت نام چری فعالیت می‌کردند را به نمایش گذاشته است. حالا کار چری با یک برند جدید شروع شده و شاهکارهای طراحان این شرکت، مغز شما را منفجر خواهد کرد.

شرکتی که در گذشته آن را با نام Cowin و به عنوان یکی از زیر مجموعه‌های چری می‌شناختیم، اکنون به Kaiyi تغییر عنوان داده است و قصد دارد تا خودروهای جدید خود را بر اساس پلتفرم محصولات چری به بازار بفرستد. در نمایشگاه خودرو Kaiyi با جذاب‌ترین و خارق العاده‌ترین سربازان جدید این برند آشنا می‌شویم که حداقل از نظر طراحی و چهره در برابر دیگر خودروهای معمولی چینی، چند پله بالاتر قرار می‌گیرند.

شاسی بلند 7 نفره i-FA 01 یا همان Xuanyue

شاسی بلند i-FA 01 در نمایشکاه خودرو Kaiyi

این SUV سایز بزرگ که جزو اولین محصولات این برند است که تا نیمه‌ی اول سال 2023 به بازار می‌آید و ابعاد آن شامل 4738 میلی متر طول، 1698 میلی متر عرض و 1708 میلی متر ارتفاع است که در کنار فاصله محوری 2820 میلی متری، نوید یک اتاق فوق العاده جادار را می‌دهد.

شاسی بلند i-FA 01 در نمایشکاه خودرو Kaiyi

اگزوزهای چهار کاناله‌ای که در دیفیوزر اسپرت جا خوش کرده‌اند، شاید شما را به اشتباه بیندازند اما باید بدانید که شاسی بلند i-FA 01 در دو نسخه با پیشرانه‌های پلاگین هیبرید توربو شارژ بنزینی با ظرفیت‌های 1.6 و 2 لیتر به بازار خواهد آمد و گیربکس اتوماتیک 7 سرعته دو کلاچه هم از یک رانندگی اسپرت و هیجان انگیز در این شاسی بلند خانوادگی حکایت می‌کند.

شاسی بلند کانسپت i-XA 01

کانسپت i-XA 01 در نمایشگاه ماشین Kaiyi

در ادامه به یکی از انقلابی‌ترین مهمان‌های نمایشگاه خودرو Kaiyi می‌رویم که تا اوایل سال 2024، بازار را منفجر خواهد کرد. این شاسی بلند کوپه که فعلا در قامت یک محصول کانسپت معرفی شده است، به نوعی عجیب‌ترین عضو این نمایشگاه به نظر می‌رسد که با جلو پنجره متفاوت و درب‌های رولز رویسی خود، حسابی توجه بازدیدکنندگان را جلب کرده بود.

کانسپت i-XA 01 در نمایشگاه ماشین Kaiyi

هرچند که شاید در عکس‌های معلوم نباشد اما i-XA 01 با 4850 میلی متر طول، 1998 میلی متر عرض و 1566 میلی متر ارتفاع و یک فاصله‌ی 2900 میلی متری بین محورهای عقب و جلو، واقعا جزو پاگنده‌های نمایشگاه خودرو Kaiyi به حساب می‌آید. به علاوه فرمت عجیب فرمان آن، شما را به یاد سفینه‌های فضایی می‌اندازد و خط‌های عجیب داشبورد به همراه محل قرارگیری نمایشگرهای پشت آمپر و مولتی مدیا و اهرم دنده، همه و همه از یک خودرو به شدت خاص حکایت دارند.

کانسپت i-XA 01 در نمایشگاه ماشین Kaiyi

همچنین گفته می‌شود که شاسی بلند i-XA 01، یک SUV تمام برقی خواهد بود که با دو موتور الکتریکی در محورهای عقب با مجموع قدرت 450 اسب بخار، می‌تواندر در کمتر از 5.3 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد پس دلیل اگزوزهای چهار کاناله چیست؟ ما هم نمی‌دانیم چون تاکید شده است که این خودرو، تماما برقی خواهد بود. ابعاد شیشه عقب، اسپویلر سقفی، رینگ‌های 22 اینچی و طرح زیبای چراغ‌های خطر هم از جمله‌ مواردی است که باید به آن‌ها اشاره کنیم.

