قابلیت شارژ انرژی پاک iOS 16

قابلیت شارژ انرژی پاک تا پایان سال با iOS 16 به آیفون‌ها می‌آید

سیستم عامل iOS 16 تا پایان سال قابلیتی به نام شارژ انرژی پاک – Clean Energy Charging را در دسترس کاربران آیفون‌های سازگار قرار می‌دهد.

یکی از تغییراتی که iOS 16 اپل در بر می‌گیرد، سازگاری آیفون‌ها با محیط زیست به لطف قابلیتی به نام Clean Energy Charging است. قابلیت شارژ انرژی پاک iOS 16 در مواقعی که منابع انرژی پاک در دسترس هستند، شارژ از طریق آن‌ها را در اولویت مهم‌تری قرار می‌دهد.

اپل سخت مشغول کار روی برنامه‌هایی برای کاهش استفاده از کربن در شرکت خودش است و می‌خواهد محصولاتش به شیوه سازگارتری با محیط زیست کار کنند. اکنون گفته می‌شود در یکی از بروزرسانی‌های آتی آی او اس ۱۶، قرار است قابلیتی به نام Clean Energy Charging به آیفون‌ها اضافه شود.

قابلیت شارژ انرژی پاک iOS 16 چیست و چگونه کار می‌کند؟

به گفته اپل، این قابلیت می‌تواند کربن استفاده شده توسط آیفون‌ها برای شارژ مجدد را کاهش دهد. برای دستیابی به این هدف، قابلیت جدید آی او اس تایمینگ شارژ را برای «زمانی که شبکه از منابع انرژی پاک‌تر استفاده می‌کند» بهینه می‌کند.

این تغییر ظاهراً مربوط به ویژگی گسترش پیدا کرده Optimized Battery Charging است که اپل در iOS 13 آن را معرفی کرد. این قابلیت با مدیریت الگوی شارژ، از باتری آیفون در برابر شارژ طولانی مدت و رها کردن باتری فول شارژ شده برای مدت زمان طولانی محافظت می‌کند.

وقتی گوشی‌تان را برای مدت زمان طولانی مثلاً در انتهای شب به شارژ بزنید، قابلیت Optimized Battery Charging آیفون شما را تا حداکثر تا ۸۰ درصد شارژ می‌کند. سپس با در نظر گرفتن زمانی که هر روز شما گوشی را از شارژ می‌کشید، مجدداً فرآیند شارژ را آغاز خواهد کرد و تا آن زمان ظرفیت را به ۱۰۰ درصد خواهد رساند.

اما این قابلیت جدید آمده است تا بیش از گذشته، آیفون‌ها را با طبیعت نزدیک‌تر کند. مشخص نیست چگونه iOS تشخیص می‌دهد که منابع انرژی پاک مورد استفاده قرار گرفته‌اند، اما احتمال دارد برای تعیین وضعیت شبکه، از سرورهای اپل استفاده کند. علاوه بر این ممکن است قابلیت جدید iOS فقط به ایالات متحده محدود شود.

اپل این قابلیت را تا پایان سال به همراه برخی امکانات دیگر به iOS اضافه خواهد کرد. از دیگر ویژگی‌های جدیدی که اپل در حال کار روی آن‌ها است می‌توان به iCloud Shared Photo Library ،Live Activities و Matter اشاره کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*