ویژگی های مورد انتظار در آیفون ۱۵ اپل

آیفون ۱۵ اپل با این ویژگی ها خواستنی‌تر می‌شود

اپل به زودی گوشی‌های سری iPhone 15 را رونمایی می‌کند. در اینجا به بررسی ویژگی هایی می‌پردازیم که امیدواریم آن‌ها را در آیفون ۱۵ ببینیم.

اپل همراه خانواده آیفون ۱۴، بسیاری از مواردی که کاربران منتظرش بودند را به ارمغان آورد؛ به خصوص در مدل‌های Pro این خانواده شاهد اضافه شدن امکانات جذابی مثل یک نمایشگر همیشه روشن برای نمایش زمان و مالتی‌تسکینگ پیشرفته‌تر از طریق داینامیک آیلند (Dynamic Island) بودیم.

اما خیلی چیزهای بیشتری وجود دارد که ما امیدواریم اپل همراه آیفون ۱۵ خودش آن‌ها را به ارمغان بیاورد. به طور مثال این کمپانی می‌تواند برخی از امکانات انحصاری نسخه‌های پرو را به مدل‌های ارزان قیمت‌ترش هم بیاورد. سامسونگ دقیقاً این کار را با گوشی‌های میان‌رده خودش انجام داده است و امیدواریم که اپل هم بخواهد در این مورد از روی دست اپل تقلید کند. داینامیک آیلند هرچند که خیلی امیدوارکننده نشان داده، اما اپل می‌تواند آن را به تمام مدل‌های آیفون ببرد و آن را به یک ویژگی جدایی‌ناپذیر گوشی‌هایش تبدیل کند.

گرچه زمان زیادی تا رونمایی از نسل آینده آیفون‌های اپل باقیمانده، ولی ما می‌خواهیم نگاه زودهنگامی به آیفون ۱۵ بیاندازیم و به ویژگی هایی که دوست داریم در آن ببینیم اشاره کنیم.

امیدواریم این ویژگی ها را در آیفون ۱۵ ببینیم

پورت شارژ USB-C

ویژگی های مورد انتظار در آیفون ۱۵ اپل

حدوداً ۱۰ سالی می‌شود که اپل از کانکتور شارژ لایتنینگ برای گوشی‌هایش استفاده می‌کند و به نظر می‌رسد دیگر زمان تغییر فرا رسیده باشد. با توجه به اینکه بسیاری از محصولات کمپانی اپل هم اکنون از USB-C استفاده می‌کنند، نیاز به شارژری که بتواند تمام دستگاه‌های کاربر را شارژ کند بیشتر از هر زمان دیگری حس می‌شود. اپل در حال حاضر شارژرهای مختلفی را در بازار عرضه کرده است:

  • شارژر Lightning برای آیفون‌ها، آیپد ۲۰۲۱، ایرپادز و برخی لوازم جانبی دیگر
  • شارژر USB-C برای اکثر مک بوک‌ها و آیپدهای جدید
  • MagSafe برای شارژ مغناطیسی آیفون‌ها
  • MagSafe 3 برای شارژ مغناطیسی مک بوک ایر ۲۰۲۲، مک بوک پرو ۱۴ اینچی و مک بوک پرو ۱۶ اینچی ۲۰۲۱

ساختن آیفون‌های سازگار با پورت USB-C به جای لایتنینگ یعنی شما می‌توانید با یک کابل و شارژر آیفون، مک بوک و آیپد خودتان را شارژ کنید. علاوه بر این می‌توانید تمام دستگاه‌های الکترونیکی دیگری که به این پورت مجهز شده‌اند را هم شارژ کنید.

خبر خوب اینکه عرضه یک آیفون با پورت USB-C دور نیست. Greg Joswiak، نایب رئیس بازاریابی اپل تأیید کرده است که این شرکت به تبعیت از قانون جدید اتحادیه اروپا، تمام آیفون‌هایی که در این منطقه خواهد فروخت را به یک پورت شارژ USB تایپ C مجهز می‌کند.

بیشتر بخوانید:

تایید شد: آیفون ۱۵ را با درگاه USB C خواهیم دید، اما اپل خوشحال نیست!

