فروش کی ام سی در خارج - کی ام سی T8

افتخاری بزرگ برای جک و کرمان موتور ؛ آمار خیره کننده فروش پیکاپ در سطح جهان

شرکت جک که محصولات آن در ایران بیشتر با نام کرمان موتور و کی ام سی شناخته می‌شوند، از یک رکورد فروش فوق العاده در سطح جهانی خبر داد. در ادامه با آمار صادرات و فروش پیکاپ های کی ام سی جک در سراسر جهان و خارج از ایران همراه شما هستیم.

شرکت کرمان موتور و پیکاپ‌های پرفروش جک طی سال‌های گذشته، به دو یار جدا نشدنی تبدیل شده‌اند. از پیکاپ کی ام سی T8 که لقب پرفروش‌ترین وانت چینی بازار ایران را به خود اختصاص داده است تا نسل جدید آن یعنی کی ام سی T9 و شاید در آینده‌ای نزدیک، همزاد برقی این محصول یعنی کی ام سی T9 EV، همه و همه در این افتخار شریک هستند. حالا آوازه این افتخار در اکثر نقاط جهان شنیده می‌شود. در آخرین مطلب از سری اخبار خودرو گجت نیوز، به آمار فروش جذاب پیکاپ های کی ام سی یا همان جک در اکثر نقاط دنیا نگاهی خواهیم داشت.

فهرست عناوین:

صادرات پیکاپ های کی ام سی به 132 کشور در جهان

شرکت جک در آخرین آمار فروش خود، از صادرات پیکاپ به 132 کشور در جهان خبر داد. این اتفاق به لطف 13 سال تحقیق و توسعه مداوم در زمینه ساخت وانت رخ داده و بد نیست بدانید 300 هزارمین پیکاپ شرکت جک، به تازگی از خط تولید این شرکت خارج شده است. علی رغم اینکه شرکت جک برای رسیدن به تولید 200 هزار پیکاپ، بیش از 13 سال صبر کرده است، اما باید اشاره کنیم که به لطف آوازه خوب این شرکت و صرفا در سال جاری، شرکت جک برای 100 هزار پیکاپ جدید از اکثر نقاط جهان، ثبت سفارش خواهد داشت. به علاوه بد نیست بدانید که طی سال گذشته، حدود 55 هزار پیکاپ جک از خط تولید این شرکت خارج شده‌اند که 42 هزار محصول از این عدد، سهم صادرات شدند. در کنار این اعداد، فروش بین المللی پیکاپ های کی ام سی جک هم حدود 10 درصد افزایش را تجربه کرده است و فروش داخلی این محصولات در کشور چین هم تا 16.3 درصد بیشتر شده.

صادرات پیکاپ کی ام سی به خارج - کی ام سی T9

در یک نگاه کلی می‌توان گفت که آمار فروش پیکاپ های جک در سال گذشته، با یک افزایش 11 درصدی همراه بوده است. به لطف این آمار، شرکت جک ادعا می‌کند که در سال جاری یعنی به زودی می‌تواند جایگاه دوم در بازار پیکاپ های چین را به خود اختصاص دهد. در همین راستا بد نیست اشاره کنیم که بزرگانی مثل جیلی، ایسوزو، دانگ فنگ، فوتون و …، از بازیگران اصلی در بازار پیکاپ های چینی هستند که رقابت شدید و نزدیکی را با محصولات جک ایجاد کرده‌اند. عمده پیکاپ های صادراتی جک به نقاط مختلف دنیا، شامل پیکاپ های کی ام سی T9 و کی ام سی T8 پرو می‌شوند که تنها تفاوت KMC T8 Pro با نسخه‌ مونتاژی کرمان موتور، به گیربکس اتوماتیک و چند تفاوت در کابین بازمی‌گردد.

پیکاپ های کی ام سی در کشورهای خارجی

فروش کی ام سی در خارج - کی ام سی T8

در میان کشورهایی که میزبان پیکاپ های کی ام سی یا همان جک هستند، نام بزرگانی مانند آمریکا لاتین، خاورمیانه، اروپا، استرالیا، پرو، مکزیک و قزاقستان و برزیل و … هم دیده می‌شود.

مشخصات فنی و قیمت کی ام سی T8 و T9

کی ام سی T9

صادرات پیکاپ کی ام سی به خارج - کی ام سی T9

کابین کی ام سی T9

کی ام سی T9، یک پیکاپ دو دیفرانسیل با موتور 2 لیتری توربوشارژ 221 اسب بخاری است که با گیربکس 8 سرعته اتوماتیک به هر چهار چرخ نیرو می‌رساند. این غول پیکر با حداکثر سرعت 150 کیلومتر بر ساعت، می‌تواند شیب‌های 30 درجه را نیز فتح کند. کی ام سی T9 به لیست بلندبالایی از امکانات رفاهی و ایمنی از جمله 6 ایربگ، سیستم‌های ترمز و پایداری، سنسورها، قفل‌ها، سانروف، پاور ویندوز، گرمکن‌ها، سیستم روشنایی LED، اتولایت، دی لایت، سیستم ورود بدون کلید، استارت کی لس، چراغ مطالعه، کلاستر دیجیتال، مولتی مدیا، فرمان مولتی فانکشن، تنظیمات صندلی، گرمکن صندلی، تهویه مطبوع اتوماتیک، کروز کنترل، شارژر وایرلس، سیستم صوتی، پورت USB، کنسول، عایق حرارتی، چراغ‌های همراهی، 4 حالت رانندگی، رکاب، جک بادی، آینه وسط برقی، جا عینکی و سیستم نورپردازی کابین مجهز شده است. قیمت کی ام سی T9 کرمان موتور نزدیک به 2 میلیارد تومان است.

کی ام سی T8

فروش کی ام سی در خارج - کی ام سی T8

کابین کی ام سی T8

تی ۸ از یک موتور 2 لیتری توربوشارژ بهره می‌برد که 174 اسب بخار قدرت و 290 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این میزان قدرت در تست‌های داینو نیز تأیید شده است، اتفاقی که در خودروهای تولید داخل ایران نادر است. نکته قابل توجه دیگر، عرضه تی ۸ با موتور 190 اسب بخاری در سایر کشورها است. به نظر می‌رسد کرمان موتور به دلیل کیفیت پایین بنزین در ایران، توان این موتور را برای جلوگیری از آسیب به آن به 174 اسب بخار کاهش داده است. قیمت کی ام سی T8 کرمان موتور هم در حال حاضر حدود 1 میلیارد و 700 میلیون تومان است.