مینی هاچ بک i-EA 01

مینی هاچ بک برقی i-EA 01 و Kaiyi

نمایشگاه خودرو Kaiyi برای تمامی نیازها و سلیقه‌ها برگزار شده است و با توجه به شهرهای شلوغ و بدون جای پارک چین، مطمئنا انتظار دیدنِ مینی‌ هاچ بک‌های برقی را داشتیم. این خودرو چهار نفره تا ابتدای سال 2023 با یک موتور الکتریکی 47 اسب بخاری در محور جلو به بازار می‌آید و بر روی داشبورد آن می‌توانید نمایشگرهای 10.25 مولتی مدیا و صفحه نمایش 7 اینچی پشت آمپر را پیدا کنید.

مینی هاچ بک برقی i-EA 01 با ابعادی شامل 3080 میلی متر طول، 1660 میلی متر عرض و 1550 میلی متر ارتفاع در کنار فاصله محوری 1990 میلی متری، در لیست رقبای چری QQ و وولینگ مینی EV قرار می‌گیرد. همچنین مشتریان می‌توانند طبق نیاز خود، سه پیکج باتری مختلفی را انتخاب کنند که با هر بار شارژ، یک مسافرت 155، 210 یا 310 کیلومتری را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد. این اعداد طی تست‌های موسسه CTLC ثبت شده‌اند و شتاب 0-100 مینی هاچ بک برقی i-EA 01 هم چیزی کمتر از 6 ثانیه خواهد بود.

هاچ بک i-EA 02

هاچ بک برقی i-EA 01 در نمایشگاه Kaiyi

یکی دیگر از اعضای نمایشگاه خودرو Kaiyi، دقیقا نسخه‌ی چهار دری از i-EA 01 است که با پیشرانه‌ی توانمند برقی 70 اسب بخاری، تا نیمه‌ی دوم 2023 به بازار پا خواهد گذاشت. در این هاچ بک هم دوباره با سه باتری مختلف طرف هستیم که شعاع حرکتی آن‌‌ها در هر بار شارژ، برابر 210، 301 و 401 کیلومتر خواهد بود.

هاچ بک برقی i-EA 01 در نمایشگاه Kaiyi

اما اگر به دنبال سفرهای طولانی‌تر هستید، باید به سراغ نسخه‌ EREV بروید که یک پیشرانه بنزینی را به عنوان ژنراتور باتری‌ها، حمل می‌کند. همچنین در نمایشگاه خودرو Kaiyi از یک نسخه‌ی دیگر از این خودرو با نام i-EA 03 صحبت شده است که نسبت به نسخه‌های 01 و 02، چهره اسپرت‌تر و موتورهای الکتریکی قوی‌تری خواهد داشت اما شرکت Kaiyi ترجیح داده است تا فعلا از چهره نهایی آن رونمایی نکند.

سدان برقی زواندو (Xuandu)

سدان برقی Xuandu

نهایتا به قسمت آرام‌تری از نمایشگاه خودرو Kaiyi می‌رسیم که میزبان نسخه‌ی برقی شده‌ی سدان زاندو است. در این خودرو با دو پکیج متفاوت طرف هستیم که برای مسافرت‌های 350 یا 410 طراحی شده‌اند. همچنین بد نیست بدانید که این سدان از قابلیت تعویض باتری سریع هم پشتیبانی می‌کند؛ انگار که به پمپ بنزین بروید و به جای سوخت گیری، باک بنزین خالی را تحویل دهید و یک باک پر را جایگزین آن کنید. سرعت این کار در خودروهای برقی در برابر سریع‌ترین شارژرهای جهان هم بیشتر است.

در پایان به احتمال صادارات این خودروها به کشورهای دیگر از جمله ایران نگاهی خواهیم داشت و باید بگوییم که با توجه به اسامی غیر عادی و نداشتن نمایندگی انحصاری (حداقل در ایران)، فعلا برای دیدن محصولات چشم نواز و خارق العاده‌ برند Kaiyi فقط باید به کشور چشم بادامی‌ها سفر کنیم.