البته اپل هیچ صحبتی درباره برنامه‌هایش نکرده است. ما نمی‌دانیم که آیا اپل مهاجرت به پورت تایپ C را از آیفون ۱۵ آغاز می‌کند یا یک سال دیگر آن را عقب میاندازد؛ چرا که قانون اتحادیه اروپا از سال ۲۰۲۴ لازم‌الاجرا است. اپل همچنین نگفته که آیا این پورت فقط در نسخه‌هایی از آیفون که در کشورهای عضو اتحادیه اروپا عرضه می‌شوند به کار خواهد رفت یا آنکه کل آیفون‌ها از سال ۲۰۲۴ به بعد قرار است به این پورت تجهیز شوند.

نرخ تازه‌سازی بیشتر نمایشگر نسخه معمولی آیفون ۱۵

ویژگی های مورد انتظار در آیفون ۱۵ اپل

اپل از آیفون ۱۳ پرو به بعد، نرخ رفرش نمایشگر آیفون‌های گران قیمت‌تر خودش را افزایش داده است. آیفون ۱۳ پرو، ۱۳ پرو مکس، آیفون ۱۴ پرو و ۱۴ پرو مکس به قابلیتی مجهز هستند که اپل آن را ProMotion می‌نامد. این قابلیت می‌تواند با توجه به محتوایی که روی صفحه به نمایش درمی‌آید، نرخ رفرش را تا ۱۲۰ هرتز بالا ببرد. نتیجه آن پیمایش شناور و اجرای روان‌تر تصاویر متحرک است.

اما در حالی که حتی گوشی میان‌رده ۴۵۰ دلاری Galaxy A53 5G سامسونگ هم به یک نمایشگر با نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی مجهز است، اما گوشی ۷۹۹ دلاری آیفون ۱۴ اپل نرخ رفرش فقط ۶۰ هرتزی را ارائه می‌کند.

امکانات بیشتر با داینامیک آیلند

ویژگی های مورد انتظار در آیفون ۱۵ اپل

داینامیک آیلند که در حال حاضر فقط روی دو گوشی آیفون ۱۴ پرو و پرو مکس موجود است، نقش یک نمایشگر ثانویه را بازی می‌کند. به جای یک بریدگی بلااستفاده، اپل از آن فضایی هدفمند برای نمایش اطلاعات اپلیکیشن‌های مختلف ساخته است. به طور مثال شما می‌توانید موسیقی در حال پخش، تایمر و مسیرها در اپلیکیشن مسیریابی Maps را بدون نیاز به اجرای اپلیکیشن، بالای صفحه گوشی خود ببینید.

داینامیک آیلند مالتی‌تسکینگ روی آیفون ۱۴ پرو را آسان‌تر کرده است. این بخشی است که اپل همیشه یک قدم عقب‌تر از سامسونگ و دیگر گوشی‌سازهای اندرویدی است که اسپلیت اسکرین (قابلیت تقسیم صفحه به دو نیمه) را سال‌هاست ارائه می‌کنند.

داینامیک آیلند اکنون به اپل اعتبار بخشیده و امیدواریم سال آینده توانایی‌های بیشتری را هم از آن ببینیم. اپل می‌تواند از این فضا استفاده‌های مفیدتری بکند. البته این بستگی به توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌ها از جزیره پویا آیفون چگونه استفاده خواهند کرد. در حال حاضر تعداد اپلیکیشن‌های مشهور و پر استفاده‌ای که از جزیره پویا بهره می‌برند، ناچیز است.

