دسته عجیب پلی استیشن

عجیب ترین دسته های بازی پلی استیشن که تا با حال ساخته شده است

در ادامه به معرفی تعدادی از عجیب ترین دسته هایی که تا کنون برای پلی استیشن تولید شده می‌پردازیم. آیا می‌دانستید دسته‌هایی واقعی شبیه به کاتانا یا اره برقی برای پلی استیشن وجود دارند؟

دسته‌های کنسول های خانگی از جمله آیتم‌هایی بوده‌اند که در طول تاریخ دستخوش تغییرات زیادی شده‌اند. در سال‌های گذشته، نینتندو به‌طور خاص در هر نسل از کنسول های خود، دسته‌های جدیدی را با تفاوت‌هایی بزرگ نسبت به نسل قبلی معرفی می‌کرده است. از طرف مقابل، دسته کنسول‌های ایکس باکس و پلی استیشن در گذر زمان تغییرات چندانی نکرده و صرفا در برخی نسل‌ها با قابلیت‌های جدیدی مثل باتری قابل شارژ یا کلید مخصوص ضبط ویدیو از بازی همراه شده بودند.

با نگاهی دقیق‌تر به تاریخ کنسول‌های پلی استیشن می‌توان نتیجه گرفت که دسته دوال سنس که به همراه پلی استیشن 5 روانه بازار شد، نخستین باری بود که این کمپانی ژاپنی طراحی کلی کنترلرهای خود را تغییر داد و طرحی جدید را امتحان کرد!

در گجت نیوز بخوانید:

چرا کنترلر دوال سنس بهترین دسته ساخته شده برای یک کنسول بازی است؟

سونی البته در طول حیات کنسول‌های پلی استیشن بارها اجازه تولید دسته‌های بازی برای کنسول‌هایش را به کمپانی‌های دیگر داده و حتی به‌طور رسمی هم با برخی از آن‌ها همکاری کرده است. بعضی از این دسته‌ها با حفظ شاکله اصلی دسته های دوال شاک یا دوال سنس، صرفا تغییراتی کوچک را در طراحی یا قابلیت‌ها ایجاد می‌کردند. با این وجود برخی دیگر با طراحی رادیکال و ایده‌های جذابی که قصد ارائه‌اش را داشتند، در نهایت به محصولاتی عجیب و غریب تبدیل شدند.

در میان این دسته‌های عجیب می‌توان مواردی را پیدا کرد که در آن‌ها عملکرد کلی کنترلر تحت‌الشعاع طراحی عجیب‌الخلقه قرار گرفته؛ تا جایی که نتیجه کار عملا کاربری محدودی داشت و تنها در بازی‌هایی خاص قابل استفاده بود!

در ادامه این متن قصد داریم تعدادی از عجیب ترین دسته های بازی که تا کنون برای کنسول‌های پلی استیشن تولید شده را معرفی و مرور کنیم. دیدن برخی از این دسته‌ها بدون شک برای شما جالب خواهد بود.

عجیب ترین دسته های بازی پلی استیشن که طراحی خاص و منحصربفردی دارند

در میان محصولات حاضر در این لیست می‌توان دسته‌هایی شبیه به کاتانا، اسلایم، یک اسلحه یا حتی اره برقی پیدا کرد. البته تمامی این دسته‌ها قادر به ارائه عملکردهای پایه دسته های PlayStation هستند؛ اما طراحی عجیب و غریب و نامتعارف برخی از آن‌ها عملا کاربری‌شان را با مشکل روبرو می‌کند.

با گجت نیوز همراه باشید تا به معرفی تعدادی از این دسته های عجیب و غریب پلی استیشن بپردازیم.

دسته‌های Freak Series

کنترلر FreakSeries

دهه 1990 یا 2000 میلادی اوج درخشش محتوای ترسناک یا رعب‌انگیز مخصوص نوجوانان بود و بازی‌ها و فیلم‌های سینمایی فراوانی با سوار شدن بر همین موج توانستند به فروش‌های فوق‌العاده‌ای دست پیدا کنند.

در آن سال‌ها دسته‌های عجیب و غریب زیادی برای کنسول‌های ویدیویی خانگی روانه بازار شد. با این وجود، تعدادی از عجیب ترین نمونه‌های عرضه شده به بازار، متعلق به Game Elements یا Gemini Industries بود! این کمپانی البته دسته‌هایی نرمال و طبیعی را نیز برای کنسول های خانگی عرضه کرده بود. با این وجود، جذاب ترین محصولات این برند، سری Freak Series بودند که برای پلی استیشن و ایکس باکس روانه بازار شده و طراحی جالبی داشتند!

