کتانی‌ HyperAdapt 1.0 نایکی که خودش را با سایز پا تطبیق می‌دهد

تماشا کنید: کتانی‌ HyperAdapt 1.0 نایکی که خودش را با سایز پا تطبیق می‌دهد

اگر از آن دسته از افرادی هستید که اکثر اوقات از کتانی‌های ورزشی استفاده می‌کندد، احتمالا بزرگ‌ترین مشکل‌تان همیشه این بوده است که پای خود را داخل کتانی جای دهید و سایز آنرا با استفاده از کشیدن بندها یا بستن چسب‌های کشی تنظیم کنید. کمپانی نایکی (Nike) برای این مشکل به ظاهر پیش پا افتاده هم راه حلی را پیدا کرده است و قرار است همین چند دقیقه وقت تلف کردن را هم برطرف کند. کتانی‌های HyperAdapt 1.0 راه چاره‌‌ی ورزشکاران هستند؛ در ادامه با گجت نیوز همراه باشید.

کمپانی نایکی سال‌ها پیش و در سال ۲۰۱۱ میلادی، سری محدودی از کفش‌های ورزشی خود را با الهام از سریال Back to the Future روانه‌ی بازار کرده بود که فروش آن خرج مصارف خیریه شده بود. حالا بار دیگر نایکی آن محصول قبلی را زنده کرده است و با تغییراتی در طراحی ظاهری و مشخصات فنی، آن‌را به محصولی تبدیل کرده است که واقعا به آینده تعلق دارد.

نام این محصول انقلابی، HyperAdapt 1.0 است. سنسورهایی داخل این کتانی تعبیه شده‌اند که به محض وارد شدن پاشنه‌ی پا به فضای داخلی کفش، فعال می‌شوند و سایز HyperAdapt را تغییر می‌دهند و این تغییر سایز تا حدی انجام می‌شود که کتانی دقیقا به دور پا فیت شود و از جای خود حرکت نکند.

nike-hperadapt-5

البته اگر این سایز باب میل‌تان نباشد می‌توانید با استفاده از دو دکمه که داخل کتانی قرار گرفته است، سایز آنرا افزایش و یا کاهش دهید و گشادی یا تنگی احتمالی را برطرف کنید. درواقع با پوشیدن کتانی‌های HyperAdapt دیگر نیازی نیست که خم شوید و برای سفت کردن و شل کردن بندها کلنجار بروید، همه چیز به طور خودکار انجام می‌شود و شما نیاز به انجام کاری ندارید.

در ویدیوی کوتاه زیر می‌توانید دموی تبلیغاتی این محصول فضایی را ببینید و با نحوه‌ی حرکت بخش‌های مختلف کفش برای سفت شدن به دور پا، آشنا شوید:


احتمالا با تماشای ویدیو با خود گفته‌اید که HyperAdapt یک محصول فانتزی است و در حد یک ایده باقی خواهد ماند. شاید درحالت عادی حق با شما باشد اما ما اینجا درباره‌ی یکی از پیشروهای دنیای تکنولوژی‌های پوشیدنی یعنی نایکی صحبت می‌کنیم. این محصول در مرحله‌ی پیش‌فروش قرار دارد و ورزش‌کارانی که دارای حساب عضویت Nike+ باشند، می‌توانند این محصول را در سه رنگ مختلف سفارش دهند.

البته هنوز هیچ صحبتی درباره‌ی قیمت نشده است، اما HyperAdapt 1.0 قرار است تا تعطیلات پایان سال ۲۰۱۶ آماده‌ی تحویل به خریداران شود. نایکی هدف اصلی خود از تولید و توسعه‌ی این فناوری را کنترل حواس‌پرتی ورزش‌کاران حرفه‌ای بیان کرده است و قصد دارد با عرضه‌ی این محصول، خیال ورزش‌کاران بایت سفتی و شل بودن کفش‌هایشان را راحت کند تا تنها بر روی میدان مسابقه تمرکز داشته باشند.

nike-hperadapt-1

همچنین نایکی امیدوار است در آینده بتواند قابلیتی را به HyperAdapt اضافه کند تا سنسورهای این کتانی بتوانند براساس نیاز ورزشکار، موقعیت را تشخیص دهند و سایز کفش را برای آن حالت خاص تنظیم کنند (مثلا در مواقع مصدومیت که نیاز است کتانی‌ها به سرعت درآورده شوند).

منبع: gizmag

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*