راه حل خنک کردن زمین

راه حل خنک کردن زمین بالاخره پیدا شد

دانشمندان بالاخره توانسته‌اند راه حل خنک کردن زمین و برطرف کردن مشکل گرمایش جهانی را پیدا کنند. هرچند که روش جدید می‌تواند بسیار خطرناک بوده و عواقب جبران‌ناپذیری داشته باشد.

یک گروه فعال در حوزه تغییرات زیست‌محیطی توانسته میلیون‌ها دلار پول را برای تحقیقات خود روی یک ایده عجیب جذب کند. راه حل جدید برای خنک کردن زمین بر پایه مهندسی آب‌وهوا است و دیگر کاری به فعالیت‌های انسانی ندارد. برخی افراد نسبت به این روش تردید دارند و برخی دیگر را نیز ترس فرا گرفته است.

راه حل خنک کردن کره زمین می‌تواند به بحرانی بزرگ منجر شود

مهندسی آب‌و‌هوا مجموعه‌ای از روش‌های مختلف را برای حل مشکل گرمایش جهانی شامل می‌شود. از میان این روش‌ها می‌توان به درخشان‌کردن مصنوعی ابرها و یا پرتاب ذرات انعکاسی به اتمسفر زمین اشاره کرد. گروه مربوطه در تلاش است این روش‌ها را در مقیاس محدود آزمایش کند؛ اما گروه‌های بسیاری مخالف هستند.

راه حل خنک کردن زمین

به باور برخی از دانشمندان گاهی انجام یک آزمایش در مقیاس محدود نیز می‌تواند عواقب پیش‌بینی نشده خطرناکی داشته باشد. به‌همین‌خاطر باید پژوهش‌های بسیار بیشتری روی راه حل جدید خنک کردن زمین انجام شود. در همین راستا صندوق دفاع از محیط‌زیست میلیون‌ها دلار را برای تحقیق روی عواقب مهندسی آب‌و‌هوا اختصاص داده است.

با نگاهی به اخبار علمی می‌توان متوجه شد که یک راه حل برای خنک کردن کره زمین اسپری کردن آب شور در هوا است. این روش MCB نام دارد و از طریق کشتی‌های بزرگ در وسط اقیانوس انجام می‌شود. با استفاده از این روش ابرها می‌توانند مقداری از تشعشعات خورشید را به فضا انعکاس دهند. البته هنوز مشخص نیست که این روش تا چه میزان موثر خواهد بود. همچنین کشورهای مختلف نیز اجازه نمی‌دهند روش MCB در مقیاس بزرگ آزمایش شود.

راه حل خنک کردن زمین

دیگر گزینه مطرح‌شده برای مهندسی آب‌و‌هوا SAI نام دارد. این روش قرار بود سال گذشته در نزدیک مرز مکزیک انجام شود. دانشمندا حتی بالن‌های پر شده با گاز گوگرد دی‌اکسید را نیز آماده کرده بودند. هرچند مقامات مکزیک جلوی انجام آزمایش را گرفتند. دانشمندان امیدوار بودند که بتوانند با فرستادن ذرات گوگرد دی‌اکسید به اتمسفر سبب انعکاس تشعشعات خورشید به فضا شوند.

هرچند نمی‌توان خطرات احتمالی را نیز نادیده گرفت. گوگرد دی‌اکسید به‌عنوان یک آلاینده این ظرفیت را دارد که در نهایت به باران اسیدی منجر شود. همچنین فرستادن بالن‌های گوگرد دی‌اکسید به اتمسفر ممکن است سبب بزرگتر شدن سوراخ لایه اوزون شود. این موارد خطرات شناخته شده مهندسی آب‌و‌هوا هستند و ممکن است عواقب دیگری در انتظار ما باشند.

البته توجه داشته باشید که حتی مهندسی آب‌و‌هوا نمی‌تواند راه حل نهایی برای خنک کردن زمین باشد. تولید گازهای گلخانه‌ای به‌شکل فزاینده‌ای رو به افزایش است و اگر تصمیم‌گیران کاری در این زمینه نکنند، تا چند دهه آینده کره زمین دیگر سیاره مناسبی برای زندگی انسان نخواهد بود.

بیشتر بخوانید:
پدیده آب و هوایی لانینا در راه ایران؛ تابستانی داغ و پر بارش تغییرات آب و هوایی، جهان را رو به نابودی می‌برد دانشمندان تاریخ انقراض نسل بشر را تعیین کردند تغییرات اقلیمی به زودی یک میلیارد انسان را به کام مرگ می‌فرستد تغییرات اقلیمی و سونامی از قطب جنوب دست به دست هم می‌دهند تا ما را نابود کنند

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*