آی سی هارد گوشی

برای خرید و تعویض آی سی هارد گوشی این موارد را بدانید

یکی از انواع مدل‌هایی که برای آی سی موبایل وجود دارد، آی سی هارد گوشی است. IC در واقع قطعه‌ای کوچک و ریز است که به‌عنوان یک واحد الکترونیکی برای پردازش استفاده می‌شود. هر یونیت و بخش در گوشی به یک IC نیاز دارد؛ از باتری و شارژر گرفته تا دوربین‌ها، سنسورها.

برای هارد گوشی‌های موبایل نیز از ic استفاده می‌کنند. اگر این قطعه خراب شود، باید یک نمونه جدید از آن را تهیه کرده و با مدل قدیمی تعویض کنید. برای این کار باید نکات مهمی را در نظر داشته باشید که تمام آن‌ها را در این مطلب آموزشی به شما توضیح می‌دهیم.

آی سی هارد چیست؟

قبل از اینکه برویم سراغ نکات تعویض آی سی هارد گوشی، بهتر است بدانیم که اصلا این قطعه چیست و چه ‌کار می‌کند. فضای ذخیره‌سازی داخلی در هر موبایلی وجود دارد. برای این‌که بتوانید از این فضا استفاده کنید، باید IC مربوط به آن را روی دستگاه خود داشته باشید.

IC مخفف عبارت Integrated Circuit بوده و به‌عنوان مدار مجتمع شناخته می‌شود. آی سی هارد موبایل نیز یک مدار مخصوص و جداگانه برای فضای ذخیره‌سازی است که اطلاعات را کنترل کرده و امور انتقال بین CPU، رم و قطعات دیگر را انجام می‌دهد.

چه نکاتی را باید برای خرید آی سی هارد بدانیم؟

آی سی هارد گوشی

در صورتی که می‌خواهید از مدل‌های مختلف آی سی هارد موبایل برای تعمیر و تعویض استفاده کنید باید نکاتی را برای این کاربلد باشید. قبل از تعویض آی سی هارد گوشی باید نکاتی که در این بخش ارائه می‌دهیم را بررسی کنید تا راحت‌تر بتوانید تعمیرات را انجام دهید.

شرکت‌های سازنده آی سی هارد گوشی

قبل از این‌که نسبت به خرید آی سی هارد گوشی اقدام کنید، بهتر است بدانید که چه شرکت‌هایی این محصول را تولید می‌کنند. به‌دلیل اهمیت بالایی که این قطعه برای عملکرد موبایل‌های هوشمند دارد، علاوه بر شرکت‌های سازنده گوشی مانند سامسونگ، شیائومی و اپل، شرکت‌هایی نیز به‌صورت تخصصی این قطعات را تولید می‌کنند.

اگر قصد خرید آی سی هارد موبایل را دارید باید بدانید که برندهای توشیبا (Toshiba)، هاینیک (SK Hynix) و سندیسک (SanDisk) این قطعه را تولید می‌کنند. قدیمی‌ترین آن‌ها توشیبا است که در تولید قطعات مختلف گوشی‌های سامسونگ همکاری مؤثری دارد.

ظرفیت‌های موجود در آی سی هارد گوشی

ظرفیتی که برای آی سی هارد گوشی وجود دارد، نکته دیگری است که باید برای خرید و تعویض آن در نظر داشته باشید. فرقی نمی‌کند که از چه برندی آی سی موبایل را می‌خرید؛ باید بدانید که ظرفیت آن چقدر بوده و آیا این ظرفیت با موبایل شما سازگاری دارد یا خیر.

باید گفت که امروز ظرفیت‌های مختلفی برای فضای ذخیره‌سازی موبایل‌های هوشمند وجود دارد که این ظرفیت‌ها به آی سی آن مربوط است. این ظرفیت از 4 گیگابایت تا 1 ترابایت بوده و رایج‌ترین آن‌ها 128 و 256 گیگابایت در گوشی‌های جدید هستند. در مدل‌های قدیمی نیز بیشتر از آی سی با ظرفیت‌های 32 یا 64 گیگابایت استفاده می‌کنند.

امکان افزایش ظرفیت حافظه گوشی با آی سی جدیدتر

همان‌طور که دیدید مدل‌های مختلفی از آی سی هارد گوشی با ظرفیت‌های گوناگون وجود دارند. شما باید قبل از خرید این قطعه و تعویض آن با آی سی هارد موبایل قدیمی ببینید که آیا این قطعه با گوشی شما سازگار است یا خیر.