دسته‌های ایکس باکس فریک سریز بیشتر به شکل اژدها یا موجودات فضایی بودند. با این حال، Game Elements برای پلی استیشن 2 از تم زامبی استفاده کرد و دسته‌هایی با جزئیات باورنکردنی را خلق نمود.‌ انواع و اقسام دسته‌های با تم زامبی یا هیولا برای پلی استیشن 2 به بازار عرضه شدند که برخی، سر یک زامبی با مغز بیرون زده را به تصویر می‌کشیدند و برخی دیگر شبیه به هیولایی با شاخ‌های بیرون زده بودند.

علاوه بر این، دسته‌های به شکل سامورایی یا نینجا هم از دیگر محصولات جذاب Game Elements به شمار می‌رفتند و طرفداران فراوانی برای خود دست و پا کردند.

این دسته‌ها البته با گذر زمان جذابیت خود را برای گیمرهای پلی استیشن از دست دادند؛ اما همچنان در شمار عجیب ترین دسته های این پلتفرم در ویترین خاطرات گیمرهای آن جا دارند.

دسته های Wu-Tang با طرح شائولین

دسته عجیب پلی استیشن

موزیسین‌ها اصلا با دنیای بازی‌های ویدیویی غریبه نیستند. سال‌ها قبل، Harmonix با تبدیل کردن برخی ترک‌های محبوب صوتی به بازی‌هایی مناسب برای جمع‌های دوستانه توانست به موفقیت فراوانی برسد و بازی 50 Cent: Blood on the Sand هم بسیار بهتری از چیزی بود که انتظار می‌رفت!

سال‌ها پیش از این بازی‌ها، گروه رپ Wu-Tang Clan بازی اختصاصی خود را به همراه دسته‌هایی با طرح بسیار خاص و عجیب معرفی کردند که البته هیچ‌یک ارزش خرید نداشتند!

در آن زمان، پلی استیشن برای تبلیغ بازی Wu-Tang: Shaolin Style دسته‌هایی به شکل لوگوی W این گروه رپ را در باندل‌های سفارشی این بازی تعبیه کرده و در اختیار خریداران قرار می‌داد. این دسته‌ها بسیار از زمان خود عقب بودند و با اینکه در سال 1999، یعنی دو سال پس از معرفی دسته‌های دوال شاک، روانه بازار شده بودند، فاقد آنالوگ استیک بوده و کاربری بسیار محدودی ارائه می‌کردند.

جالب اینجاست که فضای پایین این دسته برای جای گرفتن آنالوگ استیک‌ها فضای مناسبی در اختیار دارد؛ بنابراین عدم تعبیه جوی استیک نمی‌توانسته به دلیل کمبود فضا باشد. از سوی دیگر، خود بازی هم در آن زمان با نظرات منفی روبرو شد و امتیازات پایینی دریافت کرد تا نسخه این دسته های عجیب و غریب پلی استیشن بسیار زودتر از انتظار پیچیده شود!

دسته اره برقی

کنترلر اره برقی سونی

هریک از نسخه‌های رزیدنت اویل، شخصیت منفی به‌یادماندنی و جذابی دارد. در Resident Evil 3: Nemesis، شخصیت منفی اصلی نمسیس است و در Resident Evil 2، این عنوان بین مستر ایکس و جی برکین مشترک است! از طرف دیگر، به‌یادماندنی‌ترین شخصیت منفی نسخه چهارم، دکتر سالوادرو یا مرد اره‌برقی است.

در زمان عرضه Resident Evil 4، کپکام با همکاری کمپانی NubyTech، اقدام به تولید دسته‌هایی شبیه به اره برقی کرد. متاسفانه این دسته هم مثل بسیاری موارد دیگر این لیست، بیشتر آیتمی تزیینی بود تا کاربردی!

البته این دسته از لحاظ فنی و عملکردی کاملا سالم بوده و عملکرد بسیار خوبی را هم ارائه می‌کند. با این حال فشردگی بیش از اندازه کلیدها باعث می‌شود که استفاده دقیق و صحیح از آن‌ها بسیار سخت باشد. نکته جالب در خصوص این کنترلرهای اره برقی که یکی عجیب ترین دسته های پلی استیشن به شمار می‌رود، طرح قطرات خونی است که به‌طور تصادفی روی نمونه‌های مختلف این دسته پاشیده شده است! به این ترتیب هیچ دو نمونه از این دسته شبیه به یکدیگر نیستند.

