هاوال اچ 6 هیبریدی

هاوال اچ 6 هیبریدی رسما رونمایی شد؛ رقیب جدید لاماری ایما HEV

هاوال اچ 6 هیبریدی در نمایشگاه خودرو شیراز 1403 معرفی شد. در ادامه با مشخصات فنی و امکانات شاسی بلند وارداتی Haval H6 HEV آشنا خواهیم شد.

شرکت بی ام کارز که به‌عنوان زیرمجموعه بهمن موتور برای عرضه خودروهای وارداتی این شرکت محسوب می‌شود، از هاوال اچ 6 هیبریدی در نمایشگاه خودرو شیراز 1403 پرده برداشت. در این بخش از اخبار خودرو سایت گجت نیوز با مشخصات و امکانات این شاسی بلند هیبریدی جدید بازار ایران آشنا خواهیم شد.

فهرست عناوین

مشخصات فنی هاوال اچ 6 هیبریدی

نمای جلوی هاوال اچ 6 هیبریدی

هاوال اچ 6 هیبریدی بهمن موتور به یک موتور 1.5 لیتری توربوشارژ و پیشرانه برقی مجهز شده که می‌تواند قدرتی برابر با 245 اسب بخار و گشتاور 530 نیوتن‌متر را به تولید برساند. قدرت تولید شده از این پیشرانه توسط گیربکس 2 سرعته به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. این خودرو با وزن 1700 کیلوگرمی خود ظرف مدت 8 تا 9 ثانیه از صفر به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد و به‌ازای هر 100 کیلومتر نیز حدود 5.5 لیتر سوخت مصرف می‌کند. محصول جدید بهمن موتور باید با لاماری ایما هیبریدی و تیگو 7 پرو پلاگین هیبریدی به رقابت بپردازد.

امکانات رفاهی و ایمنی هاوال H6 هیبریدی

کابین هاوال اچ 6 هیبریدی

از امکانات ایمنی و رفاهی هاوال اچ 6 هیبریدی می‌توان به باز شدن خودکار قفل درها در تصادف، حسگر جلو و عقب، نمایش لحظه‌ای فشار باد تایرها، کمربندهای ایمنی صندلی‌های جلو و عقب مجهز به پیش‌کشنده، سیستم ضد واژگونی، کنترل حرکت خودرو در سربالایی و سراشیبی، تنظیم برقی ارتفاع چراغ‌های جلو، کنترل پایداری الکترونیکی خودرو، کنترل کشش، ترمز پارک برقی با توقف خودکار، کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، 2 ایربگ جانبی و 2 ایربگ پرده‌ای، سیستم ضد سرقت الکترونیکی، ترمز کمکی، چراغ مه‌شکن عقب، کنترل پایداری خودرو حین گردش، سیستم حفاظتی ضد مانع شیشه بالابر، ترمز اضطراری در سرعت‌های پایین، روشنایی خودکار چراغ‌های جلو و سیستم ترمز EBA-EBD-ABS اشاره کرد.

طراحی ظاهری و ابعاد

نسل جدید هاواچ اچ 6 توسط فیل سیمونز طراحی شده است؛ سیمونز که در حال حاضر به‌عنوان مدیر ارشد دپارتمان طراحی هاوال چین شناخته می‌شود، پیش از آن در تیم طراحی شرکت‌های لندروور، فورد و لینکلن نیز حضور داشته اشت. به همین دلیل، محصول جدید هاوال از طراحی جذاب و مدرنی نسبت به قبل بهره می‌برد.

Haval H6 HEV

طراحان با استفاده از چراغ‌های باریک و اسپرت توانستند نمای جوان‌پسندی را در این خودرو به‌وجود آوردند. حجم‌دهی مناسب سپر، مه‌شکن‌های LED، خطوط هماهنگ با فرم چراغ‌ها و همچنین خطوط روی کاپوت که تا جلوپنجره امتداد دارند، توانستند چهره این خودرو را بیش از پیش جذاب کنند.

در نمای کناری نیز شاهد هماهنگی مناسب بین عناصر مختلف هستیم. طراحان با حجم‌دهی ساده و خطوط کم‌عمق توانستند نمای جذابی را به‌وجود آورند. از سایر ویژگی‌های این بخش می‌توان به زاویه‌سازی مناسب بدنه، رینگ‌های اسپرت 19 اینچی، شیب سقف و فرم قاب پنجره‌ها اشاره کرد.

نمای عقب هاوا اچ 6 هیبریدی

در نمای عقب نیز چراغ‌های به هم متصل را می‌بینیم که مشابه سایر شاسی بلندهای چینی است. خطوط مورب روی در صندوق و محل نصب پلاک از سایر ویژگی‌های این بخش محسوب می‌شوند. با وجود این‌که طراحان در بدنه این خودرو، به‌ویژه در سپر و گلگیرها از عناصر پلاستیکی مشکی‌رنگ و ارزان‌قیمت استفاده کردند، اما به‌طور کلی هاوال H6 هیبریدی از لحاظ طراحی در سطح مناسبی قرار دارد و می‌تواند نگاه مشتریان را به‌خوبی به خود جلب کند.

هاوال H6 هیبریدی دارای 4653 میلی‌متر طول، 1886 میلی‌متر عرض، 1730 میلی‌متر ارتفاع و 2738 میلی‌متر فاصله محوری است که از لحاظ ابعاد کمی از لاماری ایما بزرگتر خواهد بود.

طراحی داخلی و کابین هاوال اچ 6 هیبریدی

طراحان سعی کردند در طراحی کابین هاوال اچ 6 هیبریدی از اصل ساده‌سازی استفاده کنند و به همین دلیل، کلیدهای فیزیکی کمتری نسبت به قبل به چشم می‌خورد. طراحان برای کابین این خودرو از نمایشگر بزرگ 10.3 اینچی در وسط داشبورد و مانیتور 10.25 اینچی در پشت فرمان استفاده کردند.

Haval H6 HEV

از سایر ویژگی‌های کابین این شاسی بلند هیبریدی جدید بازار ایران می‌توان به پوشش چرم در فرمان و بخش میانی داشبورد، فرمان D شکل مدرن، تودری‌ها و عناصر مختلف با کیفیت، صندلی‌های چرم مصنوعی، سانروف، ترمز دستی برقی دکمه‌ای و کلید چرخان کریستالی برای انتخاب حالت‌های رانندگی اشاره کرد.

کابین این خودرو فضای مناسبی برای نشستن 4 سرنشین بلندقد را فراهم کرده است. فضای بار صندوق عقب این خودرو به‌شکل استاندارد حدود 600 لیتر است، اما با خواباندن صندلی عقب می‌توان این فضا را به 1485 لیتر افزایش داد.

قیمت هاوال H6 هیبرید

هاوال اچ 6 هیبریدی در بازارهای جهانی با قیمت 25 تا 29 هزار دلار به فروش می‌رسد. از این رو احتمالا این خودرو با احتساب هزینه‌های گمرکی با قیمت حدود 3 میلیارد تومان وارد کشور خواهد شد.

گالری تصاویر Haval H6 HEV

همچنین بخوانید:
تست تصادف هاوال H6 ؛ یک چینی 5 ستاره + ویدیو هاوال نسخه جدید شاسی بلند H6 را معرفی کرد؛ چهره متحول‌شده با موتور 240 اسب بخاری هاوال H6 هیبرید با این مشخصات فنی و امکانات در ایران عرضه می‌شود + کاتالوگ رسمی

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*