آیفون 15 پرو USB-C

فقط مدل های پرو از آیفون 15 با پورت USB-C سریع به بازار می‌آیند

بر اساس گزارش های موجود، تنها مدل‌های پرو از آیفون 15 به درگاه‌های سریع USB-C 3.2 تجهیز خواهند شد. به این ترتیب دیگر مدل‌های iPhone 15 بهبود سرعت چندانی را نسبت به قبل تجربه نخواهند کرد.

نسل بعدی پرچمداران اپل، آیفون 15 را باید نقطه عطفی در تاریخ این گوشی‌ها دانست؛ چرا که این دستگاه‌ها اولین مدل‌های آیفون خواهند بود که به جای پورت‌های لایتنینگ به درگاه USB-C مجهز می‌شوند. البته تمامی آیفون‌های سال آینده از نسخه‌های یکسان این پورت‌ها بهره‌مند نخواهند شد و نسخه درگاه USB-C استفاده شده در مدل‌های مختلف با هم تفاوت خواهد شد.

اکثر دستگاه‌های الکترونیکی عرضه شده در اروپا و جهان به دلیل تصویب قانونی در اتحادیه اروپا مبنی بر لزوم استفاده از درگاه USB-C برای انتقال اطلاعات اکنون موظف به استفاده از این پورت‌ها خواهند بود. به همین جهت اپل هم باید به زودی استفاده از درگاه‌های اختصاصی لایتنینگ را کنار گذاشته و آیفون‌های آتی خود را به پورت USB-C مجهز کند.

آیفون 15 پرو USB-C

پورت سریع USB-C فقط در مدل های پرو آیفون 15!

بنا به گزارش مینگ چی کو، تحلیلگر شناخته‌شده حوزه دستگاه‌های اپل، سال آینده تنها دو مدل پرو و اولترا (پرو مکس) از آیفون 15 قادر به بهره‌گیری از درگاه‌های سریع USB-C 3.2 خواهند بود. اپل همچنین باید این مدل‌های پریمیوم از گوشی‌های پرچمدار خود را با درگاه‌های تاندربولت 3 سازگار کند تا این دستگاه‌ها بتوانند به مک ها نیز متصل شوند.

به این ترتیب مدل‌های iPhone قادر خواهند بود به صفحه نمایش‌های خارجی 4K با نرخ رفرش 120 هرتز متصل شده و داده‌ها را با سرعت حداکثر 40 گیگابیت بر ثانیه انتقال دهند.

بر خلاف نسخه‌های حرفه‌ای، مدل‌های استاندارد و پرو از آیفون 15 تنها قادر به انتقال داده‌ها از طریق درگاه‌های بسیار کندتر USB-C 2.0 خواهند بود. سرعت تئوری این پورت‌ها برابر با 480 مگابیت بر ثانیه است که آن‌ها را هم‌تراز با درگاه‌های کنونی لایتنینگ در آیفون‌ها قرار می‌دهد.

بنابراین صاحبان این مدل‌های آیفون 15 پیشرفت چندانی را در سرعت انتقال داده‌ها از طریق درگاه USB-C تجربه نخواهند کرد و بعید است که حتی بتوانند با نرخ بالاتری شارژ شوند.

البته این اقدام اپل می‌تواند گام مهم دیگری در تفکیک مدل‌های پرو و غیر پرو از آیفون‌ها باشد. این کمپانی تغییرات مشابهی را نیز در آیپد 2022 ایجاد کرد و آن را به درگاه USB-C 2.0 مجهز نمود.

آیفون 15 پرو USB-C

بد نیست بدانید که نسخه دوم از درگاه‌های USB 4 به تازگی رونمایی شده و قادر است پهنای باند را از 40 گیگابیت بر ثانیه به 80 گیگابیت بر ثانیه ارتقا دهد و حتی انتقال تک جهته داده‌ها با نرخ 120 گیگابیت بر ثانیه را هم برای کاربران به ارمغان بیاورد. البته نمی‌توان انتظار داشت این درگاه‌ها حداقل تا سال 2024 در هیچ یک از دستگاه‌های الکترونیکی به کار روند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*