معرفی تویوتا پریوس پرایم مدل 2023

تویوتا پریوس مدل 2023 معرفی شد ؛ هیبرید ژاپنی در راه ایران است؟ + ویدیو

تویوتا پریوس و پریوس پرایم مدل 2023 ، جدیدترین نسخه و نسل پنجم سدان کامپکت هیبریدی ژاپنی‌ها به حساب می‌آید که در ادامه با مشخصات فنی، قیمت و احتمال واردات آن به ایران همراه خواهیم بود. پس پیش به سوی 2023 Toyota Prius Prime !

امروز به سراغ خودرویی می‌رویم که حتی از یک گوسفند هم آسیب کمتری به طبیعت وارد می‌کند. پریوس دوست داشتنی در نسل پنجم خود علاوه بر تغییرات ظاهری و چشم نوازتر شدن، سازگاری بیشتری هم با محیط زیست پیدا کرده و نسبت به نسل‌های قبلی خود، سوخت و انرژی کمتری مصرف می‌کند. پس با یک ویدیو جذاب از طراحی ظاهری آن به سراغ بحث های فنی می‌رویم.

معرفی کامل تویوتا پریوس مدل 2023

اگر ظاهر کسل کننده و زشت تویوتا پریوس همیشه شما را مایوس می‌کرد، باید اخبار مهمی را به گوش شما برسانیم، نسل پنجم پریوس نه تنها زیباتر شده، بلکه قدرت و بهره وری بالاتری را هم نوید می‌دهد.

معرفی تویوتا پریوس پرایم مدل 2023

در قسمت جلو پنجره، دقیقا همان امضای تویوتا کرون مدل 2023 را داریم و اگر کمی سخت گیری را کنار بگذاریم، می‌توان حس و حالی از کرولای جدید را هم در این خودرو پیدا کرد. رینگ‌های 19 و 17 اینچی هم کاملا تغییر کرده‌اند و زیباتر شده‌اند.

معرفی خودرو Toyota Prius Prime 2023

در نمای عقبی هم هرچند که دوباره فرمت فست بک و شیشه یک تکه را داریم اما از حق نگذریم، طراحی چراغ‌های خطر و استایل یک تکه در ان‌ها به همراه فلاپ مشکی رنگ، واقعا فضای دلنشینی را خلق کرده است.

مشخصات فنی تویوتا Prius و Prius Prime جدید

معرفی خودرو Toyota Prius Prime 2023

این سدان کامپکت هیبریدی ، میزبان پنجمین نسل از پیشرانه هیبرید تویوتا است و فرقی ندارد که کدام عامل را در نظر داشته باشید چرا که نسبت به نسل چهارم تویوتا پریوس خود، همه جوره دست برتری را دارد. همچنین پکیج باتری‌های لیتیوم یونی هم نسبت به باتری‌های نیکلی در نسل‌های قبلی، 15 درصد بهینه‌تر شده‌اند.

پیشرانه چهار سیلندر 2 لیتری هیبرید در تویوتا پریوس مدل 2023 اکنون می‌تواند 194 اسب بخار قدرت را به راننده تقدیم کند که این عدد در موتور هیبرید 1.8 لیتری (مدل های قبلی) به 120 اسب بخار محدود شده بود. همچنین شتاب 0-100 هم از 9.8 ثانیه به 7.2 ثانیه بهبود یافته است که برای یک سدان شهری واقعا شاهکار به حساب می‌آید.

معرفی تویوتا پریوس پرایم مدل 2023

همچنین به مانند تویوتا کرولا، تویوتا پریوس مدل 2023 هم از سیستم AWD تمام برقی بهره می‌برد که با اضافه شدن یک موتور الکتریکی دیگر به محور عقبی، توان خود را به نزدیک 200 اسب بخار می‌رساند و در کمتر از 7 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا می‌کند. همچنین پکیج باتری‌ها در حالت تمام برقی تقریبا 20 کیلومتر دوام می‌آورند.

