قابلیت های سیستم عامل آیپد او اس 18 - iPad OS 18

سیستم عامل آیپد او اس 18 اپل معرفی شد؛ مهمترین ویژگی، ماشین حساب است!

اپل در جریان رویداد WWDC 2024 به‌صورت رسمی آیپد او اس 18 را معرفی کرد. در ادامه با ویژگی ها و قابلیت های سیستم عامل iPadOS 18 آشنا شوید.

اپل در رویداد WWDC 2024 نسخه عمده جدید سیستم عامل آیپد او اس را معرفی کرد. آیپد او اس 18در قالب نسخه بتا تا ساعاتی دیگر در دسترس توسعه‌دهندگان قرار می‌گیرد و در پاییز پیش رو برای همه کاربران منتشر خواهد شد. در ادامه جزئیات ویژگی ها و قابلیت های جدید iPadOS 18 را مطالعه کنید.

دسترسی به بخش‌های مطلب:

قابلیت های نسخه 18 سیستم عامل آیپد او اس

شخصی‌سازی صفحه اصلی و کنترل سنتر

شخصی سازی کنترل سنتر در سیستم عامل آیپد او اس 18 - iPad OS 18

آیپد هم از امکانات جدید آی او اس 18 گوشی های آیفون در زمینه شخصی‌سازی برخوردار می‌شود. به‌واسطه نسخه جدید سیستم عامل تبلت‌های اپل، کاربران می‌توانند آیکون‌ها و چیدمان صفحه اصلی (Home Screen) را با دست بازتر از همیشه شخصی‌سازی کنند. به عبارتی دیگر، می‌توانند هر المانی را در هر جایی از صفحه بدون محدودیت قرار بدهند. همچنین امکان تغییر رنگ همه آیکون‌ها فراهم شده است.

شخصی‌سازی کنترل سنتر در آیپد او اس 18 تنوع بیشتری نسبت به قبل خواهد داشت. چندین صفحه محتوا، کنترل‌های شخص ثالث برای اولین بار و تنظیم اندازه کنترل‌ها از خود کنترل سنتر برخی از تغییرات اعمال شده در این بخش به حساب می‌آیند.

بهبود دست‌خط اپل پنسل

بهبود قلم اپل در سیستم عامل iPad OS 18

قابلیت Smart Script در iPadOS 18 دست‌خط کاربر با قلم اپل در برنامه Notes را مرتب‌تر می‌کند. در واقع، دست‌خط شما کماکان به نمایش در می‌آید، ولی با ظاهری تمیزتر و خواناتر. چنین قابلیتی خصوصاً برای کسانی که باید در لحظه به سرعت نوت‌برداری کنند کاربری خواهد بود. این بازسازی و بهبود دست‌خط کاربر از طریق فرایندهای مبتنی بر ماشین لرنینگ صورت می‌گیرد.

نوار بالایی و انیمیشن‌های برنامه‌ها

نوار برنامه در سیستم عامل iPad OS 18

سیستم عامل iPadOS 18 همچنین اصلاحاتی در نحوه اجرای برنامه‌ها را به دنبال می‌آورد. به‌عنوان مثال، نواری بالای برنامه‌ها به نمایش در می‌آید که کاربر با استفاده از گزینه‌های آن می‌تواند به بخش‌های مختلف هدایت شود. در صورت نیاز کاربر به گزینه‌های بیشتر، این نوار در گوشه صفحه قرار می‌گیرد. در ضمن، انیمیشن‌هایی جدید برای اپلیکیشن‌ها در نظر گرفته شده است.

قابلیت های مبتنی بر هوش مصنوعی

هوش مصنوعی در سیستم عامل آیپد او اس 18 - iPad OS 18

نسخه جدید سیستم عامل آیپد او اس مثل آی او اس 18 از قابلیت های هوش مصنوعی اپل موسوم به Apple Intelligence بهره می‌برد. از جمله این قابلیت‌ها می‌توان به خلاصه هوشمند نوتیفیکیشن‌ها، تولید عکس، تولید ایموجی (Genmoji) و نسخه ارتقا یافته سیری اشاره کرد.

هوش مصنوعی اپل روی آیپد پرو M4 هوشمندتر و پیشرفته‌تر از سایر مدل‌های آیپد خواهد بود. کوپرتینویی‌ها می‌گویند این مدل آیپد به‌خاطر چیپی با عنوان Neural Engine توانایی انجام 38 تریلیون عملیات در ثانیه را دارد و گزینه‌ای ایده‌آل برای فعالیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی بر شمرده می‌شود.

ماشین حساب برای اولین بار در آیپد او اس 18!

ماشین حساب در سیستم عامل آیپد او اس 18 - iPad OS 18

در کمال تعجب، تا مدت‌ها اپل نیازی به ارائه اپلیکیشن ماشین حساب در آیپدها حس نمی‌کرد. حالا با آیپد او اس 18، این اپلیکیشن بالاخره در دسترس کاربران آیپد قرار می‌گیرد. این موضوع حتی طی چند وقت اخیر به یک میم اینترنتی تبدیل شده است و کاربران در شبکه‌های اجتماعی با آن شوخی کرده‌اند.

مطابق انتظار، برنامه ماشین حساب در آیپد شباهت زیادی به نمونه مشابه در آی او اس دارد، اما صفحه نمایش بزرگ‌تر آیپدهای اپل به این برنامه اجازه می‌دهد دکمه‌ها و گزینه‌های بیشتری را برای کاربر به نمایش در بیاورد. زمانی هم که مشغول استفاده از چندین برنامه باشید، اندازه ماشین حساب به‌صورت متغیر تنظیم می‌شود تا بتوانید در بهترین و راحت‌ترین اندازه ممکن از آن استفاده کنید.

یکی از قابلیت های کاربردی ماشین حساب در آیپد او اس 18، نوشتن معادلات ریاضی و انجام محاسبات مربوطه به‌صورت دست‌نوشته است. این قابلیت که Math Notes نام دارد، برای برنامه‌های ماشین حساب و Notes ارائه می‌شود.

در گجت نیوز بخوانید:
شایعات و حواشی ممنوعیت واردات باعث افزایش قیمت آیفون ۱۳ شد تماشا کنید: تست مقاومت آیفون های اپل چگونه انجام می‌شود؟ آیفون ۱۶ پرو کم حاشیه ترین نمایشگر جهان را خواهد داشت مقایسه آیفون ۱۶ پرو با گلکسی اس ۲۴ اولترا؛ پرچمدار آتی اپل دربرابر بهترین گوشی سامسونگ