آیا تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۲۰ برای گوشی‌های چینی بیش از حد گران است؟

اسنپدراگون ۸۲۰ در حال حاضر یکی از قدرتمندترین تراشه‌های موجود در بازار است و این جای تعجبی ندارد که در اکثر پرچم‌داران کمپانی‌های معتبر شاهد استفاده از این تراشه باشیم. طبق بنچمارک‌های گرفته شده نیز تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۲۰ می‌تواند امتیاز ۱۳۵,۰۰۰ را به راحتی در بنچمارک AnTuTu 6.0 کسب کند و از تراشه‌ی A9 ساخت اپل و همچنین اگزینوس ۸۸۹۰ پیشی گیرد. هرچند این عمل‌کرد بالا گویا هزینه‌هایی نیز در بر دارد و باعث می‌شود تا قیمت تمام شده‌ی گوشی کمی گران شود. جالب است بدانید که شمار زیادی از سازندگان گوشی در چین نیز سعی کرده اند از تراشه‌های هلیو ایکس ۲۰ ساخت مدیاتک یا اسنپدراگون ۶۵۲ استفاده کنند. در ادامه با گجت نیوز همراه شوید.

طبق گزارشی که به دستمان رسیده، تحلیلگران بر این باور هستند که تراشه‌ی قدرتمند اسنپدراگون ۸۲۰ در چین تقریبا قیمتی معادل با ۷۰ دلار دارد. همین گرانی این چیپست باعث می‌شود تا کمپانی‌های چینی از استفاده‌ی این چیپست در گوشی‌های خود جلوگیری کرده و به سمت تراشه‌های دیگر بروند. یکی از تراشه‌های جایگزین نیز هلیو ایکس ۲۰ ساخت مدیاتک نام دارد که در حدود ۳۰ دلار قیمت داشته و گزینه‌ی مقرون به صرفه‌تری به نظر می‌رسد.

همین ارزان قیمت بودن باعث شده تا هلیو ایکس ۲۰ بتواند به یک گزینه‌ی مناسب برای پرچم‌داران و گوشی‌های میان‌رده‌ی رو به بالا شود. جالب است بدانید که این تراشه در بنچمارک AnTuTu امتیازی در حدود ۹۰,۰۰۰ کسب کرده است. شاید این تراشه به قدرت اسنپدراگون نرسد، اما مقرون به صرفه بودن آن باعث شده تا اکثر کمپانی‌های چینی به سمت این تراشه جذب شوند.

از نظر سخت افزاری، هر دو تراشه حرف‌های زیادی برای گفتن دارند. آخرین تراشه‌ی کوالکام که در گوشی‌های پرچم‌دار سامسونگ استفاده شده از تکنولوژی ۱۴ نانومتری FinFET استفاده کرده است. در پردازنده‌ی این تراشه از دو هسته‌ی Kryo با فرکانس ۱.۵۹ گیگاهرتز استفاده شده و دو هسته‌ی Kryo دیگر نیز وجود دارد که از فرکانس ۲.۱۵ گیگاهرتز بهره می‌برد. در کنار این پردازنده‌ی قدرتمند، یک پردازنده‌ی گرافیکی آدرنو ۵۳۰ نیز وجود دارد و از رم LPDDR4 نیز پشتیبانی می‌گردد.

در طرف دیگر، یک پردازنده ساخت مدیاتک وجود دارد که در تولید آن از پروسه‌ی ۲۰ نانومتری استفاده شده است. بر روی تراشه‌ی هلیو ایکس ۲۰ ( Helio X20 )، یک پردازنده‌ی ۱۰ هسته‌ای قرار دارد که دو هسته‌ی آن Cortex-A72 بوده و با فرکانس ۲.۳ گیگاهرتز کار می‌کند، ۸ هسته‌ی باقیمانده نیز Cortex-A53 هستند که به دو دسته‌ی ۴ هسته‌ای تقسیم شده و ۴ هسته‌ی اول با فرکانس ۲.۰ گیگاهرتز و ۴ هسته‌ی دوم نیز با فرکانس ۱.۴ گیگاهرتز کار می‌کند. پردازنده‌ی گرافیکی این تراشه، Mali-T880 MP4 نام دارد و از رم‌های LPDDR3 نیز پشتیبانی می‌گردد.

منبع: androidheadlines

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*