معرفی تویوتا پریوس پرایم مدل 2023

حالا به سراغ نسخه قوی‌تر با نام پریوس پرایم مدل 2023 می‌رویم که بر روی سقف خود، میزبان یک نیروگاه خورشیدی است. پنل‌های خورشیدی که بر روی سقف پریوس پرایم نصب شده‌اند می‌توانند علاوه بر شارژ باتری، وظیفه تامین نیروی سیستم تهویه را هم به عهده بگیرند. همچنین پکیج باتری‌های تویوتا پریوس پرایم مدل 2023 نسبت به نسخه معمولی، تقریبا 50 درصد بزرگ‌تر هستند که با یک حساب و کتاب نسبی می‌توان گفت در هر بار شارژ تقریبا می‌توانید برای 40 کیلومتر روی آن‌ها حساب کنید. همچنین بد نیست بدانید که پیشرانه هیبرید تویوتا پریوس پرایم مدل 2023 با 220 اسب بخار و شتاب 0-100 کمتر از 6.6 ثانیه، رانندگی جذاب‌تری را وعده می‌دهد.

معرفی خودرو Toyota Prius Prime 2023

البته تفاوتی ندارد که کدام مدل را انتخاب کنید چرا که دستیار رانندگی خودکار تویوتا یعنی “Toyota Safety Sense 3.0” همراه شما خواهد بود. به کمک این دستیار می‌توانید امکانات و قابلیت‌هایی مثل سیستم تشخیص تصادف از جلو و عقب، دستیار تشخیص عابرین ِپیاده، کروز کنترل تمام تطبیقی و هوشمند، دستیار باقی ماندن در بین خطوط و هشدار خارج شدن از خط، ترمز اضطراری، رادار نقطه کور، دوربین 360 و سنسورهای پارک را داشته باشید. البته زمانی که به پیچ‌ها نزدیک می‌شوید، سیستم ترمز خودکار و باقی ماندن در بین خطوط به صورت اتوماتیک فعال می‌شود که شاید کمی آزار دهنده باشد.

معرفی خودرو Toyota Prius Prime 2023

البته اگر به سراغ پریوس پرایم مدل 2023 بروید، می‌توانید از رادارهای نقطه کور اضافه، دستیار پارک خودکار، سیستم تشخیص ترافیک از جلو و عقب یا همان RTCA و FCTA لذت ببرید. همچنین «دوربین تشخیص چهره راننده» هم فقط مختص مدل پرایم است. به علاوه می‌توانید در ترافیک‌های شدید هم رانندگی را به صورت کامل به خود تویوتا محول کند (فقط در سرعت‌های زیر 40 کیلومتر بر ساعت).

نگاهی به کابین نسل پنجم تویوتا Prius نسل پنجم

معرفی تویوتا پریوس پرایم مدل 2023

شاید تنها نکته منفی در سراسر اتاق تویوتا پریوس مدل 2023 ، فرمان عجیب آن باشد. غربیلک فرمان پریوس جدید، بیشتر به قد و قواره‌ی یک پیکاپ فول سایز مانند سیلورادو می‌آید نه یک سدان کامپکت! اما کلاستر 7 اینچی و نمایشگر مولتی مدیا با ابعاد 12.3 اینچ، دقیقا با فرمت و استایل داشبورد همخوانی دارد. همچنین بد نیست بدانید که کابین تویوتا پریوس مدل 2023 از 6 پورت USB C میزبانی می‌کند. به علاوه تویوتا پریوس مدل 2023 در نسخه لیمیتد از سقف پانارومیک تمام شیشه‌ای بهره می‌برد.

معرفی تویوتا پریوس پرایم مدل 2023

در کنسول وسطی هم امکاناتی مانند ترمز دستی برقی، دکمه انتخاب «حالت تمام برقی»، اتو هولد، دکمه ESP و دکمه انتخاب حالت های رانندگی را خواهید داشت.

قیمت و احتمال واردات تویوتا پریوس مدل 2023 به کشور ایران

معرفی خودرو Toyota Prius Prime 2023

در همین ابتدای کار باید بگوییم که فعلا هیچ اطلاعاتی از قیمت تویوتا پریوس مدل 2023 منتشر نشده است اما اگر رقیبان این خودرو و نسل گذشته‌ی آن را در نظر بگیریم، با قاطعیت بالایی می‌توان گفت که تویوتا پریوس مدل 2023 با برچسب 27 هزار دلار (در نسخه استاندارد) وارد بازار شود. متاسفانه با هر متر و معیاری هم که جلو برویم، باید قید واردات تویوتا پریوس مدل 2023 به کشور ایران را بزنیم!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. به امید خدا در راه ایران هست

    درود به مردم فهیم ایران

    به زودی سوار ماشین های خوب میشم

    فقط کافیه با هم باشیم