بازی Resident Evil 4 در ابتدا برای کنسول گیم کیوب نینتندو طراحی و ساخته شده بود و به همین جهت، دسته‌های اره برقی هم اساسا برای آن کنسول ساخته شده بودند. با این وجود، پس از پورت شدن این بازی به PS2، طبیعتا نسخه پلی استیشن 2 این دسته‌ها نیز در اختیار کاربران این کنسول قرار گرفت.

البته علیرغم این که نسخه پلی استیشن  بازی رزیدنت اویل 4 به‌طور کلی در مقایسه با نسخه گیم کیوب بازی ضعیف‌تری است؛ اما دسته اره برقی این کنسول، بهتر از آب درآمده و کارکرد مناسب‌تری دارد.

جوی استیک‌های آنالوگ پلی استیشن

جویستیک آنالوگ PS2

دسته‌های دوال شاک محصولاتی فوق‌العاده موفق به شمار می‌روند. علیرغم آن که این دسته‌ها نخستین محصولاتی نیستند که از آنالوگ استیک بهره می‌برند، اما قطعا اولین دسته‌هایی هستند که به دو آنالوگ در طرفین مجهز هستند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید سونی به‌جز دسته‌های دوال شاک، دسته‌های دیگری را نیز با دو جوی استیک معرفی کرده و در اختیار گیمرهای پلی استیشن قرار داده است.

دسته‌های PlayStation Analog Joystick شاید از لحاظ نامگذاری، همانند دوال شاک اسم جذابی نداشته باشند، اما نخستین تلاش سونی در ارائه دسته‌هایی با دو جوی استیک به شمار می‌روند. البته این دسته‌ها از انظر اندازه شبیه به دسته‌های مربوط به بازی‌های آرکید هستند؛ اما به‌جای یک دسته، دو دسته را در اختیار کاربر قرار داده و تجربه‌ای شبیه به دسته‌های خلبانی ارائه می‌کنند.

این کنترلر سونی همچنین از دو دسته کلیدهای با عملکرد مشابه بهره می‌برد که یک دسته روی جوی‌استیک‌ها قرار گرفته و دیگری روی پایه دستگاه. از این طریق، تجربه انواع بازی‌ها با این دسته امکان پذیر خواهد شد.

بر خلاف سایر دسته‌های پلی استیشن حاضر در این لیست، جوی استیک‌های آنالوگ پلی استیشن فاقد D-Pad بودند و تمامی بازی‌های قدیمی پلی استیشن با آن سازگاری نداشتند. در عین حال، بدون این دسته‌ها، شاید هرگز دسته‌های مجهز به دو جوی استیک این‌چنین پرطرفدار نمی‌شدند و وضعیت صنعت بازی‌های ویدیویی با آنچه امروز در آن قرار داریم، متفاوت می‌شد.

دسته های به شکل شمشیرهای ژاپنی (کاتانا)

دسته عجیب پلی استیشن

اگر به بازی‌های آرکید علاقه داشته باشید، حتما عنوان Mazan: Flash of Blade برای‌تان آشناست. در این بازی، گیمر باید در نقش یک سامورایی شکارچی زامبی قرار گرفته و با استفاده از کاتانای پلاستیکی که در اختیارش قرار داشت، به قلع و قمع زامبی‌ها می‌پرداخت. مدتی بعد، کپکام با ایده گرفتن از این بازی تصمیم گرفت کاتانا را به یک دسته بازی برای پلی استیشن تبدیل کند!

بازی Onimusha 3: Demon Siege یک عنوان ارزشمند و محبوب برای کپکام به شمار می‌رود. برای ساخت این بازی، ژاپنی‌ها به سراغ ژان رنو فرانسوی رفتند و نقش اصلی بازی را به او سپردند. علاوه بر این، کپکام همچنین با کمپانی سرشناس HORI هم همکاری کرد و دسته‌ای به شکل کاتانا را برای این بازی تولید نمود!

با وجود این که دسته هوری و کپکام به‌طور کامل شبیه به یک کاتاناست؛ اما کلیدها و سایر بخش‌های کنترلی روی دسته سلاح قرار گرفته‌اند. بنابراین تنه شمشیر و غلاف آن تماما تزیینی بوده و عملکرد خاصی ندارند. با این وجود، طراحی دسته بدون آن‌ها به هیچ وجه کامل نیست؛ خصوصا با در نظر گرفتن شباهت انکارناپذیری که این بخش‌ها با یک کاتانای واقعی دارند!

