مارس C300

مارس C300 در نمایشگاه خودرو شیراز معرفی شد +مشخصات فنی و قیمت

شرکت آرشام موتور در نمایشگاه خودرو شیراز از کراس اوور وارداتی خود با نام مارس C300 رونمایی کرد. این خودرو چینی با مشخصات و امکانات جذاب به‌زودی روانه بازار داخلی خواهد شد.

آرشام موتور به‌عنوان یک مونتاژکار جدید در صنعت خودرو ایران، این روزها و در حاشیه نمایشگاه خودرو شیراز از کراس اوور وارداتی خود با نام مارس C300 رونمایی کرده است. مارس در واقع نامی است که آرشام موتور برای ری‌برند محصولات وارداتی خود در نظر گرفته و محصولات وارداتی و مونتاژی این شرکت قرار است با همین نام در ایران عرضه شوند.

مارس C300 که در این مطلب از بخش اخبار خودرو گجت نیوز قصد معرفی آن را داریم در واقع همان دانگ فنگ آئولوس AX7 محسوب می‌شود که قرار است در دو نسخه معمولی و پرو در ایران عرضه شود. گفتنی است، آرشام موتور که در حال حاضر واردکننده این محصول است قصد دارد در آینده فرآیند مونتاژ آن در ایران را عملیاتی کند.

فهرست عناوین

مشخصات فنی مارس C300 ؛ رقیب جدید کراس اوورهای چینی مونتاژی

مارس C300 به‌عنوان یک کراس اور کوچک سایز، از یک پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ مجهز به فناوری پاشش مستقیم سوخت برخوردار است که قدرت 190 اسب بخار و گشتاور 300 نیوتن‌متر را تولید می‌کند.

مارس C300

این قدرت را یک گیربکس هفت سرعته دو کلاچه از نوع تر به چرخ‌های جلو خودرو می‌رساند. سیستم تعلیق مارس C300 نیز در جلو از نوع مک فرسون و در عقب از نوع دو جناغی مستقل است.

طراحی ظاهری و ابعاد

مارس C300 یا همان آئولوس AX7 اولین بار در سال 2018 معرفی شد و در مدت زمانی که از معرفی‌اش می‌گذرد دو فیس لیفت نه‌چندان جذاب داشته است. با این وصف نباید از این خودرو انتظار یک طراحی مدرن و به‌روز داشت و بیشتر با یک طراحی از مد افتاده مواجهیم.

مارس C300

به‌طور کلی در طراحی خودرو شاهد همان المان‌های طراحی خودروهای دانگ فنگ هستیم؛ به‌طوری که در جلو یک جلوپنجره کرومی بزرگ با چراغ‌های کشیده و در مجموع طراحی نه‌چندان مدرن به‌چشم می‌خورد.

در نمای عقب خودرو هم مانند آنچه در بسیاری از خودروهای چینی دیگر دیده‌ایم، شاهد چراغ‌های یکپارچه هستیم که با یک لاین نوری به هم وصل شده‌اند. البته در این بخش، وجود دیفیوزر پلاستیکی در زیر سپر با لاین قرمز، کمی خودرو را جذاب‌تر کرده است.

مارس C300

مارس سی 300 از نظر ابعاد دارای طول 4660، عرض 1880 و ارتفاع 1690 میلی‌متر است و فاصله محوری آن نیز 2715 میلی‌متر اعلام شده که آن را در دسته کراس اوورهای سایز متوسط بازار قرار می‌دهد.

طراحی داخلی و کابین

مانند آنچه در بخش طراحی ظاهری گفتیم، در بخش طراحی داخلی هم خبری از جذابیت و المان‌های مدرن نیست. در کابین آنچه ابتدا جلب توجه می‌کند داشبورد خودرو با یک نمایشگر بزرگ 12.3 اینچی لمسی در مرکز آن است. دریچه‌های ورودی هوا نیز با حالتی کشیده و بزرگ در بخش بالای داشبورد جای گرفته‌‌اند.

مارس C300

با توجه به فاصله محوری 2715 میلی‌متری و ابعاد خودرو، کابین خیلی بزرگ و جادار نیست؛ اما باید اذعان کرد که برای کاربری‌های روزمره، مناسب به‌نظر می‌رسد.

فرمان دی‌کات، تریم داخلی چرم با دو رنگ و تریم داخلی طرح کربن از دیگر شاخصه‌های بارز طراحی کابین مارس سی 300 هستند.

امکانات رفاهی و آپشن‌های ایمنی

مارس C300

از جمله امکانات رفاهی و آپشن های ایمنی مارس سی 300 باید به سیستم کنترل پایداری، ترمز پارک برقی، اتوهلد، نورپردازی داخلی، دسته دنده الکترونیکی، نمایشگر 12.3 اینچی، کلاستر دیجیتال، فناوری LED چراغ‌ها، سنسور نور، روف رک، دو کیسه هوا برای راننده و سرنشین، دو کیسه هوای جانبی، کروز کنترل هوشمند، سنسور TPMS، سانروف پانورامیک، قابلیت ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای، صندلی برقی راننده و سرنشین، سیستم تهویه اتوماتیک و دوربین دنده عقب اشاره کرد.

در مجموع باید گفت مارس سی 300 با این مشخصات و امکانات می‌تواند رقیب درخور توجهی برای کی ام سی ایکس 5 و کی ام سی JS6 باشد.

قیمت مارس C300

در حال حاضر آرشام موتور قیمتی برای کراس اوور وارداتی خود اعلام نکرده و باید منتظر اعلام برنامه فروش این خودرو باشیم تا قیمت آن مشخص شود.

ویدیو مرتبط
مطالب مرتبط در گجت نیوز:
کامیون کشنده بایک X9 بهمن دیزل با امکانات لوکس معرفی شد متقاضیان خرید خودروهای وارداتی بخوانند؛ فروش این هفته آغاز می‌شود اکستریم دو محصول VX و TXL را در نمایشگاه خودرو شیراز به نمایش می‌گذارد فونیکس NEV و فونیکس با برترین محصولات خود در نمایشگاه شیراز حضور پیدا می‌کند

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*