جنگ ایلان ماسک با اپل

آغاز جنگ ایلان ماسک با اپل؛ استفاده از آیفون در شرکت‌های ماسک ممنوع می‌شود

بعد از اعلام خبر یکپارچه‌سازی هوش مصنوعی ChatGPT با آیفون، جنگ ایلان ماسک با اپل نیز آغاز شده است. ماسک استفاده از تمام دستگاه‌های اپل را در شرکت‌هایش ممنوع می‌کند؛ اما چرا؟

مدت‌ها بود که شایعاتی از همکاری اپل و OpenAI برای توسعه یک مدل هوش مصنوعی مشابه ChatGPT جهت استفاده در محصولات اپل شنیده می‌شد. شب گذشته اپل در کنفرانس WWDC خود رسماً جامه اپل به این شایعات پوشید و از همکاری با این غول فناوری برای یکپارچگی عمیق ChatGPT در گوشی های آیفون خبر داد. همین اتفاق کافی بود تا شعله‌های جنگ ایلان ماسک با اپل بالا بگیرد. در واقع این همکاری، ماسک را به شدت خشمگین کرده و حتی تهدید کرده که استفاده از دستگاه‌های اپل در سراسر شرکت‌هایش را ممنوع خواهد کرد.

حسادت ایلان ماسک به همکاری اپل و OpenAI

اپل دیشب از همکاری خود با OpenAI برای ارتقای دستیار صوتی سیری رونمایی کرد. با انتشار سیستم عامل iOS 18، سیری به سطحی از هوشمندی مشابه ChatGPT مجهز خواهد شد و قادر به انجام گفتگوهایی کاملاً انسانی و طبیعی خواهد بود. در حالی که اکثر درخواست‌ها توسط فناوری اپل پردازش می‌شوند، الگوریتمی وظیفه تشخیص و ارجاع وظایف پیچیده‌تر به OpenAI را بر عهده خواهد داشت.

جنگ ایلان ماسک با اپل بر سر ChatGPT

بیشتر بخوانید:

جدایی ایلان ماسک از تسلا: یا ۶۵ میلیارد دلار حقوق می‌دهید، یا می‌روم

این ادغام Siri را به دستیاری توانمندتر از همیشه تبدیل می‌کند؛ اما به نظر می‌رسد که همه از این موضوع استقبال نمی‌کنند. ایلان ماسک در پستی که در شبکه اجتماعی X منتشر کرده، نظر خود را در مورد این همکاری به صراحت بیان کرده است.

ماسک در این پست هشدار می‌دهد که اگر اپل ادغام ChatGPT را در سطح سیستم‌عامل (OS) انجام دهد، استفاده از دستگاه‌های اپل را در شرکت‌هایش ممنوع خواهد کرد. این میلیاردر مالک شرکت‌های متعددی از جمله X، اسپیس‌ایکس، تسلا و شرکت حفاری Boring است. او همچنین شرکت هوش مصنوعی خود به نام xAI را دارد، اما به نظر می‌رسد این تنها دلیل مخالفت او با این همکاری نباشد.

جنگ ایلان ماسک با اپل

بیشتر بخوانید:

هشدار ایلان ماسک: هوش مصنوعی شما را بیکار می‌کند

ماسک یکی از بنیان‌گذاران OpenAI در کنار مدیرعامل فعلی این شرکت، سم آلتمن بود؛ اما در سال ۲۰۱۸ از هیئت مدیره آن کناره گیری کرد. پس از ظهور ChatGPT، رفتار این دو تاجر به طور فزاینده‌ای نسبت به یکدیگر انتقادآمیز شده است. ماسک در ماه‌های گذشته با طرح شکایتی علیه OpenAI، این شرکت را به نقض قرارداد متهم کرده و مدعی شده است که آلتمن و دیگر مدیران به جای پایبندی به ماهیت غیرانتفاعی و متن‌باز OpenAI، به‌دنبال منافع تجاری شخصی خود هستند.

همه این‌ها نشان می‌دهد که جنگ ایلان ماسک با اپل از حسادت او به رابطه تیم کوک، مدیرعامل اپل با سم آلتمن نشأت می‌گیرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*