به دلیل ماهیت میله مانند این کنترلر، جاگیری کلیدها روی آن بسیار نامناسب بود و استفاده از آن را بسیار سخت می‌کرد. البته امکان تکان دادن شمشیر و ارسال فرامین به بازی از طریق سیستم کنترل حرکتی وجود داشت؛ اما نتیجه کار اصلا قابل قبول نبود و تجربه ضعیفی ارائه می‌کرد. بنابراین این دسته‌های گرانقیمت را نمی‌توان چیزی بیشتر از یک آیتم تزیینی باارزش اما ناکارآمد دانست که متعلق به کلکسیون‌هاست!

دسته های به شکل اسلحه

کنترلر شبیه به سلاح

برخی سیاستمداران معتقدند بازی‌های ویدیویی می‌تواند باعث افزایش خشونت در کودکان و نوجوانان و افزایش نرخ جرایم در دنیا شود. از سوی دیگر، برخی دیگر از صاحب‌نظران هم معتقدند که بازی‌های ویدیویی اکشن قادر هستند نحوه استفاده از سلاح‌ها را به کودکان آموزش داده یا حتی باعث افزایش تمرکز و دقت آن‌ها شوند.

البته هیچ‌گونه نتایج معتبر و قابل استنادی در خصوص ارتباط بین بازی های ویدیویی و گسترش خشونت در میان کودکان و نوجوانان یافت نشده؛ اما دسته‌هایی که در گذشته به شکل اسلحه‌های جنگی طراحی شده بودند، این شائبه بزرگ را در ذهن بسیاری افراد ایجاد کرده بودند!

از میان دسته‌های مختلف پلی استیشن که به شکل سلاح‌های نظامی ساخته شده بودند، مدل‌های دلتا 6، EK-86 و البته دسته پلی استیشن اختصاصی ارتش آمریکا مهم‌ترین و جذاب‌ترین موارد به شمار می‌روند. از بین موارد یاد شده، نمونه اول برای پلی استیشن 4 توسعه داده شده و دو مورد بعدی مختص پلی استیشن 3 هستند. همچنین دسته‌های اختصاصی ارتش آمریکا چیزی فراتر از یک وسیله بازی است و توانسته مجوزهای لازم را از مقامات ارتش آمریکا کسب کند.

با وجود تفاوت‌های موجود در برندهای سازنده این اسلحه‌های تقلبی، برخی قابلیت‌های مشترک باعث شباهت آن‌ها به یکدیگر می‌شود. به‌عنوان مثال، در تمامی این دسته‌ها، کلیدهای آنالوگ نزدیک به انگشت شست قرار گرفته و کلید مربوط به شلیک کردن (R2) روی ماشه قرار دارد.

دسته Delta 6 همچنین از یک شبیه‌ساز لگد سلاح هم بهره‌مند بوده و نزدیک‌ترین حس از میدان مبارزه را به گیمرها منتقل خواهد کرد. البته این دسته‌ها به‌طور کامل قادر به انجام تمامی دستورات دسته پلی استیشن بوده و کاربری کاملی دارند. با این وجود احتمالا کسی با این دسته‌ها هوس تجربه عناوینی چون بتمن: آرکام سیتی را نکرده و از آن ها صرفا برای تجربه بازی‌های اکشن و شوتر بهره خواهد برد.

ماوس و دسته مجزای HORI

دسته عجیب پلی استیشن

علیرغم این که دسته‌های کنسول بهترین روش برای تجربه برخی ژانرهای بازی‌های ویدیویی هستند، اما زمانی که بحث بازی های شوتر باشد، این دسته‌ها با اختلاف پشت سر ماوس و کیبورد قرار می‌گیرند! گیمرهای PS4 البته می‌توانند ماوس و کیبوردی جداگانه را به کنسول خود وصل کرده و از آن طریق به تجربه بازی‌های ویدیویی بپردازند؛ اما این کار باعث از دست رفتن دقت حرکتی آنالوگ استیک‌های دسته خواهد شد.

بر همین اساس، هوری تصمیم گرفتن محصولی تولید کند که قابلیت‌های مثبت هر دو را به‌طور همزمان ارائه کند!

