شاسی بلند برقی BMW iX1

شاسی بلند برقی BMW iX1 به سامانه فروش خودروهای برقی آمد

شاسی بلند تمام برقی BMW iX1 از محصولات جدید شرکت پرشیا خودرو است که در آینده نزدیک در سامانه فروش خودروهای برقی عرضه خواهد شد.

خودرو بی ام و iX1، نسخه برقی BMW X1 و جزو کوچک‌ترین کراس اوورهای این کمپانی‌ آلمانی محسوب می‌شود که پس از فروش مطلوب در بازارهای جهانی، اکنون قرار است توسط پرشیا خودرو در بازار ایران عرضه شود. در این بخش از اخبار خودرو سایت گجت نیوز به معرفی این محصول جدید می‌پردازیم.

معرفی شاسی بلند برقی BMW iX1؛ وارداتی جدید پرشیا خودرو

نمای جلو BMW iX1

بی ام و iX1 نسخه تمام الکتریکی این برند آلمانی از شاسی بلند همیشه محبوب X1 است و به‌عنوان جمع و جورترین گزینه خانوادگی شاسی بلندهای برقی BMW محسوب می‌شود. این خودرو از طراحی بیرونی مشابه X1 الهام گرفته و خطوط و نقوش آبی در کنار جلوپنجره و چراغ‌های جلوی زاویه‌دار برای متمایز کردن نسخه الکتریکی به‌کار رفته که بسیار ظریف نقش بسته‌اند. چراغ‌های عقب زاویه‌دار نیز با جلوه‌های سه‌بعدی، به‌علاوه یک شیشه عقب بزرگ و عناصر اسپرت، مانند اسپویلر سقف و دیفیوزر، جلوه‌ای اسپرت به خودرو بخشیده است.

ابعاد این خودرو در طول، عرض و ارتفاع به ترتیب برابر با ۴۵۰۰، ۱۸۴۵ و ۱۶۱۶ میلی‌متر و فاصله بین دو محور آن ۲۶۹۲ میلی‌متر است.

مشخصات فنی کراس اوور بی ام و iX1

نمای عقب BMW iX1

در بخش فنی، این خودرو از یک پیشرانه برقی ۱۵۰ کیلوواتی با حداکثر قدرت ۲۰۴ اسب بخار و گشتاور ۲۴۷ نیوتن‌متر بهره می‌برد. مجموع توان اعلامی به چرخ‌های جلو (FWD) منتقل می‌شود. شتاب صفر تا صد تا صد iX1 حدود ۸.۵ ثانیه و حداکثر سرعت آن ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت است. باتری ۶۸ کیلووات‌ساعتی این خودرو با یک بار شارژ کامل، قادر به طی کردن مسافت ۴۴۰ کیلومتر خواهد بود. این باتری با استفاده از شارژر خانگی استاندارد، ظرف مدت ۴.۵ ساعت و در صورت استفاده از شارژر سریع، تنها در مدت ۲۹ دقیقه از ظرفیت ۱۰ الی ۸۰ درصد شارژ می‌شود.

طراحی و امکانات رفاهی و ایمنی بی ام و آی ایکس 1

در داخل کابین iX1 به مانند اکثر خودروهای داخلی، دکمه‌های کمی وجود دارد و این بدان معناست که تمامی دسترسی‌ها به سیستم اطلاعات سرگرمی و کنترل‌های آب و هوای کابین به یک مانیتور محدود شده است. همچنین کلید کنترل iDrive دیگر در این خودرو وجود ندارد و کاربران می‌بایست تمام عملکردهای اصلی را نیز از طریق صفحه لمسی انجام دهند. اما از حق نگذریم طراحی کابین و متریال به‌طور کلی خوشایند است و حس یک محصول برتر از این شرکت آلمانی را القا می‌کند.

از مهم‌ترین تجهیزات ایمنی و رفاهی این شاسی بلند وارداتی می‌توان به ۶ کیسه هوا (سرنشینان جلو، جانبی، پرده‌ای)، سنسور پارک جلو و عقب، کروز کنترل هوشمند، ترمز پارک برقی به‌همراه اتوهلد (Auto Hold)، سیستم‌ کنترل پایداری الکترونیکی، سیستم‌های کمک‌راننده، نمایشگر هدآپ (HUD)، مانیتور یکپارچه منحنی، سیستم صوتی هارمن کاردن، سیستم ناوبری مخصوص BMW، صندلی‌های برقی جلو با قابلیت تنظیم در ۸ جهت متفاوت و سه حالت رانندگی مختلف اشاره کرد.

لازم به ذکر است ارزش گمرکی BMW iX1 حدود ۳۵ هزار و ۵۰۰ یورو اعلام شده است و به احتمال زیاد، پرشیا خودرو این خودرو را با ضمانت ۵ ساله در دسترس مشتریان قرار می‌دهد.

کاتالوگ شاسی بلند برقی BMW iX1

ویدیو مرتبط
همچنین بخوانید:
نسل جدید تویوتا یاریس کراس ۲۰۲۵ با طراحی آشنا معرفی شد نتا جی تی – Neta GT + مشخصات فنی و قیمت لاماری ایما برقی + مشخصات فنی و قیمت

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*