یک ناچ کوچک روی نمایشگر نسخه معمولی آیفون ۱۵

ویژگی های مورد انتظار در آیفون ۱۵ اپل

اگر اپل نمی‌خواهد داینامیک آیلند را به نسخه معمولی آیفون ۱۵ بیاورد، حداقل امیدواریم که ناچ بالای صفحه آن را کوچک‌تر کند. این ناچ از زمان معرفی آیفون X در سال ۲۰۱۷، به جز تغییری که در آیفون ۱۴ پرو و پرو مکس داشت، در دیگر مدل‌ها هیچ تغییری نکرده است. در حالی که دیگر گوشی‌سازها مثل سامسونگ، گوگل و وان پلاس گوشی‌هایی با نمایشگرهای لبه به لبه را طراحی می‌کنند و یک حفره کوچک روی صفحه، جای ناچ بزرگ قدیمی را برای میزبانی از دوربین سلفی گرفته است. کوچک‌تر شدن ناچ به معنای فضای بیشتر صفحه برای استفاده و ظاهر مدرن‌تر گوشی است.

اگر اپل نخواهد از آیفون 15 این حرکت را آغاز کند،‌ تغییر در آیفون 16 قطعی است. مینگ-چی کو، تحلیلگر بین‌المللی کمپانی اپل می‌گوید این شرکت به دنبال راهی برای گنجاندن سنسور تشخیص چهره فیس آیدی در زیر نمایشگر آیفون است که نتیجه آن را تا سال ۲۰۲۴ خواهیم دید.

دلیل اینکه آیفون نسبت به بسیاری از گوشی‌های رقیب هنوز هم ناچ بزرگ‌تری دارد، استفاده از یک سیستم تشخیص چهره پیشرفته به نام Face ID است که دقت فوق‌العاده‌ای دارد.

شارژ بی‌سیم معکوس

ویژگی های مورد انتظار در آیفون ۱۵ اپل

بسیاری از گوشی‌های اندرویدی از فناوری شارژ بی‌سیم معکوس پشتیبانی می‌کنند. به لطف این فناوری شما می‌توانید از پشت قاب گوشی گلکسی اس ۲۲ یا گوگل پیکسل ۷ برای شارژ دستگاه‌های دیگر خود مثل ساعت هوشمند یا هدفون بی‌سیم استفاده کنید. اگر آیفون از چنین ویژگی پشتیبانی کند، کاربران ایرپادز می‌توانند هدفون خودشان را با گوشی خود شارژ کنند.

این ویژگی مناسب زمانی است که صبح زود آماده می‌شوید و قصد رفتن به محل کار خود را دارید، ولی ناگهان یادتان می‌افتد که ایرپادز خود را شارژ نکرده‌اید. اگر گوشی شما از شارژ بی‌سیم معکوس پشتیبانی کند، خیلی راحت می‌توانید ایرپادز را روی آن بگذارید تا در مسیر رفتن به محل کار شارژ شود!

بازگشت تاچ آیدی

بازگشت تاچ آیدی به آیفون

در حالی که کار با فیس آیدی در بسیاری از مواقع راحت است، گاهی اوقات استفاده از آن دشوار می‌شود و شما آرزو می‌کنید که ای کاش گوشی شما با اثر انگشتتان هم باز می‌شد. به همین خاطر امیدواریم که اپل در نسخه بعدی آیفون این حسگر را به گوشی‌هایش بازگرداند. در این صورت وقتی شما ماسک به صورت زده‌اید یا به هر دلیلی نمی‌توانید از زاویه مستقیم به گوشی نگاه کنید، می‌توانید از اثر انگشت خود برای باز کردن قفل گوشی استفاده کنید.

اپل به وضوح ارزش بالای سیستم تشخیص اثر انگشت را درک می‌کند. به همین خاطر هم یک دکمه در بالای آیپد ایر و آیپد نسل جدید اضافه کرده که تاچ آیدی را ارائه می‌کنند. بازگرداندن این سنسور به آیفون ۱۵، به کاربران اجازه می‌دهد خودشان بین فیس آیدی و تاچ آیدی، روش دلخواه خود برای باز کردن قفل گوشی را انتخاب کنند. در حال حاضر اکثر گوشی‌های اندرویدی هم چنین شرایطی دارند و هر دو این قابلیت‌ها را ارائه می‌کنند.

مشخص نیست که آیا چنین اتفاقی خواهد افتاد یا خیر. ولی مینگ-چی کو بر این باور است که اپل احتمالاً تاچ آیدی را در قالب یک حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر به آیفون‌هایش بازگرداند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*