محصولات برند هوری به‌دفعات مختلف در لیست عجیب ترین دسته های پلی استیشن ظاهر می‌شوند. با این وجود، هیچ‌یک از آن‌ها به اندازه سری کنترلرهای TAC عجیب نیستند! جدیدترین محصولات این دسته، نسل چهارم آن‌هاست که در حقیقت ترکیبی از یک کیبورد مینیاتوری و ماوس است که هرچند برای انجام بازی‌های MMO مانند Final Fantasy XIV افتضاح است، اما در بازی‌های شوتری مثل Apex Legends عالی عمل می‌کند.

پیش از تولید مینی کیبورد برای پلی استیشن، هوری دسته‌های ترکیبی TAC را برای PS4 به فروش می‌رساند. همانند TAC 4، در این دسته هم عملکرد کلیدهای اصلی و آنالوگ استیک راست، به یک ماوس واگذار شده؛ اما به‌جای اتصال آن به کیبورد، یک دسته نصفه و نیمه پلی استیشن در سمت چپ قرار دارد.

البته نکته عجیب این دسته آن است که چینش آنالوگ و D-Pad در این سیستم کنترل شبیه به دسته ایکس باکس است که کار کردن با آن را برای گیمرهای پلی استیشن سخت‌تر می‌کند. البته تمامی کلیدهای مورد نظر کاربر روی ماوس قرار دارند. در عین حال این دسته همچنان یکی از عجیب ترین دسته‌هایی‌ست که برای کنسول‌های پلی استیشن تولید شده است!

همچنین بخوانید:

دسته بازی یا ماوس و کیبورد، کدامیک برای بازی های کامپیوتر بهتر است؟

دسته‌های مجزای هوری

کنترلر دو تکه PlayStation

دسته‌های بازی معمولا به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که با دو دست نگه داشته شوند. این روش استفاده از دسته‌ها چنان در ذهن گیمرها جا افتاده که هیچ روش دیگری به ذهن آن‌ها خطور نمی‌کند! در این میان اما HORI فکر می‌کرد می‌تواند با طراحی دسته‌ای دو قسمتی که هر بخش آن در یکی از دستان کاربر قرار گیرد، می‌تواند به موفقیت دست پیدا کند!

دسته‌های مجزای هوری (HORI Separate Controller) به‌طور اختصاصی برای کنسول پلی استیشن 2 در ژاپن عرضه شد. در نگاه اول، این دسته همانند یک دسته معمولی به نظر می‌رسد؛ اما قابلیت جدا شدن دو بخش مختلف و قرار گرفتن هرکدام در یکی از دستان کاربر باعث می‌شود که با محصولی جذاب و منحصربفرد طرف باشیم. البته استفاده از این دسته در مد دوتایی نیازمند بهره بردن از کابلی مجزاست که به همراه محصول به بازار عرضه می‌شود.

این دسته‌های به‌ظاهر عجیب، اما کاربردی، در حقیقت چیزی که جوی کان‌های امروز نینتندو ارائه می‌دهند را چند دهه پیش در اختیار گیمرهای PS2 قرار داده و حاکی از خلاقیت هوری بودند. البته این دسته‌ها علاوه بر مد معمولی استفاده، قابلیت استفاده با تنها یک دست را هم در اختیار کاربران قرار می‌دادند. البته عادت کردن به در دست گرفتن عمودی این دسته‌ها می‌تواند کمی سخت باشد؛ چرا که نیازمند استفاده از یک سوییچ قابل فعال‌سازی است!

به‌طور کلی دسته‌های مجزا، یکی دیگر از ابتکارات کمپانی HORI به شمار می‌روند که هرچند در شمار عجیب ترین دسته های پلی استیشن قرار می‌گیرند، اما حاکی از افق دید روشن و خلاقیت این برند مطرح هستند.

بیشتر بخوانید:

جذابترین لوازم جانبی پلی استیشن 5 که زامبی‌های PS5 حسابی از آنها لذت می‌برند

دسته شبیه اسلایم

دسته عجیب پلی استیشن

خرید آیتم‌های خاص و سفارشی مرتبط با فیلم‌های سینمایی یا بازی‌های ویدیویی مساله چندان عجیب و غریبی نیست. با این وجود، برخی از این آیتم‌ها در شبیه سازی اغراق می‌کنند و در نتیجه صرفا به محصولی عجیب و غریب و ناکارآمد تبدیل می‌شوند!

