واکنش وزیر ارتباطات به استقبال ایرانی ها از همستر کامبت

واکنش وزیر ارتباطات به استقبال ایرانی ها از بازی همستر کامبت

عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت سیزدهم، در واکنش به استقبال ایرانی ها از بازی همستر کامبت که این روزها فراگیر شده، گفته چیزی پشت این بازی نیست!

بعد از موفقیت نات کوین، این روزها همه جا افراد بسیاری را در حال تپ کردن روی صفحه موبایل برای جمع‌آوری سکه‌های بازی تلگرامی همستر کامبت می‌بینیم. کار حتی به شبکه‌های اجتماعی نیز رسیده و بسیاری از افراد در حال اظهارنظر یا حتی شوخی درباره این بازی هستند. حال و در جدیدترین اخبار ارز دیجیتال، وزیر ارتباطات دولت سیزدهم نسبت به استقبال شدید ایرانی ها از بازی همستر کامبت واکنش نشان داده است.

وزیر ارتباطات: ایرانی ها به بازی همستر کامبت دل نبندند!

وزیر ارتباطات در واکنش به سوال یک خبرنگار درباره استقبال ایرانی ها از بازی همستر کامبت گفته این یک بازی جدید است که پشت آن چیزی نیست و مردم نباید به آن دل ببندند.

بازی همستر کامبت

این اظهارنظر آقای زارع پور در حالیست که این روزها شمار کاربران بازی همستر در سطح جهان از 120 میلیون نفر فراتر رفته و این رقم با تعداد 25 میلیون کاربر نات کوین فاصله شگرفی دارد.

هشدار پلیس فتا درباره کلاهبرداری همستر کامبت

گفتنی است با وجود این‌که بازی تلگرامی همستر کامبت این روزها در کشورمان محبوبیت زیادی پیدا کرده، پلیس فتا رسما از آغاز فعالیت‌های کلاهبرداری پیرامون این بازی خبر داده است. بنا بر اعلام سرهنگ رامین پاشایی، معاون اجتماعی پلیس فتا، در حال حاضر 18 پرونده فروش کد مورس بازی همستر در ایران تشکیل شده است.

آقای پاشایی می‌گوید این نخستین بار است که چنین بازی در سراسر دنیا در این حد همه‌گیر می‌شود و با توجه به منبع ناشناخته آن، هیچ کارشناس داخلی یا خارجی به آن خوش‌بین نیست.

در همین رابطه، سرهنگ تورج کاظمی، رئیس پیشین پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران بزرگ نیز ضمن اشاره به نگرانی و تردید خود نسبت به بازی تلگرامی همستر کامبت، از آغاز فعالیت‌های کارشناسان حوزه فضای مجازی برای بررسی این بازی، آسیب‌ها و تهدیدهای آن خبر داد.

بازی تلگرامی همستر کامبت

به‌گفته آقای کاظمی، اگرچه ارائه‌دهندگان این بازی مدعی هستند که ارز دیجیتالی آن در آینده نزدیک رونمایی می‌شود، اما هیچ‌چیز مشخص نیست و ممکن است در آینده هیچ ارزی ارائه نشود. وی افزود:

نکته کلیدی ماجرا اینجاست که حتی به فرض رونمایی ارزی که در آینده ارزشمند شود، مشخص نیست که آن ارز به کاربران این بازی برسد. پس جای شگفتی است که چرا با وجود این همه ابهام و تردید در منشا و سرنوشت همستر کامبت، چرا مردم وقت و هزینه خود را صرف آن می‌کنند؟

او در پایان با تاکید بر ضرورت انجام بررسی‌های کارشناسانه جهت تشخیص اطلاعاتی که این بازی از کاربران می‌گیرد و آسیب‌هایی که می‌تواند در پی داشته باشد، به کاربران ایرانی توصیه کرد تا زمان مشخص شدن این موارد، وقت خود را صرف این بازی نکنند.

آخرین اخبار و مقالات همستر کمبات: