آپدیت آی او اس ۱۶ - iOS 16

آی او اس ۱۶ سرانجام منتشر شد + مهم‌‌ترین تغییرات و آموزش نصب

آپدیت آی او اس ۱۶ برای آیفون ۸ و آیفون SE 2 به بعد منتشر شد. در ادامه با تغییرات صفحه قفل، iMessage و دیگر امکانات iOS 16 آشنا شوید.

اپل سرانجام نسخه نهایی سیستم عامل آی او اس ۱۶ را برای عموم کاربران منتشر کرد که مجموعه‌ای از گزینه‌های شخصی‌سازی جدید، تغییراتی در هسته اپلیکیشن‌ها و امکانات جدید دیگری را به آیفون‌ها اضافه می‌کند.

امکانات جدید و تغییرات آی او اس ۱۶

این بروزرسانی نرم افزاری هم اکنون برای آیفون‌های سازگار منتشر شده است که می‌توانید آن را دانلود کنید. اما قبل از آن بد نیست با امکانات و قابلیت های جدید آی او اس ۱۶ اپل آشنا شویم.

۱. تغییرات صفحه قفل

یکی از بزرگ‌ترین تغییرات نسخه جدید iOS اپل مربوط به صفحه قفل آیفون‌ها است. اپل این صفحه را تغییر داده و به کاربران اجازه می‌دهد نحوه به نمایش درآمدن صفحه قفل گوشی خود را شخصی‌سازی کنند. کاربران می‌توانند ویجت‌هایی را به این صفحه اضافه کنند که فوراً اطلاعات مهمی را در اختیارشان می‌گذارد. شما می توانید فونت و رنگ متن‌های این صفحه را ویرایش کنید و از عکس‌های دلخواه خود در اینجا استفاده کنید.

آپدیت آی او اس ۱۶ - iOS 16

اپل برای کاربران سری آیفون ۱۴ پرو نیز یک صفحه قفل یکپارچه با حالت همیشه روشن (Always-On) را طراحی کرده که هنگام استفاده از آن نرخ رفرش صفحه به ۱ هرتز کاهش پیدا می‌کند و می‌تواند اطلاعات ضروری مثل ساعت و تاریخ را بدون نیاز به روشن کردن کامل صفحه گوشی به نمایش بگذارد.

۲. هوش مصنوعی

نسخه جدید آی او اس به کاربران اجازه می‌دهد بتوانند با استفاده از قابلیت جدید Live Text این کمپانی، بدون نیاز به مکث کردن ویدیوها، یک متن در زیرنویس آن را انتخاب و کپی کنند.

آپدیت آی او اس ۱۶ - iOS 16

تقویت هوش مصنوعی در این نسخه به کاربران این امکان را می‌دهد تا هر سوژه‌ای که خواستند را از پس زمینه تصویر جدا کنند و آن را به عنوان یک فایل PNG با پس زمینه شفاف، در iMessage برای دوستان خود ارسال کنند.

۳. پیام‌ها و iMessage

یکی از مهم‌ترین تغییرات آپدیت آی او اس ۱۶ اپل مربوط به اپلیکیشن پیام‌رسان اصلی این شرکت، iMessage است. از این پس شما می‌توانید پیام‌های آی‌مسیج را لغو ارسال یا ویرایش کنید. در حال حاضر کاربر تا ۱۵ دقیقه پس از ارسال فرصت دارد پیامش را ویرایش کند. همچنین در طول این ۱۵ دقیقه می‌توانید ۵ بار پیام را مجدداً ویرایش کنید. تاریخچه این تغییرات برای تمام شرکت‌کنندگان در یک چت گروهی نشان داده می‌شود. علاوه بر این لغو ارسال یا پاک کردن یک پیام هم فقط ظرف مدت ۳ دقیقه امکان‌پذیر خواهد بود.

تغییر ‌پیام ها در iMessage

گزینه SharePlay هم اکنون با پیام‌رسان اپل یکپارچه شده است و به کاربران اجازه می‌دهد در حین چت کردن، بتوانند به صورت همزمان به تماشای یک محتوا بپردازند. این قابلیت فقط با اپلیکیشن فیس‌تایم و هنگام انجام یک مکالمه امکان‌پذیر بود.

۴. سلامت

اپل چندین قابلیت جدید متمرکز روی سلامت را هم به این نسخه اضافه کرده که به کاربران اجازه می‌دهد نمای شخصی‌تری از سلامت خود را در آیفون ببینند. به طور مثال این شرکت ردیابی خواب در اپلیکیشن Health را دو برابر کرده و به کاربران اجازه می‌دهد با دقت ببینند که چه مدت در رختخواب بوده‌اند، چه مدت طول کشیده تا به خواب بروند و کل زمان خواب آن‌ها چقدر بوده است. ساعت‌های هوشمند اپل واچ اولترا و اپل واچ سری ۸ هم به یک سنسور دماسنج مجهز شده‌اند که به بهبود نظارت روی خواب توسط آن‌ها کمک می‌کند.

آپدیت آی او اس ۱۶ - iOS 16

ردیابی دارو نیز با قابلیت ردیابی انواع داروها و ویتامین‌ها، تقویت شده است. آیفون تداخل دارویی را به کاربر هشدار داده و وقتی ساعت مصرف دارویی فرا برسد، کاربر را مطلع می‌کند.

دیگر تغییرات

  • تغییراتی در اپلیکیشن Apple Maps
  • اضافه شدن بخش جدید My Sports به اپلیکیشن Apple News که به کاربر اجازه می‌دهد اخبار تیم ورزشی مورد علاقه خودش را دنبال کند
  • Safety Check یک ویژگی جدید امنیتی است. این به کسانی که با تهدید مواجه شده‌اند اجازه می‌دهند دسترسی به داده ها، موقعیت‌های مکانی و دیگر اطلاعات را محدود کنند
  • اپلیکیشن Home یک رابط کاربری جدید را دریافت کرده است
  • کاربران می‌توانند با استفاده از یک قابلیت اشتراک‌گذاری کلکسیونی جدید در سافاری، تب‌های گروهی (Tab Groups) را به اشتراک بگذارند
  • کلیدهای عبور در کل گوشی در دسترس هستند و به کاربران اجازه می‌دهند بدون نیاز به وارد کردن دستی رمزعبور، وارد اکانت خود در سایت‌ها شوند
  • صدای فضایی اکنون از طریق دوربین TrueDepth روی آیفون قابل سفارشی‌سازی است
  • CarPlay دستخوش تغییراتی شده که به کاربران اجازه می دهد آیفون خود را عمیق‌تر با سیستم چندرسانه‌ای اتومبیل خود ادغام کنند

آموزش نصب آی او اس ۱۶

نصب این بروزرسانی جدید بسیار آسان است. فقط کافیست صاحب یک آیفون ۸ به بعد یا آیفون SE نسل دوم باشید، سپس وارد صفحه تنظیمات آیفون خود شوید، به بخش General رفته و گزینه Software Update را انتخاب کنید. پیش از دانلود و نصب بروزرسانی حتماً گوشی خود را ۵۰ درصد شارژ کنید. علاوه بر این، بد نیست پیش از بروزرسانی از اطلاعات مهم خود بکاپ تهیه کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*