صنعت بازی های ویدیویی پر از چنین آیتم‌هایی‌ست! با این وجود، تعدادی کمی از آن‌ها قادرند با کنترل اسلایم مانند پلی استیشن که توسط HORI ساخته شد، رقابت کنند!

این دسته‌ها برای بزرگداشت سالروز عرضه بازی بسیار محبوب Dragon Quest XI: Echoes of an Elusive Age توسط هوری برای کنسول پلی استیشن 4 ساخته شد. رویه این دسته از جنس لاستیک طراحی شده بود و با چهره خندان و رنگ آبی جیغی که داشت به‌طور کامل طرح یک اسلایم را شبیه‌سازی می‌کرد. در این میان، کلیدهای پلی استیشن در زیر این دسته قرار گرفته بودند؛ در حالی که یک استند مخصوص برای نگهداشتن این دسته هم در جعبه آن تعبیه شده بود.

طراحان این دسته تمام تمرکز خود را معطوف به ارائه کپی برابر اصل کاراکتر اصلی منبع الهام این دسته کرده و از ارگونومی آن غافل شده بودند. بنابراین دسته‌های اسلایم شکل پلی استیشن 4 ارگونومی نامناسب داشته و گرفتن آن‌ها در دست بسیار دشوار بود.

البته این مساله به معنای طراحی ضعیف این دسته‌ها نیست؛ خصوصا زمانی که برخی محصولات دیگر حاضر در این لیست را در نظر می‌گیریم! با این وجود، کاربرد این دسته بیشتر روی طاقچه‌ها یا در کلکسیون گیمرهاست تا روی میز بازی! این مساله البته HORI را به هیچ وجه دلسرد نکرد؛ چرا که این کمپانی بعدها همین ایده را در ساخت یک دسته اسلایم شکل دیگر هم به کار برد و آن را برای نینتند سوییچ روانه بازار کرد.

دسته eSwap Pro

دسته eSwap Pro

از نظر عملکردی، تفاوت دسته‌های ایکس باکس و پلی استیشن بسیار ناچیز ارزیابی می‌شود. با صرفنظر از تفاوت‌هایی که میان طراحی و شکل کلی این دسته‌ها وجود دارد، مهم‌ترین تفاوت این دو دسته، محل قرار گرفتن جوی استیک‌هاست. در دسته ایکس باکس، جوی استیک سمت چپ در قسمت بالا قرار گرفته و D-Pad در زیر آن جا دارد. این در حالی است در دسته پلی استیشن جای D-Pad و جوی استیک سمت چپ برعکس است!

امکان تغییر موقعیت جوی استیک و دی پد سمت چپ، هدف کمپانی Thrustmaster از ساخت دسته eSwap Pro بوده است. این دسته تمامی کلیدهای اصلی دسته پلی استیشن اعم از کلیدهای اصلی، تریگرها و آنالوگ‌ها را با چینشی مناسب و معقول در بر دارد. با این وجود امکان جابجایی تمامی جوی استیک‌ها یا استفاده از ماژول‌های متنوع با کاربردهای متفاوت، چیزی است که این دسته‌ها را از سایر محصولات متمایز می‌کند.

با این وجود، آنچه در خصوص این دسته‌ها غیرقابل تغییر است، سازگاری آن‌هاست؛ چرا که دسته eSwap Pro تنها روی پلی استیشن قابل استفاده بوده و با ایکس باکس سازگار نیست!

همین تنظیم پذیری و شخصی‌سازی دسته‌های eSwap و سازگاری کامل ماژول‌های مختلف آن با یکدیگر باعث شکل گیری ترکیب‌های عجیبی در گذر زمان شده که برخی از آن‌ها جالب توجه هستند. به عنوان مثال یک دسته پلی استیشن با چینش دکمه‌های شبیه به ایکس باکس یا دسته‌ای با سه جویستیک و فاقد D-Pad یا برعکس، دسته‌ای با سه دی پد و فاقد جوی استیک از جمله ترکیب‌های جذاب این دسته هستند.

همچنان رنگ بندی جذاب ماژول‌ها و پتانسیل‌های متنوع طراحی کلیدها، دسته‌ها و استیک‌ها نیز از دیگر قابلیت‌هایی هستند که این دسته پیش روی شما قرار می‌دهد. بنابراین کنترلر eSwap Pro ضمن این که یکی از عجیب ترین دسته های پلی استیشن به شمار می‌رود، در شمار جالب‌ترین‌ها نیز قرار می‌گیرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*