اگر مشخصات فنی یک گوشی هوشمند را بررسی کرده باشید قطعا دیده‌اید که امکان افزایش ظرفیت فضای داخلی را در آن مشخص کرده‌اند. به‌طور مثال، یک گوشی را نمی‌توان بیشتر از 256 گیگابایت ظرفیت داد؛ این یعنی بورد آن قادر به پشتیبانی از آی سی با ظرفیت بیشتر از عدد تعیین شده نخواهد بود.

انواع کیفیت‌های موجود در آی سی هارد موبایل

اما نکته‌ای که از بیشترین اهمیت برخوردار بوده و می‌تواند فرایند تعویض آی سی هارد گوشی را دچار تغییر کند، کیفیت‌هایی هستند که برای این محصول وجود دارند. نمونه‌های مختلفی از آی سی موبایل در بازار وجود دارند که هرکدام ازنظر کیفی با یکدیگر متفاوت هستند.

  • آی سی نیو یا همان نو که کاملا جدید است.
  • آی سی سکند که دست‌دوم بوده و پس از جداشدن از بورد قدیمی و شابلون زدن به‌فروش می‌رسد.
  • آی سی اورجینال که توسط شرکت‌های اصلی و غیر چینی تولید شده است.
  • آی سی سکند AAA که کیفیت بیشتری داشته و تنها از بورد معیوب در کارخانه جدا شده است.

چگونه آی سی هارد گوشی اندرویدی را تعویض کنیم؟

اگر قصد تعویض آی سی هارد موبایل‌های اندرویدی را دارید، باید ابتدا به بورد دستگاه دسترسی پیدا کرده و به کمک هیتر کمی آی سی را داغ کنید. پس از داغ‌ شدن پایه‌های آی سی موبایل از بورد جدا می‌شوند. سپس باید محل اتصال این قطعه را تمیز کرده و نمونه جدید را متصل کنید.

نحوه تعویض آی سی هارد گوشی‌های آیفون

موضوعی که امروز بسیاری از تعمیرکاران به دنبال آن هستند، تعویض آی سی هارد موبایل‌های آیفون است. آی سی موبایل آیفون نسبت به گوشی‌های اندروید کمی متفاوت‌تر بوده و دلیلی منطقی نیز برای آن وجود دارد. در این دستگاه‌ها باید پس از جداسازی قطعه بورد گوشی را به پروگرامر متصل کنید تا مشکلات آن شناسایی شوند. در صورت عدم وجود مشکل قادر به نصب آی سی جدید هستید. این کار به‌راحتی قابل‌ انجام خواهد بود.

آی سی استور؛ بهترین ارائه‌دهنده آی سی هارد موبایل

آی سی هارد گوشی

نکته دیگری که اهمیت زیادی برای تهیه آی سی موبایل و تعویض آن وجود دارد، خرید از یک فروشگاه معتبر مانند icstore است. آی سی استور یکی از بزرگ‌ترین فروشگاه‌های اینترنتی برای انواع قطعات موبایل و ابزارهای تعمیرات آن است. با مراجعه به آی سی استور می‌توانید نسبت به خرید بهترین مدل‌های آی سی هارد موبایل اقدام کنید.

جمع‌بندی

در صورتی که آی سی هارد گوشی شما دچار مشکل شده، باید یک نمونه جدید از آن تهیه کرده و سپس با کمک ابزارهای خاص این قطعه را تعمیر کنید. در نظر داشته باشید که آی سی موبایل هارد مدل‌های مختلفی داشته و از نظر کیفیت نیز به دسته‌بندی‌های مختلف تقسیم می‌شود.

برندهای مختلفی مانند توشیبا و سندیسک این محصول را تولید می‌کنند. همچنین می‌توانید در مدل‌های نو، دست‌دوم یا حتی چینی نیز این قطعه را بخرید. در این مطلب آموزشی تمام سعی خود را کردیم تا نکاتی که برای تعمیر این قطعه و خرید نمونه باکیفیت آن وجود دارند را به شما توضیح دهیم. می‌توانید برای خرید هرکدام از این محصولات به فروشگاه آی سی استور مراجعه کنید.

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*